شرایط جدید رجیستری گوشی مسافری

مشکلات جدید برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و احتمال تغییر نحوه انجام آن!

طبق اعلام گمرک، طرح جدید رجیستری مشکلات فراوانی برای این سازمان ایجاد کرده است و حال گمرک خواستار تغییر روند انجام رجیستری گوشی‌های مسافرتی است. چندی پیش بود که اعلام شد برای جلوگیری از وارد شدن گوشی‌های قاچاق به نام گوشی مسافری به کشور، همه افرادی که می‌خواهند تلفن هوشمند وارد کشور کنند باید در همان فرودگاه نسبت به رجیستری اقدام کرده و احراز هویت شوند، در غیر این صورت رجیستری گوشی پس از ورود مسافر به کشور امکان پذیر نخواهد بود.

اما همانند گذشته اجرای طرح جدید مشکلاتی را ایجاد کرده است، به نظر می‌رسد قرار نیست اجرای طرح رجیستری به صورت کامل و با یک قانون مشخص صورت گیرد. از زمان اجرای طرح رجیستری این چندمین بار است که بدون توجه به تبعات احتمالی، یک طرح به قانون تبدیل شده و اجرایی می‌شود. این بار صف‌های طویل برای ثبت گوشی مسافری هنگام ورود به کشور مشکل ساز شده است، مسافران با وجود شیوع ویروس کرونا باید برای رجیستری تلفن همراه خود در صف‌های طویل بایستند، این در حالی است که نظارتی بر روی این کار وجود ندارد و موارد بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود. این اتفاق حتی موجب شده تا تعدادی از سودجویان حق رجیستری را در مبادی ورودی کشور مانند گمرک خرید و فروش کنند. این مشکل اعتراضات زیادی را به همراه داشته و حالا گمرک به دنبال تغییر قانون رجیستری است.

در همین راستا، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک کشور، با ارسال نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق با طرح مشکلات پیش آمده، خواستار اجرای طرح رجیستری به صورت غیر حضوری شد. در این نامه به مشکلاتی مانند خرید و فروش حق رجیستری و عدم رعایت موارد بهداشتی و تبعات آن برای شیوع ویروس کرونا اشاره شده است، همچنین گمرک اعلام کرده که با اجرای طرح رجیستری به صورت غیر حضوری می‌توان پس از استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه، ادامه روند رجیستری به مکانی به غیر از مبادی ورودی و خروجی گمرک انجام شود.

هنوز تغییراتی در روند اجرای قانون رجیستری صورت نگرفته، باید دید ستاد مبارزه با کالای قاچاق و رجیستری، با توجه به وضع پیش آمده چه تصمیمی در خصوص اجرای طرح رجیستری خواهد گرفت.

1 در مورد “مشکلات جدید برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و احتمال تغییر نحوه انجام آن!”

  1. رک بگین پول زور بدین البته نمی‌تونیم گوشی دو میلیونی قبل رجیستر الان شده بیست میلیون بعد میگن رجیستر تاثیری در قیمت ندارد

    2
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH