سامسونگ از 2 مدل جدید قلم S Pen برای اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا رونمایی کرد

جذابیت رویداد پر زرق ‌ وبرق اخیر سامسونگ صرفا از معرفی پرچم‌داران جدید سری گلکسی S21 ناشی نمی‌شد؛ چرا که در جریان این مراسم غول کره‌ای از 2 ورژن جدید قلم S Pen شامل یک مدل پرو نیز رونمایی کرد. اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S21 اولترا 5G از هر 2 مدل S Pen پشتیبانی می‌کند. در واقع کاربران این هندست می‌توانند از کلیه مدل‌های قدیمی و جدید S Pen استفاده کنند. بنابراین کاربران در صورت دسترسی به یک گوشی گلکسی نوت قدیمی و بلااستفاده می‌توانند از قلم استایلوس آن استفاده کنند.

قلم S Pen جدید از کلیه جهات دارای اندازه‌ای بزرگتر است و این موضوع موجب کاربری آسان‌تر آن می‌شود. عدم ضرورت قرارگیری قلم درون بدنه باریک گوشی امکان افزایش اندازه آن‌را فراهم نموده است. اکنون قلم S Pen به قسمت جانبی کیس‌های منتخب متصل می‌شود.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که این قلم از نوع پسیو بوده و فاقد باتری داخلی است. بنابراین قلم جدید برخلاف انواع عرضه شده با مدل‌های اخیر گلکسی نوت فاقد قابلیت‌های مبتنی بر بلوتوث است. با این‌حال گلکسی S21 اولترا به لطف استفاده از فناوری Wacom قادر به تشخیص فشردن دکمه قلم توسط کاربر جهت فراخوانی برخی امور یا میان‌برها است (این امکانات در صورت قرارگیری قلم S Pen در فواصل نزدیک به نمایشگر گوشی قابل دسترس خواهند بود).

دومین مدل استایلوس جدید سامسونگ S Pen پرو نام دارد. این مدل از اندازه به‌مراتب بزرگتری برخوردار بوده و از قابلیت‌های مبتنی بر اتصال بلوتوث نظیر استفاده از قلم به‌عنوان یک کلید شاتر از راه دور یا کنترل برنامه پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند. S Pen Pro در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد؛ با این‌حال قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است.

مدل پایه قلم S Pen برای گلکسی S21 اولترا با برچسب قیمتی 40 دلاری عرضه خواهد شد. همچنین مشتریان با پرداخت مبلغ 70 دلار می‌توانند کیس مخصوص گوشی همراه با قلم استایلوس را خریداری نموده یا همچنان از یک قلم S Pen قدیمی استفاده کنند. از سوی دیگر قلم S Pen پرو صرفا با گلکسی S21 اولترا سازگاری نداشته و به محض انتشار به‌روزرسانی جدید One UI 3.1 با کلیه دستگاه‌های موجود در بازار مجهز به قلم S Pen نیز سازگاری خواهد یافت. این دستگاه‌ها شامل هندست‌های سری گلکسی نوت 10، گلکسی نوت 20 و تبلت‌هایی نظیر گلکسی تب S6 و گلکسی تب S7 هستند.

موضوع احتمالا جالب‌توجه‌تر اینکه سامسونگ زمینه استفاده از استایلوس‌‌های متفرقه تولید شده توسط کمپانی‌های سازنده قلم‌های مبتنی بر فناوری Wacom را فراهم کرده است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا قلم‌های مذکور در بدو عرضه به بازار قابل استفاده بوده یا کارکرد آن‌ها منوط به انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری خواهد بود.

تصاویر استایلوس‌های سازگار از راست به چپ: Staedtler Noris digital، Hi-Uni Digital Mitsubishi Pencil و LAMY AL-star black EMR

در قسمت فوق تصاویر مربوط به برخی از این قلم‌ها را ملاحظه می‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH