به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت پشتیبانی از چت صوتی منتشر شد

تیم تلگرام به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان محبوب خود را منتشر کرده است. این نسخه دوازدهمین و آخرین به‌روزرسانی مهم تلگرام در سال 2020 به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب مجموعه نوآوری‌های آینده شرکت در سال 2021 توسط توسعه‌دهندگان ارائه خواهند شد. ورژن 7.3 پیام‌رسان تلگرام شامل قابلیت چت‌های صوتی گروهی برای کلیه کاربران بوده و از قابلیت‌های ویرایشی ارتقایافته، ایموجی‌های متحرک جدید و امکاناتی از این‌دست میزبانی می‌کند.

توسعه‌دهندگان برنامه از قابلیت چت صوتی به‌عنوان گونه جدیدی از کنفرانس صوتی با قابلیت ملحق شدن اعضای گروه در هر زمان یاد می‌کنند. کاربران به موازات مکاتبات منظم خود در هر گروه می‌توانند در چت‌های صوتی نیز مشارکت نمایند. بدین‌ترتیب متن و صدا در فضایی واحد نقش مکمل یکدیگر را ایفا خواهند کرد.

به‌روزرسانی جدید تلگرام دربردارنده قابلیت چت‌ صوتی و امکانات جدید دیگری است

اکنون برخلاف تماس‌های عادی لازم نیست شرکت‌کنندگان به‌صورت آنی با دریافت تماس موافقت کنند. در واقع قابلیت چت صوتی همواره و به‌صورت مداوم فعال است. کاربران با حضور در یک گروه بلافاصله قادر به مشاهده اعضای در حال گفتگو خواهند بود. حالت نمایش برای کاربران اندرویدی بالاتر از سایر برنامه‌ها قابل دسترس است. در این‌حالت کاربر قادر به کنترل میکروفون و مشاهده افراد در حالت گفتگو در چت هستند. این قابلیت حتی هنگام اجرای اپلیکیشن تلگرام در پس‌زمینه نیز قابل دسترس خواهد بود.

پشتیبانی از کارت حافظه اس‌دی یکی دیگر از نوآوری‌های تلگرام برای سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود. همچنین خواندن پیام‌ها با استفاده از دستیار صوتی سیری نیز در سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیر شده است.

علاوه بر این اکنون کاربران اندرویدی قادر به ویرایش تصاویر ارسالی بدون نیاز به بارگذاری مجدد آن‌ها خواهند بود. به‌عنوان مثال آن‌ها قادر به افزودن یک عکس، متن یا استیکر به تصویر داخل ویرایشگر رسانه هستند. کاربران iOS قادر به ویرایش سریع تصاویر و ارسال آن‌ها بدون نیاز به ذخیره‌سازی و بارگذاری مجدد آن‌ها هستند. هر یک از این امکانات پیش‌تر صرفا در یکی از پلتفرم‌ها قابل دسترس بودند؛ اما اکنون کاربران سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید از امکانات ویرایشی یکسانی برخوردار هستند.

همچنین توسعه‌دهندگان از مقوله‌های جالبی نظیر ایموجی‌های متحرک نیز غفلت نکرده‌اند و اکنون تقریبا 10 ایموجی متحرک جدید و همچنین چندین ایموجی صدادار متفاوت نیز به برنامه اضافه شده است.

همچنین امروز پاول دوروف؛ بنیان‌گذار تلگرام اعلام کرد که در سال آینده کسب درآمد از این پیام‌رسان آغاز خواهد شد. برخی قابلیت‌های جدید به‌صورت پولی عرضه خواهند شد؛ اما خدمات فعلی کماکان به‌صورت رایگان قابل دسترس هستند.

رکورد دانلود تلگرام از فروشگاه پلی‌ استور از مرز 500 میلیون بار فراتر رفت

پیش‌تر در ماه مه و بحبوحه شیوع فراگیر بیماری کووید 19 تعداد دانلودهای تلگرام از فروشگاه گوگل پلی استور از مرز 500 میلیون نوبت فراتر رفت. از آنجا که این برنامه همانند سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌ها نصب نشده است؛ لذا این موضوع یک دستاورد بزرگ برای تلگرام محسوب می‌شود.

با این‌حال اپلیکیشن مذکور تا رسیدن به رقبای خود کماکان فاصله بسیار زیادی دارد. سرویس واتس‌آپ که تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک قرار دارد؛ اخیرا به رکورد 5 میلیارد دانلود دست یافته است. همچنین پیام‌رسان گوگل (Google Messages) نیز رکورد 1 میلیارد دانلود را به ثبت رسانده است.

تلگرام با موفقیت توانسته با سایر برنامه‌ها رقابت کند. این برنامه به‌دلیل افزایش نگرانی‌ها پیرامون حفظ حریم خصوصی و افزایش سطح آگاهی کاربران در این زمینه از قابلیت رمزنگاری 2 جانبه برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH