سامسونگ برای رفع مشکلات دوربین زیر نمایشگر از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

ZTE Axon 20 5G نخستین دستگاه تجاری با فناوری دوربین زیر نمایشگر به‌شمار می‌رود. این هندست پیش‌تر در دسامبر سال 2020 روانه بازار شد. با این‌حال مطابق پیش‌بینی‌ها کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی زیر نمایشگر تا حدودی ناامیدکننده بود.

اکنون مدتی است که کمپانی سامسونگ بر روی این فناوری کار می‌کند؛ اما به باور غول کره‌ای فناوری مذکور جهت عرضه با یک دستگاه واقعی به بلوغ کافی نرسیده است. با این‌حال سامسونگ احتمالا به استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر نزدیک‌تر شده است؛ چرا که ظاهرا کمپانی در تدارک رونمایی از فناوری خود در بخش سنسورهای تصویربرداری کنفرانس عکاسی الکترونیکی سال 2021 است. این مراسم در حد فاصل روزهای 18 تا 28 ژانویه 2021 (29 دی ماه تا 9 بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

سامسونگ در جریان رویداد مذکور به ارائه 2 مقاله در زمینه دوربین‌های زیر نمایشگر خواهد پرداخت. نخستین مقاله تحت‌عنوان “بازیابی تصاویر ثبت شده توسط دوربین زیر نمایشگر از طریق جبران پراش” توصیف‌کننده یک روش مبتنی بر فیزیک است؛ در حالی‌که پیاده‌سازی روش دوم احتمالا آسان‌تر بوده و به منظور اجرای ترفندهای آن از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

مقاله دوم تحت‌عنوان “بازیابی تصویر خام Quad Bayer ثبت شده توسط دوربین زیر نمایشگر با استفاده از یادگیری عمیق” بیانگر روشی است که نویدبخش بازیابی آنی تصاویر با کیفیت بالا در سناریوهای کاربردی دنیای واقعی است.

در حال حاضر سامسونگ به‌دلیل اصلاح و فیلتر نمودن خودکار تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های سلفی خود به شهرت رسیده است. روش مبتنی بر هوش مصنوعی برای دوربین‌های زیر نمایشگر در واقع بدان معناست که هیچ‌گونه تصویر اولیه حقیقی قابل دسترس نخواهد بود.

بر اساس شایعات کمپانی سامسونگ به‌دنبال استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در سری گلکسی نوت 21 است. اما در حال حاضر این موضوع با تردیدهایی همراه شده است. بنابراین به منظور عملیاتی شدن چنین ایده‌ای احتمالا بایستی تا سال 2022 منتظر بمانیم.

2 در مورد “سامسونگ برای رفع مشکلات دوربین زیر نمایشگر از هوش مصنوعی استفاده می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH