رکورد فروش بیش از 90 میلیون آی‌فون‌های‌ اپل طی 3 ماهه چهارم سال 2020

مدت کوتاهی پس از آنکه شرکت اپل نخستین پیش‌بینی درآمدی خود طی 3 ماهه ابتدایی سال 2021 را منتشر کرد؛ اطلاعات جدیدی پیرامون تعداد نقل و انتقال گوشی‌های آی‌فون‌ طی 3 ماهه چهارم سال 2020 منتشر شد.

بر این اساس در دوره 3 ماهه مذکور آی‌فون‌های اپل فروش خیره‌کننده‌ای را تجربه نموده‌اند. موفقیت غول کوپرتینویی احتمالا به زمان عرضه سری آی‌فون 12 اپل مربوط می‌شود. در آن مقطع زمانی کمپانی از 4 مدل مختلف آی‌فون با اندازه‌های متفاوت و بازه قیمتی گسترده‌تر برای جذب طیف وسیع‌تری از مشتریان رونمایی کرد.

با این‌حال ثبت رکورد جدید تعداد نقل و انتقال گوشی‌های آی‌فون طی یک دوره 3 ماهه ریشه در عوامل دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

تنوع بسیار زیاد آی‌فون‌های اپل در دستیابی کمپانی به این موفقیت مهم تاثیرگذار بوده است

فرانسیسکو جرونیمو اطلاعات جدید موسسه IDC را به اشتراک گذاشته است. این اطلاعات نحوه دستیابی اپل به رکورد تاریخی بالاترین میزان نقل و انتقال آی‌فون طی یک دوره زمانی 3 ماهه را نمایش داده است. در واقع طی یک دوره زمانی 3 ماهه هیچ‌کدام از کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سراسر جهان به لحاظ تعداد نقل و انتقال گوشی از اپل پیشی نگرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد که از این پس اوضاع به‌مراتب بهتر می‌شود. بر اساس یک گزارش پیش‌تر مخابره شده اپل از تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود درخواست کرده تا برای 6 ماهه نخست سال 2021 ظرفیت تولید آی‌فون را تا 30 درصد افزایش دهند.

همچنین به لطف سطح بالای تقاضا برای آی‌فون 12 میزان فروش هندست‌های اپل طی 3 ماهه نخست سال 2021 احتمالا 50 درصد افزایش خواهد یافت. اگرچه این موضوع تنها دلیل موفقیت اپل در ثبت رکورد نقل و انتقال آی‌فون طی 3 ماهه چهارم سال 2020 محسوب نمی‌شود. کمپانی آمریکایی اکنون طیف متنوعی از گوشی‌های آی‌فون را در اختیار دارد. کاربران پیش‌تر برای خریداری هندست مطلوب خود ناچار به پرداخت مبالغ هنگفتی بودند؛ اما اکنون آن‌ها برای خریداری آی‌فون SE 2020 و دستیابی به تجربه کاربری روان سیستم‌عامل iOS صرفا بایستی مبلغ 399 دلار را پرداخت نمایند. این هندست به لطف سخت‌افزار داخلی قدرتمند خود تا سال‌ها پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

“در 3 ماهه چهارم سال 2020 شرکت اپل موفق به فروش 90.1 میلیون دستگاه آی‌فون شده است. این رقم نشان‌دهنده بالاترین میزان نقل و انتقال اسمارت‌فون توسط کلیه کمپانی‌های تولیدکننده در جهان طی یک دوره زمانی 3 ماهه است. این رکورد تاریخی حقیقتا قابل‌توجه است.” – فرانسیسکو جرونیمو؛ 27 ژانویه 2021
در واقع 2 هندست آی‌فون 11 و آی‌فون SE 2020 بیش از 50 درصد از کل آی‌فون‌های فروخته شده در ایالات‌متحده طی 3 ماهه سوم سال 2020 را به خود اختصاص دادند. این پدیده نشان می‌دهد که در صورت ادامه رویکرد قیمت‌گذاری رقابتی محصولات توسط اپل این کمپانی کماکان می‌تواند سیطره خود بر صنعت اسمارت‌فون را حفظ نماید. همچنین غول فناوری آمریکایی احتمالا قادر خواهد بود تا رکورد نقل و انتقال پیشین آی‌فون‌های خود که پس از معرفی گوشی‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس به ثبت رسیده بود را بشکند.

گزارش پیشین خاطرنشان می‌کند که کمپانی اپل به چه ترتیب می‌تواند میزان نقل و انتقال آی‌فون‌های خود طی سال جاری را به 250 میلیون دستگاه برساند. اپل در سال 2021 از مزایای ویژه‌ای بهره‌مند خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آی‌فون 13 برخلاف خانواده آی‌فون 12 مطابق روال معمول در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. همچنین بر اساس گزارشات سری آی‌فون 13 همانند سری پیشین شامل 4 مدل مختلف خواهد بود. بعلاوه کمپانی احتمالا در ماه آوریل سال جاری از ورژن جدید آی‌فون SE رونمایی خواهد کرد. بنابراین مشتریان گزینه‌های متعددی را پیش رو خواهند داشت.

شما در خصوص ثبت رکورد جدید توسط اپل چه‌طور فکر می‌کنید؟

2 در مورد “رکورد فروش بیش از 90 میلیون آی‌فون‌های‌ اپل طی 3 ماهه چهارم سال 2020”

  1. علی فرهادی

    آمار فروشش مربوط به اروپا و امریکاس
    توی کشور های توسعه یافته لازم نیست مرفه باشی که بتونی ایفون بخری

  2. کاش قیمت مناسب تر و خدمات بهتری واسه داخل ایران میزاشتن
    حیفه که اکثریت ایرانیا مجبورن از گوشیای بی کیفیت چینی استفاده کنن?‍♂️?‍♂️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH