پلی استیشن 4 دربرابر اکس باکس وان، رقابت وارد مرحله جدیدی می‌شود

size-comparision-1

شرکت مایکروسافت قصد دارد تا کنسول بازی خود را با افت قیمت به بازار عرضه کند و این امر موجب شده است تا شاهد آن باشیم که در جنگ پلی استیشن 4 دربرابر اکس باکس وان، رقابت وارد مرحله جدیدی می‌شود.

شاید بزرگ‌‌ترین عامل غیر تخصصی که در رقابت این دو کنسول به نفع سونی تمام شده بود را بتوان قیمت کنسول پلی استیشن 4 دانست. ولی مایکروسافت با آگاهی از لطمه‌ای که از این قیمت‌ گذاری خورده است، به فکر راه چاره افتاده و قیمت کنسول اکس باکس وان را کاهش خواهد داد، به این ترتیب سونی باید به دنبال راه حلی برای بهبود شرایط فروش خود باشد تا بتواند برتری خود در بخش فروش کنسولی را حفظ کند. حال کدام راهکار می‌تواند این شرکت را در موضع برتر باقی نگاه دارد؟ در ادامه به بررسی احتمالاتی خواهیم پرداخت که با کمک آن‌ها، سونی می‌تواند  به برتری خود در بازار کنسولی ادامه بدهد.

امکانات رسانه‌ای

امکانات رسانه‌ای در پلی استیشن 3 به مراتب بالاتر از اکس باکس 360 بود ولی در اکس باکس وان برتری وجود دیسک‌های بلوری، دیگر به عنوان یک مورد انحصاری محسوب نخواهد شد و به همین دلیل نیز سونی باید به فکر راهکاری رد رده نرم‌افزاری بیفتد و به کاربران خود خدمات بهینه سازی شده‌ای مانند استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ را ارئه بدهد.

سخت‌افزاهای جانبی بیشتر

سخت‌افزارهای جانبی پلی استیشن 4 محدود نیستند ولی همگی آن‌ها با قابیلت‌های یکسانی همراه هستند و به هم بسیار نزدیک به نظر می‌رسند. کافیست تا سونی چند محصول سخت افزاری بر مبنای استفاده و همکاری با دوربین دستگاه را رائه کند تا مشتریان بیشتری به این کنسول جذب شوند، در این راه شرکت نینتندو و کنسول وی می‌توانند الگوی مناسبی برای سونی باشند.

بازی‌های اختصاصی بیشتر

بازی‌های اختصاصی نبض تپنده یک کنسول هستند، سونی زمانی عناوینی مانند متال گیر را به صورت انحصاری برای خود می‌دید ولی مایکروسافت توانست این انحصار را بشکند. در این میان سونی باید شرکت‌های بازی‌سازی را به ساخت عناوین انحصاری جدید برای پلی استیشن 4 متقاعد نماید.

ps4-xbox-one-side-by-side-speed-test-640x360

عرضه عناوین رایگان به همراه کنسول

شاید بسیاری از بازی‌های ساده و کم قیمت را بتوان به صورت رایگان به همراه این کنسول عرضه نمود، این امر در جذب مخاطبینی که بودجه محدودی برای خرید بازی دارند می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

امکان استفاده از بازی‌های نسل پیشین

این امکان بدون شک بسیاری را به سوی کنسول سونی خواهد کشاند، البته منظور از این امکان، استفاده بی دردسر از این امکان است و سونی باید اجازه استفاده زا بازی‌های پلی استیشن‌های قبلی را نیز به کاربران خود بدهد.

این لیست می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد، شما نیز می‌تواندی در بخش نظرات، پیشنهاد خود را در این زمینه مطرح نمایید.

5 در مورد “پلی استیشن 4 دربرابر اکس باکس وان، رقابت وارد مرحله جدیدی می‌شود”

  1. استاد یک مدت نبودین دلمون براتون تنگ شده بود.
    تا این جا فکر کنم شما فن دو آتیشه آبیا هستین چون هر چی خبر یا از نابودی وان و یا پیروزی بی حد و حصر پی اس که البته با کمی اغراق درسته.
    ولی حالا من نمسخوام بگم چون سبزم اینو میگم دیگه همه میدونن مالتی مدیا و شبکه ی لایو از نت ورک سرتره حالا شاید نه خیلی ولی به هر حال.
    مورد دوم هم که تنها سخت افزاری که شاید شاید بتونه کار بکنه مورفیوس که اونم قربون قیمت برم.بازی انحصاری هم که دو تا میترکنونن فقط بلید دندون رو جیگر بذارین تا 23 روز و 19 ساعت و 18 دقیقه و 43 ثانیه که E3شروع میشه.
    تو این نسل که کلا ایندی ها خوش به حالشون تخفیف هم که هر دوتا دارن میدن.
    پشتیبانی نسل پیشین هم که فقط از طریق سرویس ابری گایکای و یا آزور محقق میشع چون کلا معماریه فرق داره.
    در کل این نسل چه شود چه برا سبزا چه برا آبیا

  2. متسافانه تنها مسکلی که من و ( احتمال خییل زیاد ) همه دوستان دارن ، قیمت بالای بازی هاست ، به شخصه از کرایه و تعویض هم خوشم نمیاد ، چون در هر دو حالت یک ٢٠ تومنی باید داد !

    1. احمد محمدحسینی

      این مشکل به تغییر فرهنگ برمیگرده دوست من
      ما عادت کردیم از هشت نسل بازی های کامپیوتری، 6 نسل رو مفت بازی کنیم
      برای همین این قیمت ها برامون بیشتر از حد عجیب و سنگینه

      1. ولی خدایی 200هزارتومن برا خیلیا خیلیه شما 1800کنسولت بعد سه تا بازی بخری500هزار تومن.البته چیزی نمیتونه و نخواهد تونست چلو گیمر را رو بگیره و صد البت هکرهارو حتی اگه هک هم بشه با توجه به بازیهای خفن مثل Destiny,Devision.Crewو غیره که تماما آنلاین باز باس اورج بزنیم.البته من که تا حالا کنسول نسل قبل و هک نکردم و فقط اصل بازی میکنم:-D
        ولی خارج از شوخی این نسل باید تا چند سال با بدبختی بازی خرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH