گوشی اچ‌تی‌سی وان مینی 2 را بیشتر بشناسید!

htc-one-mini-2-1

سال گذشته کمپانی اچ‌تی‌سی با معرفی پرچم‌دار جدید خود به نام One M7 یک رقابت جنجالی بین پرچم‌داران سایر کمپانی‌ها ایجاد کرد و طبق رسم معمول، اندکی بعد از آن، نسخه کوچک M7 را نیز معرفی نمود که توانست سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کند. هر دوی این گوشی‌ها امکانات خوب همراه یک بدنه با کیفیت داشتند که اچ‌تی‌سی در زمینه کیفیت و طراحی، توانست رتبه اول را در میان رقبا از ‌آن خود کند (هرچند پرچم‌دار شرکت سونی نیز کیفیت ساخت و طراحی خوبی داشت).

امسال نیز طبق روال، اچ‌تی‌سی گوشی جدیدی را روانه بازار کرد که کمی با سایر گوشی‌ها متفاوت بود؛ این تفاوت در قسمت پشتی دستگاه برای همه مشهود بود، و آن وجود دو دوربین در قاب پشتی‌ است که چهره متفاوتی نسبت به رقبا برای گوشی جدید اچ‌تی‌سی یعنی One M8 رقم زده بود. اگرچه هر دوی این دوربین‌ها توسط کاربر قابل استفاده نبودند، اما این شرکت ایده خوبی در عرصه اسمارت فون‌ها رقم زد. البته طبق نظرسنجی که آی‌تی‌رسان درباره دوربین این دستگاه با رقیب سر سخت خود یعنی سامسونگ گلکسی S5 انجام داده بود (البته باز هم می‌توانید در این نظر سنجی شرکت کنید) نتیجه کمی آزار دهنده برای شرکت اچ تی سی است، زیرا با وجود قرار دادن دو دوربین برای One M8 کاربران از کیفیت ثبت تصاویر آن راضی نیستند.

طبق قانون خود ساخته‌ای که شرکت‌ها بعد از معرفی پرچم‌دار جدید خود نسخه کوچک‌تر آن را نیز معرفی می‌کنند، شرکت اچ‌تی‌سی بعد از شایعات فراوان نسخه کوچکتر پرچم‌دارش را معرفی کرد. این گوشی که HTC One mini 2 نام دارد؛ از سخت افزار پایین‌تری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد.

htc-one-mini-2-10

اما گویا این شرکت به اشتباه خود در مورد اولترا پیکسل‌ها پی برده است و در گوشی جدید به جای‌ آن، از مگا پیکسل برای دوربین دستگاه استفاده کرده است. این گوشی هوشمند بر خلاف برادر بزرگ‌تر خود دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی است.

سال گذشته One mini نسبت به سایر گوشی‌های 4.3 اینچی از قد بلند‌تری برخوردار بود، در نسخه جدید آن نیز این روند افزایش قد ادامه دارد. قد One mini 2 بلند‌تر است البته صفحه نمایش گوشی نیز بزرگ‌تر شده و به 4.5 اینچ رسیده است.

طراحی

One mini 2 از یک بدنه فلزی بهره می‌برد که ابعاد آن 137.4x65x10.6 میلی‌متر است که نسبت به ابعاد وزن 137 گرمی برای این دستگاه کمی زیاد است. این گوشی در سه رنگ نقره‌ای، دودی و طلایی روانه بازار خواهد شد.

htc-one-mini-2-11

این گوشی در بخش جلویی مانند نسخه قبلی دو عدد اسپیکر BoomSound در بالا و پایین خود دارد که کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و در قسمت بالا در کنار بلندگو نیز دو سنسور نور و مجاورت قرار گرفته است. همچنین در بالای دستگاه نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری قرار داده شده است. قسمت پشتی دستگاه نیز میزبان یک عدد دوربین 13 مگاپیکسلی با F/2.2 است که قابلیت فیلم برداری Full HD با 30 فریم در ثانیه را به کاربر می‌دهد. در کنار دوربین یک فلش LED نیز برای عکاسی و فیلم برداری در مکان‌های تاریک وجود دارد. در کنار فلش LED میکروفون دوم برای حذف صدای اطراف هنگام مکالمه قرار گرفته است.

htc-one-mini-2-4 htc-one-mini-2-5 htc-one-mini-2-6

اطراف گوشی نیز میزبان دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و شیار microSD است. در کناره بالایی گوشی دکمه پاور همراه جک 3.5 میلی متری قرار دارد. بخش پایینی دستگاه نیز فقط میزبان یک پورت microUSB 2.0 است.

HTC One mini 2 از یک باتری 2100 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که برای چنین اسمارت فونی یک باتری قدرتمند محسوب می‌شود و در هنگام مکالمه با سیمکارت‌های 3G توان 16 ساعت کار مداوم را داراست.

نمایشگر و سخت افزار

این گوشی‌ دارای صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 720×1280 پیکسل است که تراکم پیکسلی 326ppi را ارایه می‌دهد؛ در ضمن صفحه نمایش این گوشی از نوع Super LCD 2 بوده و توسط Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود.

htc-one-mini-2-12

این گوشی دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای از نوع اسنپدراگون 400 است که هر هسته، فرکانس 1.2GHz را ارایه می‌دهد. پردانده گرافیکی دستگاه نیز از نوع Adreno 305 است، همچنین برای ذخیره سازی‌های موقت، از یک گیگ حافظه رم بهره می‌برد و دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان از طریق شیار microSD آن را افزایش داد.

نرم افزار

سیستم عامل One mini 2، نسخه کیت کت از سیستم عامل محبوب اندروید است که رابط کاربری Sense 6 نیز بر روی آن در حال اجراست.

htc-one-mini-2-7 htc-one-mini-2-2

رابط کاربری دستگاه نیز همانند One M8 است و تمام ویژگی‌های آن در این دستگاه وجود دارد که قبلا در آی‌تی‌رسان به طور مفصل بررسی شده است.

ارتباطات

One mini 2 برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها از بلوتوث نسخه چهار و NFC بهره می‌برد و برای اتصال به اینترنت نیز دارای وای فای و شبکه LTE است.

جمع بندی

HTC One mini 2 از هر لحاظ یک گوشی قدرتمند به حساب می‌آید. از رقبای سر سخت این گوشی می‌توان به LG G2 mini و Sony Xperia Z1 Compact اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها یک غول قدرتمند در سایز کوچک هستند. در کل One mini 2 با بدنه فلزی و طراحی خاصی که دارد هر کاربری را شیفته خود می‌کند. دوربین و سخت افزار موجود بر روی این دستگاه نیز در رده خود قدرتمند به حساب می‌آیند.

htc-one-mini-2-9

نظر شما در مورد این زیبای کوچک چیست؟

5 در مورد “گوشی اچ‌تی‌سی وان مینی 2 را بیشتر بشناسید!”

  1. خیلی عالیه اما طبق معمول باید انتظار یه قیمت نجومی رو از htc داشته باشیم که ارزش خرید گوشی رو پایین میاره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH