واردکنندگان تلفن همراه

اجرای طرح افق برای شفافیت و نظارت بر بازار موبایل

امیر اسحاقی، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با حمایت از اجرای طرح افق، معتقد است که این طرح برای رسیدن به شفافیت در فرآیند واردات تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده، می‌تواند کمک کننده باشد. اسحاقی در توضیح طرح افق گفت: طرح افق یک سامانه نظارتی برای کنترل قیمت تلفن همراه در نقاط مختلف است. تمام فروشندگان تلفن همراه باید کالا‌های خود را در سامانه افق ثبت کنند، با این کار قیمت کالا با قیمت معین شده کنترل می‌شود تا فروشنده نتواند کالا را در شهر، منطقه یا فروشگاهی دیگر با قیمت بالاتر به فروش برساند.

وی ادامه داد: در این سامانه قیمت کالا از فروشنده اولیه تا خریدار نهایی ثبت خواهد شد، در واقع نظارت از زمانی که کالا وارد شبکه فروش می‌شود آغاز و تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده را در بر می‌گیرد. پس از اجرای طرح، خریدار می‌تواند کد رجیستری را از طریق سامانه همتا دریافت کرده و محصول خود را رجیستر کند.

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به تفاوت قیمت خرید ارز، زمان حمل و هزینه‌های جانبی دیگر برای شرکت‌ها گفت: قیمت تمام شده گوشی برای شرکت‌های مختلف، متفاوت است، با ثبت کالا در سامانه افق، واردکنندگان و خرده فروش‌ها نمی‌توانند بیش از حد قانونی تعیین شده، کالا را به دست فروشنده برسانند. با وجود این سامانه سازمان‌های نظارتی نیز می‌توانند با دقت بیشتری فرآیند واردات کالا تا رسیدن محصول به خریدار را رصد کنند.

اسحاقی با اشاره به دغدغه شفافیت که مطالبه اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه همتا است، تاکید کرد: اجرای این طرح خوب در وزارت صمت در حوزه تلفن همراه معطل مانده، طرح افق زیر مجموعه سامانه جامع تجارت کشور است و با اجرای آن تمام مراحل عرضه و تقاضا شفاف می‌شوند که به نفع مصرف کننده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH