سامسونگ در روز 17 دی ماه از نمایشگرهای نسل آینده خود رونمایی خواهد کرد

کمپانی سامسونگ معمولا با معرفی سری جدید تلویزیون‌های خود سال میلادی جدید را آغاز می‌کند. غول کره‌ای برای برگزاری رویدادی موسوم به The First Look 2021 برنامه‌ریزی کرده است. سامسونگ ضمن برگزاری این رویداد از فناوری‌های جدید نمایشگر، محصولات جدید و چشم‌انداز آینده نمایشگرهای خود رونمایی خواهد کرد.

رویداد CES 2021 در روز 11 ژانویه  سال آینده (22 دی ماه) آغاز می‌شود و چند روز پیش از شروع برگزاری این رویداد شرکت سامسونگ احتمالا سری جدید تلویزیون‌های هوشمند سال 2021 خود را معرفی می‌کند. این مراسم در روز 6 ژانویه سال 2021 (17 دی ماه) برگزار خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی کره‌ای از تلویزیون‌های جدید خود با نمایشگرهای میکرو LED و مینی LED و تلویزیون‌های QLED با رزولوشن‌های 4K و 8K رونمایی خواهد کرد. با توجه به تصاویر منتشر شده از دعوتنامه‌های مربوط به این رویداد می‌توان حدس زد که سامسونگ احتمالا از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایی جدید با فناوری‌های مدرن رونمایی خواهد کرد. همچنین غول فناوری کره‌ای احتمالا به معرفی امکاناتی جدید برای تلویزیون‌های خود خواهد پرداخت.

برخی شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ در تلویزیون‌های آینده خود به‌دنبال کنار گذاشتن فناوری اولد و حرکت به سوی تکنولوژی میکرو LED است. نمایشگرهای میکرو LED به لحاظ تئوری از زاویه دید، کنتراست و زمان پاسخگویی مشابه با پنل‌های اولد برخوردار بوده و فاقد مشکلات معمول نمایشگرهای اولد از جمله سوختن صفحه و روشنایی پایین هستند. با این‌حال میکرو LED نوعی فناوری جدید است و هزینه بالا اصلی‌ترین مشکل آن به‌شمار می‌رود.

سامسونگ، هواوی و شیائومی عنوان پرفروش‌ترین برندهای اسمارت‌فونی بازار در 3 ماهه سوم سال 2020 را به خود اختصاص دادند

موسسه تحقیقاتی گارتنر اخیرا گزارش جدید خود در خصوص بازار اسمارت‌فون را منتشر نموده است. بر این اساس طی 3 ماهه سوم سال 2020 مجموعا 366 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در سراسر جهان فروخته شده است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 5.7 درصد کمتر است. چنین افتی اگرچه چشمگیر است؛ اما در مقایسه با افت 20 درصدی بازار طی 6 ماهه نخست امسال قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

سامسونگ با فروش 80.82 میلیون واحد گوشی هوشمند و کسب سهم 22 درصدی از بازار کماکان پیشتاز است. در واقع از میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون طی 3 ماهه سوم 2020 تنها کمپانی‌های شیائومی و سامسونگ موفق به افزایش فروش خود به میزان 34.9 و 2.2 درصد شده‌اند. هواوی با فروش 51.83 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب سهم 14.4 درصدی از بازار در جایگاه دوم ایستاد. شیائومی با فروش 44.41 میلیون واحد گوشی هوشمند و کسب سهم 12.1 درصدی از این بازار رتبه سوم را به خود اختصاص داد. اپل با فروش 40.6 میلیون دستگاه آی‌فون طی این دوره و کسب سهم 11.1 درصدی از بازار در جایگاه چهارم قرار گرفت. نکته جالب‌توجه اینکه فاصله میان شرکت‌های اپل و اوپو بسیار ناچیز است. کمپانی اوپو در 3 ماهه سوم سال 2020 موفق به فروش 29.89 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب سهم 8.2 درصدی از بازار شد.

1 در مورد “سامسونگ در روز 17 دی ماه از نمایشگرهای نسل آینده خود رونمایی خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH