ظرفیت تولید شرکت اینتل طی مدت 3 سال گذشته 2 برابر شده است

شرکت اینتل اخیرا از پردازنده‌های نسل یازدهمی Intel Core و Intel Atom P5900 رونمایی کرد. این سیستم مبتنی بر تراشه بر ایستگاه‌های پایه بی‌سیم طراحی شده است. این در حالیست که تعداد محصولات کمپانی مجهز به تراشه‌های 10 نانومتری در حال افزایش است. این پدیده مستلزم افزایش سطح تولید چنین تراشه‌هایی است. بدین منظور طی 3 سال گذشته شرکت اینتل ظرفیت تولید خود را 2 برابر کرده است. با این‌حال حتی با افزایش 2 برابری ظرفیت تولید و ایجاد محدودیت‌های گسترده در صنعت نیمه‌هادی، کمپانی آمریکایی با فضای دارای تقاضای مازاد مواجه شده است.

اینتل ظرفیت تولید خود را 2 برابر کرد؛ اما فضای تقاضای مازاد بر تولید کماکان به قوت خود باقیست

تعداد محصولات اینتلی که از تراشه‌های 10 نانومتری کمپانی استفاده می‌کنند؛ رو به افزایش است. این محصولات مجهز به پردازنده نسل یازده Intel Core و Intel Atom P5900 هستند. این محصولات موجب افزایش هرچه بیش‌تر تقاضا برای تراشه‌های 10 نانومتری شده است؛ تراشه‌هایی که پیش‌تر در روند تولید آن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود. کمپانی اینتل با استفاده مجدد از آزمایشگاه‌های موجود و حتی فضاهای اداری برای تولید بر این مشکل فائق آمد. همچنین تولیدکننده آمریکایی از فناوری 10 نانومتری SuperFin رونمایی کرده است. این فناوری امکان بهبود حداکثری کارآیی در یک فرآیند تولید را فراهم می‌کند. این پیشرفت‌ها با ارتقاء کارآیی در یک فرآیند کاملا جدید برابری می‌کند.

کیوان اسفرجانی؛ معاون ارشد و مدیرکل واحد ساخت و بهره‌برداری در شرکت اینتل اعلام کرد: “ما طی 3 سال گذشته ظرفیت تولید ویفرهای خود را 2 برابر کرده‌ایم و این اقدام یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه به‌شمار می‌رود. حرکت روبه جلو ما هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. ما کماکان به سرمایه‌گذاری در حوزه ظرفیت تولید کارخانجات خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم نیازهای روزافزون مشتریان خود را تامین کنیم.”

در حال حاضر کارخانجات تولیدی اینتل در کشورهای ایالات‌متحده و اسرائیل مستقر هستند. این کارخانجات عمدتا بر تولید محصولات اینتلی مجهز به تراشه‌های 10 نانومتری تمرکز دارند. کارخانجات تولیدی اینتل در ایالت‌های آریزونا و اورگان آمریکا بر تولید محصولات مجهز به تراشه‌های 10 نانومتری تمرکز زیادی دارند و اخیرا به منظور عرضه محصولات جدید ظرفیت تولید خود را افزایش داده‌اند.

آقای اسفرجانی همچنین خاطرنشان کرد: “پیشرفت‌های کمپانی در زمینه تولید تراشه‌های 10 نانومتری کاملا رضایت‌بخش بوده است. ما 3 مرکز عملیاتی تولید با ظرفیت بالا را در اختیار داریم. این امور به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما به‌دنبال یافتن روشی برای انجام هرچه بهتر و سریع‌تر کارها و ادامه پشتیبانی از مشتریان خود هستیم.”

کمپانی اینتل به منظور نمایش ظرفیت تولید گسترده خود و اقدامات کارخانه برای افزایش این ظرفیت ویدیویی را منتشر کرده است. این ویدیو نشان‌دهنده اقدامات مختلف در راستای تبدیل فضاها به سایت‌های تولید است. کلیه این اقدامات پیش از شیوع فراگیر ویروس کرونا عملیاتی شدند. برای مشاهده ویدیوی مذکور کافیست اینجا کلیک کنید.

3 در مورد “ظرفیت تولید شرکت اینتل طی مدت 3 سال گذشته 2 برابر شده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH