مک‌بوک ایر 2021 اپل با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر به بازار عرضه خواهد شد

شرکت اپل پس از معرفی آی‌فون‌ها و کامپیوترهای مک‌بوک سال 2020 برنامه‌های خود را تکمیل نمود و توجه خود را روی محصولات سال 2021 کمپانی متمرکز کرد. اکنون غول کوپرتینویی بر روی کلیه دستگاه‌های جدیدی که در سال 2021 معرفی خواهند شد؛ کار می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شاهد معرفی مجموعه جدیدی از آی‌پدها، گوشی‌های سری آی‌فون 13 مجهز به فناوری تاچ آی‌دی و البته مک‌بوک‌های جدید اپل خواهیم بود. بر اساس شایعات اکنون اپل فرآیند توسعه مک‌بوک ایر 2021 خود را آغاز نموده و در طراحی این محصول اصلاحات جدیدی را اعمال کرده است.


بر اساس گزارش مخابره شده توسط نشریه بلومبرگ کمپانی اپل به‌دنبال عرضه مدل ارتقایافته مک‌بوک ایر است. این دستگاه با طراحی بازنگری شده و سخت‌افزار جدید به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به گمانه‌زنی‌ها این محصول در اواخر سال جاری میلادی عرضه شده و نویسنده گزارش نیز به برخی تغییرات احتمالی در طراحی دستگاه اشاره نموده است.

مک‌بوک ایر سال 2021 اپل با طراحی باریک‌تر، سبک‌تر و حواشی نازک‌تر در اطراف نمایشگر طی 6 ماهه دوم سال 2021 عرضه می‌شود

بر اساس اعلام گزارش مک‌بوک ایر 2021 اپل با قاب سبک‌تر و باریک‌تر به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین نگهداری و حمل‌ونقل آن در مقایسه با گذشته آسان‌تر و عملی‌تر خواهد بود. بعلاوه اپل با بازبینی در طراحی نمایشگر به‌دنبال کاهش اندازه حواشی اطراف آن است. بدین‌ترتیب سری مک‌بوک ایر بالاخره به طیف نمایشگرهای بدون‌حاشیه ملحق خواهند شد. همچنین گزارش اخیر نشان می‌دهد که مک‌بوک ایر بار دیگر از سیستم شارژ MagSafe بهره‌برداری خواهد کرد. در واقع طراحی شاخص‌تر این محصول موجب تمایز هرچه بیش‌تر آن از مدل‌های مک‌بوک پرو خواهد شد. همچنین اپل در مک‌بوک ایر جدید خود از ورژن ارتقایافته تراشه M1 استفاده خواهد کرد. تراشه نسل جدید اپل مبتنی بر معماری ARM احتمالا کماکان با استفاده از فرآیند 5 نانومتری (احتمالا استاندارد +5nm) تولید خواهد شد. بر اساس گزارشات کمپانی اپل سفارشات مربوط به نخستین تراشه‌های 3 نانومتری را به شرکت تایوانی TSMC ارائه نموده است. اما این تراشه‌ها تا پیش از سال‌های 2023-2022 آماده بهره‌برداری نخواهند بود.

نشریه بلومبرگ همچنین خاطرنشان می‌کند که مک‌بوک ایر جدید در عوض یک جانشین مستقیم برای مدل فعلی مک‌بوک ایر به‌عنوان یک جانشین برتر برای این محصول روانه بازار خواهد شد. در این‌صورت کمپانی احتمالا با آماده‌سازی یک مدل مقرون‌به‌صرفه اقدام به عرضه آن به‌عنوان جانشین مدل فعلی خواهد کرد. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اپل از عرضه مدل جدید مک‌بوک ایر 2021 در نیمه دوم سال جاری میلادی حکایت دارند. اگرچه این زمان‌بندی تا اوایل سال 2021 قابل تغییر است.

دستگاه مذکور احتمالا مجهز به یک نمایشگر 13 اینچی خواهد بود. همچنین وزن این محصول احتمالا در مقایسه با وزن 2.8 پوندی مدل فعلی به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. همچنین اپل ظاهرا به‌دنبال عرضه یک مدل 15 اینچی نیز است. اما این محصول در قالب سری 2021 مک‌بوک ایر عرضه نخواهد شد. تا موعد عرضه این محصول کماکان زمان زیادی باقی‌مانده است؛ بنابراین احتمالا به‌زودی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در این زمینه خواهیم بود.

2 در مورد “مک‌بوک ایر 2021 اپل با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر به بازار عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH