AMD به‌دنبال واگذاری تولید GPUها و APUهای خود به کمپانی سامسونگ است

واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ (Samsung Semiconductor Inc) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سامسونگ الکترونیکس است و مسئولیت تولید ایده‌های مربوط به نیمه‌هادی‌ها را بر عهده دارد. این برند احتمالا بزرگ‌ترین بازیگر در عرصه تولید تراشه به‌شمار نمی‌رود؛ چرا که رقیب قدرتمند دیگری با نام TSMC نیز در حوزه مشابهی فعالیت می‌کند. با این‌حال غول فناوری کره‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین در تلاش است تا برای کسب‌وکار نیمه‌هادی خود مشتریان بیش‌تری را جذب نماید. در واقع اکنون سامسونگ با TSMC؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان مشغول رقابت است. ناتوانی TSMC در تامین تقاضای بازار به سامسونگ امکان داده تا بخشی از سفارشاتی که پیش‌تر در اختیار تولیدکننده تایوانی بود را به خود اختصاص دهد. ‌

اکنون کمپانی‌های مختلف برای تامین نیازمندی‌های تولید خود به شکل فزآینده‌ای به سوی سامسونگ گرایش پیدا می‌کنند و بر اساس گزارشات شرکت AMD نیز خود را در موقعیت مشابهی احساس می‌کند. بر اساس اعلام یک گزارش دیگر این کمپانی آمریکایی امیدوار است تا بار دیگر تولید تراشه‌های GPU و APU خود را به سامسونگ محول نماید. در حال حاضر کمپانی TSMC مسئولیت تولید کلیه سفارشات AMD را بر عهده دارد. خطوط مونتاژ TSMC کماکان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

اپل همچنان بزرگ‌ترین مشتری تولیدکننده تایوانی به‌شمار رفته و ظاهرا در فصل تابستان گذشته از تخصیص تمامی ظرفیت تولید تراشه‌های 5 نانومتری TSMC به خود اطمینان حاصل کرده است. بعلاوه انتظار می‌رود که خطوط تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC اساسا برای مونتاژ نیمه‌هادی‌های مورد نیاز اپل به‌کار گرفته شوند. AMD برای مونتاژ CPU و APUهای سری رایزن، GPUهای رادون و تراشه‌های موردنیاز کنسول‌های گیمینگ و مزارع سرور به TSMC متکی است.

این کمپانی به منظور اطمینان از عدم ایجاد هرگونه اخلال در تامین نیازمندی‌های خود بایستی از افزایش ظرفیت تولید تامین‌کنندگان طرف قرارداد اطمینان حاصل کند. بر اساس اعلام نشریات کره‌ای کمپانی AMD مشغول بررسی واگذاری تولید بخش عمده‌ای از تراشه‌های GPU و APU خود به سامسونگ است.

بی‌تردید AMD می‌تواند به اصلی‌ترین مشتری استفاده‌کننده از فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ تبدیل شود. این سناریو تاکنون به هیچ‌عنوان موردتائید قرار نگرفته است؛ اگرچه تحقق آن کاملا محتمل به‌نظر می‌رسد. بدیهی است که TSMC قادر به تامین این سفارشات نخواهد بود. در همین راستا سامسونگ در موقعیتی فوق‌العاده برای جذب مشتریانی قرار دارد که پیرامون محدودیت‌های تولید در کمپانی TSMC چندان مطمئن نیستند. در حال حاضر سامسونگ و AMD در چنین موقعیتی قرار دارند. اکنون این 2 کمپانی در زمینه تولید یک GPU پرتابل سفارشی برای به‌کارگیری در پردازنده‌های اگزینوس آینده سامسونگ مشغول همکاری با یکدیگر هستند.

3 در مورد “AMD به‌دنبال واگذاری تولید GPUها و APUهای خود به کمپانی سامسونگ است”

  1. نتیجه این همکاری جالب میشه
    و رقابت ها بهتر
    همه اینا باعث افزایش کیفیت محصولات آینده میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH