آی‌پدهای آینده اپل احتمالا از عملکردی مشابه با کامپیوترهای دسکتاپی برخوردار خواهند بود

آی‌پدهای شرکت اپل معمولا همانند گوشی‌های آی‌فون از تراشه‌های بومی سری A استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که اپل با کمک برخی ترفندها و بهینه‌سازی‌ها قدرت تراشه‌های مورد استفاده در آی‌پدها را کمی افزایش می‌دهد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که در آینده آی‌پدهای اپل احتمالا عملکرد چشمگیری از خود نشان خواهند داد؛ زیرا این گجت‌ها همانند کامپیوترهای مک مبتنی بر معماری ARM از تراشه‌های سری M اپل بهره‌برداری خواهند کرد.

نشریه تایوانی Economic Daily News در گزارشی به این موضوع اشاره نموده و ادعا می‌کند که تراشه‌های سری M آینده اپل در کامپیوترهای مک و آی‌پدها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. این تراشه‌ها از لیتوگرافی 3 نانومتری استفاده خواهند کرد. این پدیده بدان معناست که میزان بهره‌وری تراشه‌های آینده حتی در مقایسه با نمونه‌های فعلی نیز بیش‌تر خواهد بود.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که به‌کارگیری یک تراشه سری M در تبلت اپل به چه معنا خواهد بود؟ آیا استفاده از تراشه M1 در مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و مک مینی نسل فعلی با قابلیت اجرای برنامه‌های iOS بدان معناست که در آینده دستگاه‌های آی‌پد برای اجرای برنامه‌های کلاس دسکتاپ قابل استفاده خواهند بود؟ در صورت مثبت بودن پاسخ چنین سناریویی می‌تواند معادلات بازی را به شکلی چشمگیر تغییر دهد.

در حال حاضر آی‌پدها اساسا به‌عنوان نسخه‌های بزرگتر آی‌فون در نظر گرفته می‌شوند. صرفنظر از برخی اپلیکیشن‌ها که به‌صورت اختصاصی برای آی‌پد طراحی شده‌اند؛ گوشی‌های آی‌فون قادر به اجرای اکثر اپلیکیشن‌های قابل استفاده در تبلت‌های اپل هستند. اما اضافه شدن قابلیت اجرای برنامه‌های کلاس دسکتاپ به آی‌پدها یقینا شرایط را به نفع آن‌ها تغییر خواهد داد. با این‌حال در مقطع فعلی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم این گزارش با دیده تردید نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH