مروری بر اخبار جنجالی هفته: از خرید و تولید واکسن کرونا تا اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به تولید انبوه واکسن کرونا در ایران، خرید 16 میلیون دوز واکسن کرونا و معرفی محبوب‌ترین اپلیکیشن برای ایرانی‌ها جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

ایران برای بیش از 8 میلیون نفر واکسن کرونا خرید

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی کشور اعلام کرد: توانستیم با همکاری کره‌جنوبی، 200 میلیون یورو برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز کنیم. وی با تشکر از زحمات کل کادر درمانی درکشور در مورد خرید واکسن کرونا اعلام کرد: موفق شدیم با همکاری وزارت بهداشت و یک بانک کره‌ای و آمریکایی، منابع مالی برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا را به حساب سازمان بهداشت جهانی در سوییس حواله کنیم.


VPN محبوب‌ترین اپلیکیشن برای ایرانی‌ها / تیک‌تاک پردانلودترین برنامه در جهان

بر اساس گزارش جدید معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، پس از شیوع ویروس کرونا، کاربران تلفن همراه، زمان بیشتری را برای استفاده از برنامه‌های کاربردی اختصاص می‌دهند. طبق این گزارش مصرف مردم از برنامه‌های کاربردی پس از شیوع ویروس کرونا نسبت به زمان پیش از آن حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است.


مسافران استانبول با خود گوشی آیفون 12 به کشور وارد می‌کنند!

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در مورد واردات مسافری گوشی آیفون 11 و 12 از ترکیه و لغو رجیستری 3 هزار و 400 گوشی در سامانه همتا اطلاعاتی را ارائه داد. ارونقی در این باره گفت: طبق قانون هر کسی می‌تواند سالانه یک گوشی موبایل به صورت مسافری وارد کشور نماید. از ابتدای اجرای طرح رجیستری، افراد سودجو نسبت به خرید گذرنامه مسافران و وارد کردن چندین گوشی موبایل با یک گذرنامه اقدام کردند. این رویه از ابتدای دی ماه و شروع روند جدید رجیستری غیرحضوری موبایل نیز ادامه یافت.


تولید واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت 1.5 میلیون دوز در بهمن آغاز می‌شود

حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از آغاز تولید واکسن ایرانی کرونا در آینده نزدیک خبر داد. در حالی که واکسن ایرانی کرونا که تحت نظر ستاد اجرایی فرمان امام تولید شده در مراحل ابتدایی آزمایش بالنی قرار دارد و درصد موفقیت آن هنوز مشخص نشده، رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد، از آغاز تولید این واکسن تا 40 روز آینده خبر داد.


مدیرعامل جدید شرکت مخابرات خواستار افزایش تعرفه‌های مخابراتی کشور شد!

مجید سلطانی، مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران، در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خواستار افزایش تعرفه‌های مخابراتی شد. وی با حضور در کمیسیون صنایع مجلس خواستار حمایت مجلس از طرح‌های افزایش درآمد شرکت مخابرات شد. سلطانی در مورد غیرواقعی بودن تعرفه‌های مخابراتی گفت: هزینه‌های مخابرات به دلیل ثبات طولانی مدت تعرفه‌ها متوازن نیست، دلیل کند بودن روند توسعه زیرساختی ارتباطی در کشور نیز همین مورد است.


رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا: 7 واکسن ایرانی کرونا تا اسفند وارد فاز آزمایش انسانی می‌شوند!

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در مورد وضعیت شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا، توضیحاتی را ارائه داد. طبق اعلام دکتر قانعی، در حال حاضر گروه‌های تحقیقاتی تحت نظر ستاد توسعه زیست فناوری، در حال تولید هفت واکسن کرونای داخلی هستند، از این تعداد سه شرکت فاز حیوانی را رد کرده و به احتمال فراوان تا پایان دی ماه مجوز تست انسانی را دریافت می‌کنند. قانعی در این مورد گفت: از بین سه شرکتی که به زودی وارد فاز بالینی می‌شوند، یک شرکت با الگو گرفتن از مدل واکسن فایرز، پیشرفت‌های چشمگیری داشته و زودتر از دیگر شرکت‌ها، کلینیکال ترایال را آغاز می‌کند.


جهرمی در سیستان‌ و ‌بلوچستان: 4 هزار روستا این استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، اطلاعاتی از روند توسعه ارتباطی این استان را بازگو کرد. جهرمی گفت: تا اردیبهشت سال 1400 در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان، ارتباط اینترنت برقرار خواهد شد. در حال حاضر 27 درصد از روستا‌های بالای 20 خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. پراکندگی جمعیت در این منطقه موجب افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت شده است، در حال حاضر اپراتورها توانایی تامین مالی این پروژه را ندارند و دولت هزینه توسعه زیر ساخت مخابراتی را پرداخت می‌کند.


بهترین بازی‌های سال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی شدند

با اعلام اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی سردار به عنوان برترین بازی جدی سال 1399 برگزیده شد و جایزه 20 میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را به دست آورد. بازی سردار با هدف ترویج گردشگری با کمک فناوری واقعیت افزوده توسط تیم کارلَب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز تولید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH