چند نکته برای انجام فعالیت‌های ورزشی بیشتر هنگام کار از خانه!

اگرچه افرادی که دارای مشاغل اداری هستند، اغلب تا 80 درصد از روز کاری را به حالت نشسته سر می‌کنند، اما هنوز هم بسیاری از آنها موفق می‌شوند که روزانه به طور متوسط ​​3616 قدم بردارند؛ آن‌ها از بسیاری از فرصت‌های کوچک خود برای فعالیت در طول روز استفاده می‌کنند. اما با توجه به اینکه بسیاری از ما اکنون در هنگام شیوع بیماری ویروس کرونا از خانه مشغول به کار کردن هستیم، این بدان معناست که ممکن است دیگر هر ورزشی که در طول روز انجام داده‌ایم، اعم از دوچرخه‌سواری کردن تا محل کار، یا پیاده‌روی مسیری برای گرفتن ناهار، دیگر وجود نداشته باشد. در حالی که نحوه کار ما تغییر کرده است، ممکن است نتوانیم در طول روز کاری خود به راحتی راه‌هایی برای فعالیت بیشتر پیدا کنیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم چند نکته را بیان کنیم که باید سعی کنید هنگام کار از خانه بیشتر آن‌ها را انجام دهید. پس در ادامه این مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

1. هنگام کار بایستید و حرکت کنید

ایستادن طولانی‌مدت کالری بیشتری را نسبت به نشستن می‌سوزاند. اگرچه این برای مقابله با کاهش وزن کافی نخواهد بود، اما جایگزین کردن دو ساعت ایستادن در هر روز به جای نشستن می‌تواند تا 130 کالری در هفته بسوزاند و باعث بهبود تمرکز شود. ایستادن بیشتر در طول روز ممکن است باعث بهبود گلوکز، سطح انسولین و فشار خون در طولانی‌مدت شود.

ممکن است از شنیدن این موضوع تعجب کنید. این حرکات منظم و کوچک (مانند ضربه زدن روی پایتان یا تغییر وضعیت) در حالت نشسته با افزایش 5 تا 10 درصدی در مصرف انرژی، مقدار کالری بیشتری می‌سوزاند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که کارمندان ادارات سعی کنند حداقل دو ساعت در روز را در ساعات کاری بایستند یا حرکت کنند و در صورت امکان تا چهار ساعت تمرین سبک داشته باشند. برای شروع، سعی کنید حداقل 30 تا 60 دقیقه ایستادن را به روز کاری خود اضافه کنید، مثلا با پانزده دقیقه ایستادن و به دنبال آن پانزده دقیقه نشستن. یا سعی کنید تمام تماس‌ها یا جلسات خود را هنگامی که ایستاده هستید، بگیرید.

2. از ورزش‌های کوتاه استفاده کنید

ورزش‌های کوتاه برای سلامتی شما مفید هستند. پیش از این تصور می‌شد که دوره‌های ورزشی که بیش از ده دقیقه طول می‌کشند، برای سلامتی مفید هستند؛ اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد فعالیت در هر مدت زمانی چه کوتاه چه طولانی‌مدت برای سلامتی مفید است. ورزش منظم همچنین با بهبود حافظه و کاهش التهاب در مغز (که می‌تواند به شرایطی مانند آلزایمر منجر شود) حافظه را بهبود می‌بخشد و حتی اثرات تقویت‌کننده‌ای برای مغز دارد.

بالا رفتن از پله‌ها راهی عالی برای انجام حرکات ورزشی و تناسب اندام است.

سعی کنید در طول روز مرتب وقفه‌های حرکتی فعال یا ورزش‌های کوتاه داشته باشید. به عنوان مثال، بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک تمرین مفید باشد. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، نشان می‌دهد ده دقیقه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند بر میزان انرژی فرد همانند یک فنجان قهوه در افراد کم‌خواب تأثیر بگذارد. بالا رفتن از حدودا 60 پله حداقل سه بار در روز با یک تا چهار ساعت استراحت مرتب در میان آن‌ها، می‌تواند تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

یک گزینه دیگر این است که چند دور دور خانه خود راه بروید. حتی مواردی مانند پر کردن مجدد لیوان آب یا فنجان چای می‌تواند به شما کمک کند تا کمی حرکت بیشتری داشته باشید.

3. ورزش در فضای باز

شواهد جدید نشان می‌دهد که بیرون رفتن برای ورزش در طول روز در محیط‌های طبیعی (مانند پارک‌ها، مزارع یا رودخانه‌ها یا سواحل نزدیک) می‌تواند برای سلامت روان بدن و توانایی شناختی مغز ما مفید باشد.

اما بسیاری از مردم آنقدر خوش‌شانس نیستند که در اطراف محیط‌های طبیعی زندگی کنند. خوشبختانه، تحقیقات نشان می‌دهد حتی بیرون آمدن در هوای تازه برای یک پیاده‌روی کوتاه یا دویدن نیز باعث تقویت سلامتی می‌شود. اگر در طول ناهار نمی‌توانید بیرون بروید، ورزش در خانه هنوز می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. به یاد داشته باشید که انجام دادن هر حرکتی بهتر از انجام ندادن هیچ حرکتی است، و هرچه حرکت ورزشی بیشتر باشد، نقش بهتر و موثرتری برای بدن خواهد داشت. اگر از خانه مشغول به کار هستید، سعی کنید فعالیت ورزشی بیشتری را برای سلامتی جسمی و روحی خود انجام دهید.

اسکرول به بالا
TCH