فوبیای جهش ژنتیکی کرونا در حال تبدیل به واقعیت است!

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تولید واکسن کرونا با وجود پیدایش نوع جدیدی از این ویروس در انگلستان توضیحاتی را ارائه داد. دکتر زالی گفت: پژوهشگران در حوزه ویروس کرونا، تحقیقات گسترده‌ای بر روی آر ان ای (ماده ژنتیکی ویروس) ویروس‌ها انجام دادند، از قبل نیز ترس از جهش در RNA ویروس کرونا و از بین رفتن اثربخشی واکسن این ویروس وجود داشت و متاسفانه این فوبیا دارد به واقعیت تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: با این جهش جدیدی که رخ داده است باید به فکر یک برنامه جدید برای خرید و تهیه واکسن ویروس کرونا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از تخصیص بودجه 1400 در بخش پژوهشی گفت: با وجود تمام دستاوردهای پژوهشی در چند وقت اخیر، تخصیص اعتبارات پژوهشی پایین‌تر از حد انتظار است، وضعیت بودجه 1400 در حوزه پژوهشی هم جالب نیست، این موارد برای کشوری که به دنبال رشد در حوزه پژوهشی است امتیازی منفی محسوب می‌شود.

دکتر زالی با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران با وجود کمبود بودجه گفت: اگر ما امروز ماحصل کرونا و توانمندی گروه پزشکی را می‌بینیم، به دلیل تلاش و توانمندی پژوهشگران است، انتظار داشتیم امسال اعتبار بیشتری برای این بخش تخصیص یابد اما این اتفاق نیفتاد، گلایه همه محققان متفق القول کمبود بودجه است.

1 در مورد “فوبیای جهش ژنتیکی کرونا در حال تبدیل به واقعیت است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH