سامسونگ گلکسی S21 با تراشه اسنپ‌دراگون 888 در گیک‌بنچ رویت شد

روز گذشته یک اسمارت‌فون معرفی نشده سامسونگ با شماره مدل SM-G991U در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. این دستگاه مجهز به تراشه‌ای موسوم به “lahaina” است. این اسم رمز متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام است؛ محصولی که طی هفته جاری به‌صورت رسمی معرفی شد. این گوشی (احتمالا همان سامسونگ گلکسی S21) مجهز به 8 گیگابایت رم بوده و رابط کاربری One UI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 را اجرا خواهد کرد.

از جنبه امتیازات بنچمارک نیز اکنون نتایج مربوط به تنها یک تست منتشر شده است. بر این اساس هندست مذکور در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1075 و 2916 را کسب نموده است.

اوایل سال جاری نتایج مربوط به تست بنچمارک اسمارت‌فون گلکسی S21 پلاس مجهز به پردازنده‌های اگزینوس منتشر شد. ماه گذشته نیز گلکسی S21 پلاس با شماره مدل SM-G996U در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. با توجه به تصویر اسکرین‌شات می‌توان دریافت که این مدل نیز از تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌همراه 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌گیرد.

مشخصات تائید شده سامسونگ گلکسی S21

این هندست احتمالا از یک پنل 6.2 اینچی OLED LTPS با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهد کرد. این هندست در 2 مدل مختلف عرضه شده و نسخه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون در بازارهای چین و آمریکا به فروش خواهد رفت. مدل دوم مجهز به پردازنده اگزینوس بوده و در کلیه بازارها به‌جز چین و آمریکا عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون احتمالا مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بوده و ماژول مذکور از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. انرژی موردنیاز سامسونگ گلکسی S21 از طریق یک باتری 3880 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. به باور کارشناسان ظرفیت نامی این باتری حدودا برابر با 4000 میلی‌آمپرساعت است؛ چرا که رقم پیشین بیانگر ظرفیت عملیاتی باتری است. بعلاوه این دستگاه با قابلیت شارژ سریع 25 واتی عرضه می‌شود؛ موضوعی که تا حدودی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد.

مشخصات سامسونگ گلکسی S21 پلاس

گلکسی S21 پلاس نیز از یک پنل بزرگتر 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره‌برداری خواهد کرد. همچنین آرایه دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی دستگاه نیز شامل حسگرهای 12، 12 و 64 مگاپیکسلی است. اگرچه پیکره‌بندی دوربین شاهد تغییرات قابل‌توجهی نبوده است؛ اما اکنون از برخی اصلاحات نرم‌افزاری استفاده شده است. این اصلاحات شامل قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه توسط کلیه دوربین‌ها، حالت تثبیت‌کنندگی Super Steady با قابلیت پشتیبانی از سرعت 60 فریم برثانیه و مواردی از این‌دست هستند. قابلیت ضبط ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم برثانیه، مشخصه ضبط همزمان با استفاده از دوربین‌های پشتی و جلویی دستگاه و حالت ماه بازنگری شده سایر امکانات جدید دوربین را تشکیل می‌دهند. انرژی موردنیاز این هندست از طریق یک باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. بدین‌ترتیب ظرفیت باتری در مقایسه با هندست نسل قبلی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. نهایتا این اسمارت‌فون با رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH