همکاری کمپانی‌های ال‌جی و کوالکام در زمینه توسعه یک پلتفرم 5G برای اتومبیل‌ها

کمپانی ال‌جی احتمالا به‌دنبال تعطیلی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود است. با این‌حال تولیدکننده کره‌ای کماکان در بسیاری از حوزه‌های دیگر فناوری فعال بوده و در هر دوره زمانی 3 ماهه رکوردهای جدیدی را در زمینه فروش به ثبت می‌رساند. اکنون ال‌جی الکترونیکس خبر همکاری خود با کمپانی آمریکایی تولیدکننده تراشه موسوم به کوالکام برای تولید پلتفرم‌های 5G مخصوص خودروها را اعلام نموده است. به گفته یکی از مدیران ارشد ال‌جی این تصمیم یک اقدام راهبردی از سوی شرکت کره‌ای قلمداد می‌شود؛ زیرا ال‌جی به‌دنبال گسترش حوزه فعالیت خود در بازارهای نوظهور مرتبط با فناوری خودرو است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که کوالکام یک تولیدکننده پیشرو و بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیمه‌هادی در زمینه ارتباطات از راه دور و اتصال بی‌سیم در اتومبیل‌ها محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد که این کمپانی با همکاری شرکای روبه گسترش خود قصد دارد تا از پلتفرم‌های نسل آینده خودروها با قابلیت اعتمادپذیری، اتصال، عملکرد هوشمند و آگاهی از موقعیت مکانی رونمایی کند. در این راستا کوالکام تاکنون با شرکت‌های ال‌جی، Continental AG و ZTE Corp همکاری نموده است.

به گفته پارک جونگ‌سان؛ نایب رئیس ال‌جی الکترونیکس کمپانی‌های ال‌جی و Qualcomm Technologies هر 2 از پیشتازان نوآوری در صنعت موبایل به‌شمار می‌روند. هر 2 کمپانی چندین دهه تجربه خود در زمینه تحقیق و توسعه را به صنعت خودرو منتقل خواهند کرد. با این‌حال توسعه پلتفرم‌های پیشرفته 5G برای اتومبیل‌ها کماکان بزرگ‌ترین نقطه تمرکز این شرکت‌ها به‌شمار خواهد رفت.

کوالکام و ال‌جی از سابقه همکاری بسیار طولانی در حوزه صنعت خودرو برخوردار هستند. اکنون هر 2 کمپانی بر این باورند که فناوری 5G روشی برای ارائه یک پلتفرم کاملا متصل برای خودروها است. بر اساس برآوردها حداکثر 75 درصد از کلیه خودروهای فروخته شده طی سال 2027 مجهز به قابلیت اتصال سلولی یکپارچه خواهند بود. این موضوع چگونگی روند گسترش استفاده از فناوری 5G در بخش خودرو طی سالیان آینده را توصیف می‌کند.

ال‌جی و کوالکام دارای سابقه همکاری بلندمدت با یکدیگر هستند

پیش‌تر در سال 2004 کمپانی‌های ال‌جی و کوالکام در زمینه توسعه فناوری ارتباطی از راه دور با یکدیگر همکاری کردند. در سال 2017 این 2 شرکت در زمینه توسعه ایده‌های ارتباطی خودرو تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. بعلاوه در سال 2019 ال‌جی و کوالکام در زمینه تقویت سیستم سرگرمی داخل خودرویی شرکت ال‌جی موسوم به WebOS Auto با یکدیگر توافق نمودند. بر اساس این همکاری اکنون می‌توان اعلام کرد که این 2 شرکت به‌دنبال ادامه تعامل با یکدیگر در زمینه فناوری 5G هستند.

کمپانی کره‌ای تاکنون مشغول تنظیم برنامه‌های راهبردی خود برای حضوری قدرتمند در عرصه ایده‌های مربوط به صنعت خودرو بوده است. این اقدام بخشی از یک راهبرد کلان‌تر است که دستاوردهای مطلوبی را برای ال‌جی به ارمفان خواهد آورد. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ کمپانی کره‌ای در کلیه حوزه‌ها به‌جز بازار اسمارت‌فون به عواید مناسبی دست یافته است. ال‌جی در ماه دسامبر سال گذشته با کمپانی کانادایی تولیدکننده قطعات اتومبیل موسوم به Maga International Inc توافق‌نامه همکاری امضاء کرد. بر این اساس 2 کمپانی در زمینه عرضه خودروهای برقی و قطعات اتومبیل با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

2 در مورد “همکاری کمپانی‌های ال‌جی و کوالکام در زمینه توسعه یک پلتفرم 5G برای اتومبیل‌ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH