فروش کمتر از حد انتظار آی‌فون 12 مینی اپل

بر اساس یک گزارش پیش‌تر منتشر شده کمپانی اپل به منظور پاسخ‌گویی به تقاضای فزآینده برای گوشی آی‌فون 12 پرو خود به‌دنبال کاهش 2 میلیون دستگاهی میزان تولید آی‌فون 12 مینی است. اکنون یک گزارش جدیدتر نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی ظاهرا این موضوع را با تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود در میان گذاشته و در مسیر کاهش سطح تولید آ‌ی‌فون 12 مینی گام برداشته است. با این‌حال کاهش تولید به‌دلیل شیوع فراگیر بیماری کووید 19 و نه تقاضای ضعیف برای این هندست جمع‌وجور اجرایی می‌شود.

فروش ضعیف آی‌فون 12 مینی در بازارهای اروپا و ایالات‌متحده در اتخاذ چنین تصمیمی تاثیرگذار بوده است

پگاترون؛ یکی از کمپانی‌های تامین‌کننده طرف قرار داد اپل به‌دلیل فروش ضعیف آی‌فون 5.4 اینچی در ایالات‌متحده و اروپا ناچار به کاهش میزان تولید آی‌فون 12 مینی شده است. وبسایت Digitimes گزارش می‌دهد که فروش ضعیف این هندست از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 ناشی شده است. با این‌حال یک گزارش پیش‌تر منتشر شده ادعا کرد که آی‌فون 12 مینی به میزان مورد انتظار اپل موفق نبوده است. در صورت صحت چنین فرضیه‌ای اپل می‌توانست موضوع را به پگاترون اطلاع داده و میزان تولید مدل‌های گران‌قیمت‌تر آی‌فون 12 را افزایش دهد. چنین اقدامی نهایتا افزایش سودآوری غول کوپرتینویی را به‌دنبال داشت. با این‌حال در گزارش اخیر به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است.

اگرچه شیوع فراگیر بیماری کووید 19 بر فروش آی‌فون‌های اپل تاثیر منفی گذاشته است؛ اما موضوع عجیب مورد اشاره در گزارش اخیر این است که اپل تنها تولید آی‌فون 12 مینی را کاهش داده است. کاهش میزان تولید 3 مدل دیگر آی‌فون یکی از فرضیاتی است که وبسایت Digitimes هرگز به آن اشاره نکرده است. اما به احتمال فراوان آی‌فون 12 مینی شرایط چندان دلچسبی ندارد؛ زیرا دستگاه‌های جمع‌وجوری از این طیف در بازار مشتریان چندانی ندارند. مشتریان به‌دلیل نیاز به نمایشگرهای بزرگ‌تر و شارژدهی بالاتر باتری نسبت به خریداری اسمارت‌فون‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر تمایل بیش‌تری از خود نشان می‌دهند.

گزارش پیشین نشان داد که در میان مدل‌های چهارگانه سری آی‌فون 12 گوشی آی‌فون 12 مینی کمترین میزان فروش در بازار آمریکا طی ماه‌های اکتبر تا نوامبر را به خود اختصاص داده است. در مقابل مدل 6.1 اینچی آی‌فون 12 به‌عنوان محبوب‌ترین اسمارت‌فون 5G جهان در اکتبر سال 2020 شناخته شد. این آمار به تنهایی نشان‌دهنده سمت‌وسوی گرایش مشتریان است. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی اپل امسال نیز همانند سال گذشته اقدام به عرضه سری آی‌فون 13 در 4 مدل مختلف خواهد کرد. با این‌حال غول کوپرتینویی احتمالا استراتژی خود برای تولید آی‌فون 13 مینی را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

به‌نظر شما فروش ضعیف آی‌فون 12 مینی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 ناشی شده یا به تقاضای ضعیف از جانب مشتریان مربوط می‌شود؟ به عقیده شما آیا تقاضا برای چنین محصولی در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت؟

1 در مورد “فروش کمتر از حد انتظار آی‌فون 12 مینی اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH