گلکسی اس 5 رکوردها را جابجا می‌کند

s5

شرکت سامسونگ مدعی شده است  گلکسی اس 5 رکوردها را جابجا می‌کند، گزارش فروش این شرکت نشان می‌دهد که در بازه زمانی سپری شده از عرضه گوشی گالاکسی اس 5 تا به امروز، سامسونگ موفق به فروش 11 میلیون دستگاه از این مدل شده است که بهترین فروش تاریخ سامسونگ در ماه نخست عرضه محسوب می‌گردد.

نکته جالب اینجاست که رکورد فروش این گوشی تنها در یک ماه به دست آمده است و فروش این گوشی بر اساس آمار منتظر شده از سوی سامسونگ نجومی بوده است. در این میان جالب است که بدانید فروش گوشی گالاکسی اس 4 در یک ماه اول برابر 10 میلیون دستگاه بوده است و به این ترتیب، تلفن همراه هوشمند گالاکسی اس 5 به عنوان موفق‌ترین گوشی شرکت سامسونگ در ماه نخست فروش محسوب خواهد شد.

البته این پرچمدار سامسونگ با انتقاداتی گسترده مواجه شده است ولی فروش خوب این گوشی نشان از این دارد که خریداران موجود در بازار، توجه چندانی به انتقادات نداشته‌اند و از این گوشی استقبال بسیار بالایی به عمل آورده‌اند. رییس بخش سامسونگ موبایل، جی کی شین، در این باره می‌گوید:«   بیش از یک ماه از زمانی که گالاکسی اس 5 از دروازه‌های فروش شرکت خارج شدند می‌گذرد،  فروش این گوشی به مراتب بهتر و بالاتر از گوشی گالاکسی اس 4 بوده است.»

این گوشی در یک سری از کشورها بسیار چشمگیر بوده است که بیشتر نام‌های موجود در میان این لیست از جمله کشورهای توسعه یافته هستند، برای نمونه می‌توان به کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان، به عنوان صدرنشینان در جدول میزان استقبال از این مدل اشاره نمود.

گوشی گالاکسی اس  5 در روز نخست فروش، توانست رقمی بیش از رکورد فروش مدل قبلی خود را به جای بگذارد و آمار فروش گالاکسی اس 4 در روز نخست را به میزان 30 درصد بهبود بخشید تا در حال حاضر تمامی رکوردهای فروش اولیه در میان محصولات سامسونگ موبایل را به خود اختصاص داده باشد.

یکی از مواردی که موجب  شد تا این مدل بتواند در بازار فروش بهتر از دستگاه‌های پیشین عمل کند را می‌توان به روابط بهینه سازی شده سامسونگ با اپراتورهای تلفن همراه مرتبط دانست. این شرکت توانست پیش از عرضه رسمی این گوشی به سراغ اپراتورهای بزرگ جهانی رفته و با ثبت قراردادهای بهتر برای این مدل بتواند میزان فروش دستگاه‌های قفل شده مدل گالاکسی اس 5 را، تا حد معقولی بهبود بخشد. تلفن‌ همراه هوشمند گالاکسی اس 5 در 125 کشور جهان به صورت همزمان به عرضه رسید و این امر توانست مخاطبین جهانی را در یک سطح از این دستگاه راضی نگاه دارد. حتی در کشور ما نیز با توجه به قیمت بالای این مدل، استقبال بسیار مناسبی از آن به عمل آمد و خریداران فراوانی، این دستگاه را به عنوان انتخاب اصلی خود در بازار برگزیدند.

البه اوضاع برای سامسونگ در همه زمینه‌ها به این خوبی پیش نمی‌رود، جالب اینجاست که سود کلی این شرکت در طول سه ماه گذشته، با افت محسوسی روبرو بوده است و حتی بازار فروش تلفن‌های همراه توسط ساموسنگ نیز با افت یک درصدی همراه بوده است که این امر می‌تواند حکم یک زنگ خطر و هشدار جدی برای سامسونگ داشته باشد. جالب است بدانید که از سال 2009 تا به امروز، شرکت سامسونگ در میزان مالکیت بازار تلفن‌های همراه در سراسر جهان، تنها با رشد و پیشرفت روبرو بوده است و این نخستین بار است که این شرکت بخشی از بازار فروش خود را از دست داده است.

 سود عملیاتی سامسونگ در سه ماه اول سال جاری برابر با 8.2 بیلیون دلار بوده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، به میزان 3.3 درصد سقوط را نشان می‌دهد. در این میان بخش موبایل سامسونگ که معمولا دو سوم کل سود این شرکت را تامین می‌کند، با رکورد فروش نسبتا متقاعد کننده 6.2 بیلیون دلار در سه ماهه نخست سال جاری روبرو بوده است. این میزان سود در بخش موبایل، افت اندکی را نسبت به آمار فروش در بازه‌های زمانی مشابه در دو سال گذشته نشان می‌دهد و همین امر نیز به یک نگرانی تبدیل شده است؛ زیرا در طول سه سال اخیر، همواره میزان سود این بخش از شرکت سامسونگ با پیشرفت روبرو بوده است.

کارشناسان معتقدند که سامسونگ این میزان از سود و مشارکت بازار را به رقیبانی باخته است که بازار گوشی‌های پایین رده را هدف گرفته‌اند، برای نمونه می‌توان به هواوی و لنوو اشاره نمود که در طول سه ماه گذشته از فروش مطلوبی در بخش تلفن همراه هوشمند برخوردار بوده‌اند و توانسته‌اند تا بر روی فروش گوشی‌های رده ارزان قیمت شرکت‌هایی مانند سامسونگ، تاثیر منفی بگذارند.

البته پیش بینی می‌شود که این افت فروش برای سامسونگ ادامه نداشته باشد زیرا در سه ماهه دوم سال جاری می‌توان با توجه به فروش مطلوب مدل گالاکسی اس 5، انتظار شیب تصاعدی در میزان فروش این شرکت را داشت و سود عملیاتی سامسونگ، بار دیگر به لطف سامسونگ موبایل بهبود خواهد یافت.

3 در مورد “گلکسی اس 5 رکوردها را جابجا می‌کند”

  1. سامسنوگ در میزان فروشش خیلی اغراق میکنه. اولا هرمقداری که میسازه و میره بیرون از کارخونه همشو میزنه بحساب میزان فروشش. دوما سامسونگ کلا مقدار تولیدش بالاست. سوما در کشورهای زیادی عرضه میکنه. چهارما تبلیغاتش زیاده. دلیل مقدار بالای میزان فروشش که اعلام میکنه همیناست وگرنه محبوبیت خاصی نداره در بین مردم.

    1. منظور از 125 کشور … این نیست که دیگه تو کشور های دیگه پیدا نشه !!! یعنی سامسونگ برای ایران گوشی فرستاده ؟؟؟ یا از خاورمیانه به ایران میاد ؟؟ خاورمیانه کشوره؟؟ خاورمیانه چند کشور رادر بر می گیره ؟؟ منظور از 125 کشور اینه که این تلفن به اون مناطق با کامیون یا هر چیز دیگه ای فرستاده شده … و این هم مد نظر داشته باش که قبل از عرضه یعنی 22 فروردین گلکسی اس5 در بازار ایران با قیمت 2600 تومان برای فروش بود … یعنی یک هفته قبل از عرضه جهانی … اینکه به چند کشور عرضه بشه نیست .. برای اینکه یه محصول معتبر و مشتری پسند … اگر سامسونگ به اون کشور عرضه نکنه … خود بخود کمتر از یک هفته وارد باز اون کشور میشه … منظور کلی ام اینه که اس4 به 60 کشور پیشرفته روز عرضه ارسال شده بود … اما دلیل بر این نمیشه که کشور های دیگه به کشور های دیگه راه پیدا نکنه … وقتی یه گوشی عرضه بشه .. منظور از کارخانه سامسونگ خارج بشه … یعنی کل دنیا می تونند این محصول را داشته باشند … برای اینکه این محصول عرضه جهانی شده … توجه کنید عرضه جهانی … یعنی کل نقاط دنیا می تونند بهش دسترسی داشته باشند .. و به لطف عرضه زیاد و فوق العاده سامسونگ همه می تونند این محصول را در بازار خودشون تهیه کنند … قضیه اس4 هم همین بود … عرضه به کدوم یا چند کشور دلیل بر انتقاد شما نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH