ردمی 9 پاور با تراشه اسنپ‌دراگون 662 و دوربین چهارگانه رسما معرفی شد

چند هفته پیش کمپانی شیائومی از ورژن چینی سری ردمی نوت 9 رونمایی کرد. این دستگاه‌ها با محصولات عرضه شده در اوایل سال جاری هیچ شباهتی نداشتند. برای مثال 2 نمونه از آن‌ها مجهز به اتصال 5G بوده و 1 مدل نیز از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. اکنون همگی می‌دانیم که این دستگاه‌ها در آینده به خارج از مرزهای چین نیز راه خواهد یافت. به‌نظر می‌رسد که ردمی نوت 9 پرو 5G تحت‌عنوان شیائومی Mi 10i به بازار عرضه می‌شود. امروز نیز ردمی نوت 9 4G تحت‌عنوان ردمی 9 پاور در بازار هندوستان عرضه شد. این 2 اسمارت‌فون کاملا مشابه یکدیگر هستند؛ اما نسخه جدید مجهز به یک سنسور دوربین اضافی است.

مشخصات اسمارت‌فون ردمی 9 پاور

توان پردازشی ردمی 9 پاور از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 662 تامین می‌شود. بر اساس اعلام ردمی این تراشه از جنبه عملکرد نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 665 به‌مراتب پیشرفته‌تر است. این تراشه مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با معماری 11 نانومتری بوده و سال آینده در بخش قابل‌توجهی از اسمارت‌فون‌های اقتصادی به‌کار گرفته خواهد شد.

اسمارت‌فون شیائومی پوکو M3 دارای مشخصات مشابهی بوده و به‌زودی در بازار هندوستان عرضه خواهد شد. ردمی 9 پاور مجهز به 4 گیگابایت رم بوده و با 64 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 2.1 یا 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 عرضه می‌شود. همچنین این دستگاه به لطف برخورداری از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 6.53 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. همچنین ناچ قطره‌ای شکل در قسمت فوقانی نمایشگر گوشی از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. در قسمت پشتی هندست نیز با پیکره‌بندی دوربین چهارگانه در قالب یک ماژول مستطیلی شکل سروکار داریم. این ماژول از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

این دستگاه دارای پنل پشتی پلاستیکی بوده و لوگوی عمودی ردمی نیز در همین قسمت مستقر شده است. ظاهرا ردمی به منظور ایجاد این سبک طراحی از برند ریلمی الهام گرفته است. این اسمارت‌فون اقتصادی با مشخصه فیس آنلاک هوشمند عرضه شده و اسکنر اثرانگشت جهت احرازهویت بیومتریکی نیز در قسمت جانبی بدنه دستگاه قرار دارد. این مشخصه در حال تبدیل شدن به یک فاکتور استاندارد برای اسمارت‌فون‌های اقتصادی ردمی است. باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژدهی طولانی یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت برای فروش ردمی 9 پاور به‌شمار می‌رود. این دستگاه از قابلیت شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما شیائومی یک آداپتور شارژ 22.5 واتی را درون بسته‌بندی دستگاه قرار می‌دهد. اسپیکرهای استریو، مقاومت در برابر پاشش مایعات، درگاه مادون‌قرمز، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس سایر امکانات ردمی 9 پاور را تشکیل می‌دهند.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

ردمی 9 پاور با مدل‌های رنگی آبی (Blazing Blue)، سبز (Electric Green)، قرمز (Fiery Red) و مشکی (Midnight Black) در بازار هندوستان عرضه شد. مدل 64 گیگابایتی این هندست با قیمت‌گذاری 10999 روپیه (حدودا 150 دلار/ 120 یورو) عرضه می‌شود؛ در حالی‌که نسخه 128 گیگابایتی با برچسب قیمتی 12999 روپیه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

1 در مورد “ردمی 9 پاور با تراشه اسنپ‌دراگون 662 و دوربین چهارگانه رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH