پیگیری کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت با 6 روش تضمینی

کارت‌ سوخت خودروها از جمله موارد مهمی هستند که رانندگان به آنها توجه می‌کنند. اگر راننده‌ای از ابتدا کارت سوخت نداشته باشد و یا اینکه کارت سوختش مفقود شده باشد، می‌تواند با ثبت‌نام در سامانه موردنظر، نسبت به پیگیری کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت خود اقدام کند.

بسیاری از افراد نیز هستند که پس از چندین مدت ثبت‌نام در سامانه پیگیری کارت سوخت، هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند. پیگیری کارت سوخت خودروها و موتور به چند روش انجام می‌شود. رانندگان می‌توانند در پروسه پیگیری کارت سوخت به اینترنت دسترسی داشته باشند، چرا که در صورت عدم دسترسی به اینترنت، می‌توان از سایر روش‌های آفلاین همچون کد دستوری و غیره استفاده کرد.

با توجه به اینکه پیگیری کارت سوخت اهمیت فراوانی دارد، رانندگان می‌توانند از چندین روش بهره برده و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

آی‌تی‌رسان می‌خواهد در این مقاله اطلاعاتی درباره این روش‌ها ارائه داده و فرایند ثبت‌نام را آسان کند. گفته می‌شود که دارندگان خودرو و موتورسیکلت برای دریافت کارت سوخت خود باید تا 2 ماه صبر کنند. البته ممکن است کارت خود را 40 روزه نیز دریافت کنید. اما اگر پس از دو ماه صبر کردن، کارت سوختتان بدست‌تان نرسید، چه کار باید انجام دهید؟ چگونه وضعیت کارت خود را رهگیری می‌کنید؟! چرا کارت در موعد مقرر به دست رانندگان نمی‌رسد؟

پاسخ تمام این پرسش‌ها را در ادامه قرار دادیم. گاهی وقت‌ها پیش آمده که به خاطر اتفاقات غیرمنتظره‌ای مانند کرونا و یا درخواست­‌های مکرر کارت سوخت دیر به دست دارنده خودرو یا موتورسیکلت می‌رسد. اگر پس از 60 روز، کارت به دستتان نرسید، باید نسبت به پیگیری آن از طریق روش‌های مختلف اقدام کنید.

این مقاله را بخوانید: قیمت خودروها در سال 1388 چقدر بود؟

چرا کارت سوخت دیرتر از زمان مقرر به دست مالک خودرو می‌رسد؟

یک سری عوامل وجود دارند که باعث می‌شوند کارت سوخت دیرتر از موعد مقرر به دست دارنده خودرو یا موتورسیکلت برسد. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  1. مشکلاتی که پس از شیوع کرونا در اداره پست برای ارسال مرسوله‌ها به وجود آمد، موجب شد صدور و ارسال کارت­‌های سوخت به 4 ماه هم برسد!
  2. برخی از رانندگان، آدرس­‌های اشتباهی ثبت می­‌کنند، همین امر موجب می­‌شود تا کارت سوخت به دستشان نرسد.
  3. پست موظف است مرسوله را تا سه بار دم در منزل ارسال کند، اگر در این مدت، کسی برای تحویل کارت حضور نداشته باشد، کارت هوشمند به سازمان پخش فرآورده‌­های نفتی برگشت داده خواهد شد.

تاخیر در تحویل کارت سوخت

از سری عواملی که باعث تحویل کارت سوخت خودرو می‌شوند، بیشتر منشا سیستمی دارند. دفاتر پلیس+10 نیز قطع سراسری و مشکلات سیستمی در شرکت نفت را از دلایل تاخیر خوردن کارت می‌داند. البته شرکت نفت نیز دلیل این امر را وجود مشکل در سامانه فراجا بیان کرده است! شرکت نفت اعلام کرده که دیگر مشکلی در صدور کارت هوشمند سوخت المثنی وجود ندارد.

روش‌های پیگیری کارت سوخت

افراد قادرند از چند روش به پیگیری کارت سوخت خود بپردازند:

  • پیگیری کارت سوخت با شماره VIN کارت خودرو
  • پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی
  • پیگیری کارت سوخت از جایگاه
  • پیگیری از طریق سایت epolice
  • پیگیری از طریق دفاتر پلیس 10+
  • پیگیری از طریق تماس

روش اول: پیگیری کارت سوخت با شماره VIN

در ابتدا، اولین روشی که می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم، پیگیری کارت سوخت با شماره VIN است. بسیاری از رانندگانی که هنوز اقدام به دریافت کارت خود نکرده‌اند و یا اینکه کارت سوخت آنها مفقود شده است، می‌توانند از این طریق نسبت به دریافت کارت سوخت دوم اقدام کنند. پس از اینکه در سامانه درخواست خود را مبنی بر دریافت کارت سوخت ثبت کردید، پست وظیفه ارسال آن را تا درب منزل به عهده خواهد گرفت.

اگر مدت‌ها پیش درخواستی برای دریافت کارت سوخت ثبت کرده‌اید ولی هنوز هیچ کارتی به دستتان نرسیده است نیز می‌توانید از روش پیگیری کارت سوخت با VIN استفاده کنید. برای این منظور تنها کافی‌ست وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید و کارت سوخت خود را رهگیری کنید. در ادامه نیز قرار است نحوه پیگیری کارت سوخت خودرو را با شماره VIN توضیح دهیم، پس ما با همراه باشید.

خب در ابتدا برای رهگیری کارت سوخت خودرو وارد سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا شوید. پس از ورود، بخشی به نام استعلام را می‌بینید. روی آن کلیک کرده و نوع سند را نیز بر روی کارت خودرو قرار دهید.

اکنون باید شماره VIN خودروی خود را در بخش تعیین شده وارد کرده و پس از نوشتن عبارت امنیتی، روی گزینه جستجو که در تصویر نیز مشخص شده است، کلیک کنید. البته نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه کنید این است که شماره VIN خودرو، در پشت کارت خودرو، قرار دارد. پس برای پر کردن این قسمت، باید شماره چند رقمی را از پشت کارت بخوانید.

روش دوم: پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پیامکی

روش قبلی که در بالا به آن اشاره کردیم، مخصوص کاربرانی بود که به اینترنت دسترسی داشتند. روشی که الان می‌خواهیم به آن بپردازیم، به اینترنت نیازی نداشته و کاربران می‌توانند به صورت آفلاین نیز از آن بهره ببرند. البته روش سوم (پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری) نیز به صورت آفلاین در دسترس رانندگان گرامی قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند از طریق سامانه پیامکی، به رهگیری کارت سوخت بپردازند و پس از دریافت شماره VIN خودرو، آن را به سامانه پیامکی ارسال کنند.

علاوه بر دارندگان خودرو، رانندگان موتور نیز می‌توانند از طریق این روش به پیگیری کارت سوخت خود اقدام کنند. البته نوع پیگیری آن در هردو متفاوت است که در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد.

پیگیری کارت سوخت خودرو از طریق سامانه پیامکی

دارندگان خودرو می‌توانند برای رهگیری کارت‌های خود از طریق سامانه پیامکی اقدام کنند. در ابتدا کافی‌ست که شماره VIN خودرو را به سر شماره 1101202040 ارسال کنند. برای استعلام کارت هوشمند سوخت، باید در ابتدا حرف V انگلیسی و نشانه ستاره ( * ) را در قالب پیامکی نوشته و سپس در آخر شماره VIN که بر روی کارت خودرو نوشته شده است را در ادامه همان پیامک وارد کنند. حالا راننده باید پیامک حاوی موارد گفته شده را به سر شماره 1101202040 ارسال کند.

در ادامه، نمونه پیامک ارسالی برای پیگیری کارت خودرو از طریق سامانه پیامکی آورده شده است:

V*IRP0000289525

پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی

رانندگان موتور سیکلتی که هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند. این روش نیز مانند بالا به شماره VIN خودرو نیاز خواهیم داشت. ابتدا باید حرف M و سپس، علامت ستاره ( * ) را وارد کرده و پس از آن کد VIN موتور سیکلت خود را بنویسید. در انتها هم موارد گفته شده را در یک پیامک به سرشماره پیامکی 1101202040 ارسال کنید.

در پایین نیز نمونه پیامک ارسالی برای پیگیری کارت هوشمند سوخت موتور سیکلت را قرار دادیم که می‌توانید از آن الگو بگیرید:

M*IRP0000289525

نکته حائز اهمیت این است که برای رهگیری کارت سوخت از روش سامانه پیامکی، حتما موارد گفته شده را در پیامک خود به صورت انگلیسی بنویسید، چون در صورت وارد کردن اعداد و حروف به فارسی، پیامک درست نخواهد بود.

پیگیری کارت سوخت

روش سوم: پیگیری کارت سوخت از جایگاه

در این مورد، هیچگاه نباید برای تاخیر در تحویل کارت خود به جایگاه‌های کارت سوخت بروید؛ البته اگر گمان می‌کنید که کارت خود را در جایگاهی جا گذاشته‌اید یا اینکه آن را گم کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به پلیس+10، نسبت به پیگیری آن اقدام کنید.

راننده می‌تواند با در دست داشتن کارت شناسایی و کارت خودرو، پرینت سوختگیری از کارت خود بدست آورده و متوجه شود که آخرین بار در کدام جایگاه بنزین زده است! سپس با همان مدارک به جایگاه سوخت مربوطه بروید. اگر این پروسه بیش از سه روز طول کشید، به شرکت‌های ملی پخش مراجعه کنید؛ چرا که هر جایگاهی تا سه روز، کارت­‌های جامانده را نگه می‌­دارد و سپس آن را به شرکت ملی پخش می‌فرستد.

روش چهارم: پیگیری از طریق سایت epolice.ir

آسان‌ترین روش برای رهگیری کارت سوخت، مراجعه به سایت خدمات الکترونیک انتظامی است. از شماره اعلام شده برای پیگیری کارت سوخت، میتوانید وضعیت کارت سوخت خود را پیگیر شوید.

روش پنجم: پیگیری از طریق دفتر پلیس 10+

اگر به اینترنت دسترسی نداشتید و یا اینکه سایت با مشکل روبرو بود، می‌توانید با مراجعه به پلیس 10+ کارت سوخت خود را دریافت کنید. البته فراموش نکنید که مدارک شناسایی، مدارک خودرو و کد رهگیری را با خود به همراه داشته باشید. دفتر پلیس 10+ نیز کد رهگیری مرسوله پستی را به شما تحویل خواهد داد. در این صورت، می‌توانید متوجه شوید که وضعیت ارسال کارت سوخت به کجا رسیده است.

روش آخر: پیگیری از طریق تماس

این روش باید جزو آخرین روش‌هایی باشد که امتحان می‌کنید. برای پیگیری کارت خود از طریق ناجا تنها کافی‌ست با شماره 81240514 یا 88885347 تماس بگیرید. همچنین برای رهگیری از طریق پست و شرکت ملی پخش نیز می‌توانید به ترتیب با شماره‌های 84470000 و 09627 تماس بگیرید.

تمام شهروندان تهرانی می‌توانند پس از رهگیری کارت خود از سایت پست، با همراه داشتن بارکد پستی، شناسنامه مالکیت خودرو (سند) یا کارت وسیله نقلیه به علاوه کارت شناسایی مالک (شناسنامه، گواهینامه، گذر نامه یا کارت ملی) به دفاتر پستی مراجعه نمایند. همچنین مبلغ ده هزار تومن نیز برای کارت سوخت نو دریافت می‌شود. نیازی نیست که حتما شخص مالک برای تحویل کارت سوخت حضور داشته باشد و تنها به همراه داشتن کارت شناسایی مالک جهت دریافت مرسوله کفایت می‌کند.

پیگیری کارت سوخت

سه نکته مهم

  1. در صورت گم شدن کارت سوختتان، به دفتر پلیس 10+ مراجعه کنید. سوزاندن و درخواست کارت جدید تنها از طریق دفاتر پلیس 10+ انجام می­‌شود.
  2. رمز تمام کارت سوخت‌ها به صورت پیش فرض 4 رقم آخر کد ملی است. البته باید برای فعال‌سازی آن، یکبار از طریق کارت خود سوختگیری انجام دهید.
  3. پیگیری کارت سوخت المثنی نیز تنها از طریق سامانه مذکور انجام می‌شود.

پس از اینکه درخواست صدور کارت را ارسال کردید، تا دو ماه صبر کنید. اگر همچنان تاخیر در نحوه ارسال کارت وجود داشت، می‌توانید با روش‌هایی که بالا ذکر کردیم، نسبت به پیگیری کارت خود اقدام کنید. در مدتی که کارت سوخت ندارید و منتظر صدور آن هستید، موظفید که به صورت آزاد بنزین بزنید.

اگر مالکان خودرو یا موتور سیکلت درخواستی مبنی بر صدور کارت سوخت جدید ثبت کنند، کارت اولیه آنها باطل می‌شود. بنابراین بهتر است افرادی که کارت سوخت ندارند، برای ثبت نام مراجعه کنند.

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم، شامل رانندگان خودروهای بنزین سوز می‌شود؛ در نتیجه، دارندگان خودروهای گازوئیلی باید با همین روش قبلی، نسبت به درخواست کارت خود اقدام کنند. اشخاص حقوقی نیاز به ارائه معرفی نامه سازمانی دارند. دارندگان خودروهای لیزینگی نیز موظفند کارت خودرو به همراه داشته باشند.

نحوه صدور کارت سوخت المثنی چگونه است؟

اگر کارت سوخت شما به هر دلیل از بین رفته و می‌خواهید کارت سوخت المثنی داشته باشید، باید وارد سایت خدمات الکترونیک انتظامی شده و گزینه ورود به سایت را بزنید.

پیگیری کارت ماشین با کد ملی

بعد از آن که به صفحه اصلی سایت منتقل شدید. در منوی میان صفحه، گزینه کارت سوخت را زده و گزینه خدمت صدور المثنی کارت سوخت را بزنید.

در این بخش مراحل کار و مدارک مورد نیاز به طور کامل برای شما توضیح داد شده است. مدارک مورد نیاز برای صدور کارت سوخت المثنی در ادامه اورده شده است:

  1. حضور مالک وسیله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد)
  2. اصل و کپی کارت و برگ سبز خودرو
  3. شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
  4. ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک(کارت سوخت برای مالک صادر می‌گردد)
  5. همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی است

تعرفه این خدمت مبلغ 1,000,000 ریال (صدهزارتومان) بوده که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت می‌شود.

نکات مهم برای دریافت کارت سوخت المثنی:
  • برای خودروهای با پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نمی‌گردد.
  • چاپ رسید درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت دارای هزینه جداگانه است.
  • هر خدمتی که متعاقب آن به متقاضی رسید چاپی ارایه شود، به ازاء هربرگ مبلغ آن جداگانه اخذ می‌گردد.

پیگیری کارت ماشین با کد ملی

سوالات متداول

چه مدت باید صبر کنیم تا کارت سوخت به دستمان برسد؟

متوسط زمان دریافت کارت 40 تا 60 روز است.

برای دریافت کارت سوخت در درب منزل، مالک خودرو حتما باید حضور داشته باشد؟

خیر؛ ولی باید رسید مربوط به ثبت نام کارت سوخت را به مامور پست ارائه کرد.

آسان‌ترین روش برای ثبت‌نام کارت سوخت کدام است؟

بهترین روش‌ برای پیگیری کارت، از طریق پیامک یا مراجعه به دفاتر پلیس 10+ خواهد بود.

اگر سرور سامانه قطع بود، چگونه نسبت به پیگیری کارت هوشمند اقدام کنیم؟

می‌توانید از سایر روش‌ها که در مقاله آورده شده است، استفاده کنید.

کارت سوخت تا چه مدت در اداره پست می‌ماند؟

کارت سوخت تا حدود 6 ماه در اداره پست می‌­ماند.

برای ثبت‌نام کارت سوخت در دفاتر پلیس+10 به چه مدارکی نیاز داریم؟ 
  1.  حضور مالک (اگر مالک حضور ندارد، باید وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد، ارائه شود)
  2.  اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
  3.  شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان برای احراز هویت
  4.  ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک (کارت سوخت برای مالک صادر می‌گردد)
  5. بیمه نامه ماشین
  6.  پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

چگونه با موبایل نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت اقدام کنم؟

تنها روش ثبت‌نام، مراجعه به دفاتر پلیس +10 است.

ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت چگونه انجام می‌شود؟

تفاوتی در ثبت نام کارت سوخت موتور و خودرو وجود ندارد و در هردو راننده باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. موتورسیکلت‌هایی که ده سال فعالیت کرده‌اند، در لیست اقلام فرسوده قرار می‌گیرند و دارندگان‌شان نمی‌توانند کارت سوختی برای آنها دریافت کنند.

برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت چگونه اقدام کنیم؟

رمز کارت سوخت معمولا همان 4 رقم آخر کدملی دارنده است؛ برای تغییر آن می‌توانید به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید که تنها به صورت حضوری امکان‌پذیر است. این خدمات تنها برای تغییر و حذف رمز کارت هوشمند سوخت ارائه می‌شوند.

دارندگان خودروهای قولنامه‌ای و دولتی نیز می‌توانند از کارت سوخت استفاده کنند؟

بله، دارندگان خودروهای دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای نیز می‌توانند با مراجعه به پلیس +10 نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت اقدام کنند. البته نکته مهم این است که دیگر نیازی نیست دارندگان خودروهای عمومی و مالکان خودروها در استان سیستان و بلوچستان که در گذشته درخواستی برای صدور کارت خود در دفاتر پلیس +10 ثبت کرده بودند، به سامانه مراجعه کنند، چرا که کارت برای‌شان ارسال خواهد شد.

آیا خودروهای پلاک قدیمی می‌توانند ثبت نام کنند؟

اگر خودروهای قدیمی بنزینی از سوی پلیس راهور، برچسب «تسجیل» را دریافت کرده باشند، می‌توانند کارت سوخت دریافت کنند. خودروهای دیزلی «پلاک قدیمی» نیز می‌توانند تنها با تعویض پلاک قدیمی خود، از خدمات کارت سوخت هوشمند استفاده کنند.

چگونه به جای کارت سوخت از کارت بانکی استفاده کنیم؟

این روش قرار بود در گذشته انجام شود، زیرا عده‌ای از رانندگان درخواست کرده بودند که کارت بانکی به کارت سوخت متصل شود، ولی این روش عملی نشد. برای تمامی افرادی که کارت سوخت المثنی می‌خواستند، کارت سوخت جدید صادر خواهد شد.

تکلیف کاربرانی که کارت ماشین ندارند و یا دارندگان خودروهای صفر و نوشماره چه می‌شود؟

دارندگان خودروهای نو شماره و خودروهای صفر می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 کارت سوخت خود را دریافت کنند. البته اگر مالکان خودروهای صفر کیلومتر یا خودروهای تعویض پلاکی در پروسه تحویل کارت خود تاخیری مشاهده کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پست جمهوری اسلامی ایران، کد 16 رقمی شناسایی خودرو (VIN) که در کارت خودرو نوشته شده است، را وارد کرده و وضعیت کارت سوخت خود را جویا شوند.

کارت‌های سوخت‌ برگشت خورده را چگونه دریافت کنیم؟

افراد می‌توانند پس از مراجعه به سایت اینترنتی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir، به سامانه «پیگیری مرسولات سازمانی» مراجعه کرده و در بخش پیگیری کارت سوخت شماره VIN خودرو را وارد کنند. شماره VIN (یا شماره شاسی) همان کد 17 رقمی است که از اعداد و حروف تشکیل شده و برای شناسایی خودروها کاربرد دارد. این کد که با حروف IR شروع می‌شود، بر روی کارت خودرو، چارچوب درب کنار راننده، فایروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده مشاهده می‌شوند.

چگونه با پیامک نسبت به پیگیری کارت خود اقدام کنیم؟

باید موارد خواسته شده را در قالب یک پیامک به شماره 1101202040 ارسال کنید:

  • برای پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN را در قالب یک پیامک به شماره بالا ارسال کنید.
  • برای پیگیری کارت سوخت خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN را در قالب یک پیامک به شماره بالا ارسال کنید.

مثال پیامک برای موتورسیکلت

M*IRKV91MN5O3685988

مثال پیامک برای خودرو

V*IRPC90VV5I9658742

از کجا بفهمیم کارت سوخت خودروی ما صادر گردیده است؟

برای پیگیری کارت خود می‌توانید به سامانه epolice.ir مراجعه کنید و شماره پلاک ماشین را وارد کرده و نسبت به زمان تحویل باخبر شوید. در آخر نیز برای تحویل کارت خود به اداره پست منطقه بروید.

اگر رمز اشتباهی وارد کنم، کارت هوشمند سوخت مسدود می‌شود؟

اگر 5 بار رمز خود را اشتباه وارد کنید، کارتتان قفل خواهد شد. در نتیجه، برای حل این مشکل باید با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه خود بروید.

کارت هوشمند سوخت المثنی دریافت کردم ولی در جایگاه سوختگیری با پیام «رمز خود را وارد کنید»، روبرو شدم؛ علتش چیست؟

باید برای حل این مشکل، 4 رقم آخر کدملی‌تان را درج نمایید.

اگر کارت هوشمندم گم شود، چه کاری باید انجام دهم؟

در اولین قدم، به دفاتر پلیس+10 بروید و طی 12 تا 24 ساعت کارت خود را باطل کنید.

آیا می‌توانم گزارش مفقودی را لغو کنم؟

بله باز هم باید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 این کار را انجام دهید که البته نباید بیشتر از 4 ساعت از اعلام مفقودی گذشته باشد. همچنین 3 روز پس از لغو گزارش مفقودی، از کارت استفاده نشود. علاوه بر آنها، درخواستی برای صدور کارت المثنی نداده باشید.

چندم هر ماه، سهمیه بنزین واریز می‌شود؟

سهمیه بنزین هر فرد، اول هر ماه در کارت سوخت وی واریز می‌شود.

میزان سهمیه بنزین هر وسیله نقلیه چقدر است؟

مدت زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت از 6 ماه به 9 ماه افزایش پیدا کرده و طبق روال قبلی نیز میزان سهمیه ماهیانه برای خودرو‌های شخصی بنزین‌سوز 60 لیتر، دوگانه‌سوز 30 لیتر و موتورسیکلت‌ها 25 لیتر در نظر گرفته شده است.

کاربری

 وضعیت

میزان سهمیه بنزین ماهیانه

سواری شخصی
بنزینی
60 لیتر
سواری شخصی
دوگانه
30 لیتر
تاکسی
بنزینی
400 لیتر
تاکسی
دوگانه
200 لیتر
موتور سیکلت
——-
25 لیتر
وانت کم مصرف
بنزینی
200 لیتر
وانت کم مصرف
دوگانه
100 لیتر
وانت پرمصرف
بنزینی
400 لیتر
وانت پرمصرف
دوگانه
300 لیتر
آمبولانس
——-
500 لیتر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH