دکمه‌های کیبورد آینده اپل احتمالا مجهز به نمایشگرهای مستقل خواهند بود

به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل برای ایجاد نوآوری در کیبورد خود کماکان به تلاش ادامه می‌دهد. این کمپانی در گذشته با استفاده از سوئیچ‌های پروانه‌ای تلاش کرد تا مکانیسم جدیدی را ایجاد نماید. اما این سبک از طراحی نهایتا با شکست مواجه شد و مشکلات متعددی را به‌دنبال داشت. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که اپل کماکان به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای بهبود طراحی صفحه‌کلید خود است.

بر اساس پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت Patently Apple ظاهرا اپل مشغول بررسی ایده جدیدی برای صفحه‌کلید است که در آن بر روی هر دکمه یک نمایشگر تطبیقی تعبیه خواهد شد. این پدیده بدان معناست که هر دکمه دارای نوعی نمایشگر اختصاصی است که بسته به شرایط موجود تغییر کرده و با آن سازگار می‌شود.

به‌عنوان مثال تصور کنید که مشغول تماشای یک فیلم هستید. در این‌حالت کیبورد قادر به تغییر نمایشگر دکمه‌ها و ارائه امکاناتی در زمینه کنترل پخش و تنظیم میزان بلندی صدا است. همچنین چنان‌چه از اپلیکیشن‌های ویرایشگر مانند فوتوشاپ، پریمیر و مواردی از این‌دست استفاده کنید؛ در این‌صورت دکمه‌ها می‌توانند به‌عنوان میانبرهایی برای عملکردهای خاص مورد استفاده قرار گیرند.

همان‌طور که گفته شد؛ چنین ایده‌ای کاملا بلندپروازانه به‌نظر می‌رسد و متقاعد نمودن مردم برای استفاده از یک قابلیت کاملا نامتعارف مستلزم تلاش فراوان است. هنوز مشخص نیست که آیا اپل نهایتا چنین ایده‌ای را عملی خواهد کرد یا خیر. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم این موضوع با دیده تردید نگاه کنید.

2 در مورد “دکمه‌های کیبورد آینده اپل احتمالا مجهز به نمایشگرهای مستقل خواهند بود”

  1. از اون طرحای الکی اپله که زود فراموش میشه….
    اپل کلا تو کار تیلیغاته بعدش همون اصل سادگی خودشو ادامه میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH