بیل گیتس: سرعت آمادگی در برابر همه‌گیری بعدی باید مانند آمادگی در برابر جنگ باشد!

در حال حاضر، با گسترش آزمایشات بهتر، درمان‌های جدید و واکسن‌های موثرتر در برابر ویروس کرونا امید بیشتری داریم تا همه‌گیری را شکست دهیم و به زندگی واقعی برگردیم. بیل گیتس (Bill Gates) درباره همه‌گیری بعدی که احتمالا چند سال دیگر ظاهر می‌شود اظهار نظر کرده است.

در نامه سالانه بنیاد بیل و ملیندا گیتس (Bill & Melinda Gates Foundation)، بنیانگذار مایکروسافت خواستار میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه سیستم هشدار جهانی برای میکروب‌های در حال ظهور و ایجاد توانایی برای پاسخ سریع است. گیتس در این باره اینچنین گفته است:

ما فرصت نداریم تا دوباره توسط ویروس یا میکروب جدیدی سورپرایز شویم. برای جلوگیری از تکرار سختی سال گذشته، آمادگی در برابر همه‌گیری باید به همان اندازه جدی گرفته شود که در هنگام جنگ اینچنین آماده می‌شویم.

اگرچه ممکن است هزینه زیاد به نظر برسد، میلیاردها میلیارد دلار صرف زیرساخت‌ها و فناوری در مقایسه با 28 تریلیون دلار هزینه جهانی ویروس کرونا و عواقب اقتصادی ناشی از آن صرفه جویی زیادی خواهد کرد. گیتس مدت‌هاست که درباره خطر همه‌گیری هشدار داده بود، از جمله او در یک سخنرانی TED در سال 2015 که بیش از 39 میلیون بار مشاهده شده است، آماده بودن در برابر ویروس را متذکرشده بود. او می‌گوید چون زمانی که آخرین شیوع بزرگ همه‌گیری یک قرن گذشته بود، ممکن است به راحتی این اخطارها را نادیده بگیریم، اما این مسئله دیگر امکان‌پذیر نیست. او اظهار کرد:

هیچ کس نباید متقاعد شود که یک بیماری عفونی می‌تواند میلیون‌ها نفر را بکشد و یا اقتصاد جهانی را متوقف کند.

طبق گفته‌های بیل گیتس، همانطوری که برای جنگ آماده می‌شویم، باید برای همه‌گیری بعدی نیز آماده باشیم!

وی گفت، کشورهای ثروتمند اکنون باید دو برابر هزینه‌های تحقیق و توسعه را کاهش دهند. این شامل کار بر روی پلتفرم‌های آزمایش بزرگ تشخیصی است که گیتس پیش‌بینی می‌کند امکان بررسی بیش از 100 میلیون نفر در هر هفته را فراهم می‌کند. این آزمایش در مقیاس بزرگ می‌تواند بخش مهمی از سیستم هشدار جهانی باشد که وی در نظر دارد، جایی که یک کارگر بهداشت روستایی در زامبیا یا بنگلادش که متوجه بیماری غیرمعمول می‌شود می‌تواند نمونه‌هایی را برای آزمایش سریع و تعیین توالی ژنتیکی ارسال کند.

به این مطلب نیز توجه کنید: ویروس کرونا و سال 2020: سالی خارق‌العاده‌ برای علم

او همچنین در مورد ایجاد یک گروه جهانی متشکل از 3000 بیمار عفونی پاسخگو استدلال می‌کند که با شیوع مجدد همه‌گیری جدیدی در هر نقطه از جهان مانند آتش نشانان شروع به کار می‌کنند. شبیه‌سازی‌های منظم شبیه به بازی‌های جنگی است که گیتس آنها را بازی‌های میکروبی می‌نامد، بسیار حیاتی خواهد بود، بنابراین سیستم‌های بهداشتی و دولت‌ها می‌توانند با هشدارهای اندکی خود را آماده کنند. بیل گیتس در این باره اینچنین نوشت:

سرعت آمادگی در همه‌گیری بسیار مهم است. هرچه سریع‌تر عمل کنید، سریع‌تر می‌توانیم رشد نمایی ویروس را قطع کنیم.

بنیاد بیل گیتس تاکنون 1.75 میلیارد دلار در مبارزه با COVID-19 سرمایه گذاری کرده و بیشتر کارمندان خود را به سمت پروژه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر متمرکز کرده است. این بودجه از تحقیقات در مورد واکسن‌ها و درمان‌هایی به نام آنتی بادی مونوکلونال کمک کرد. بیشتر پول برای تضمین کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده است زیرا کشورهای ثروتمند منابع واکسن و دارو را به سرعت از دست می‌دهند.

طبق پیش‌بینی‌های بیل گیتس درباره همه‌گیری بعدی که در سال 2015 در برنامه تد صورت گرفته بود، او بیان کرد که این بیماری (ویروس کرونا) بسیار عفونی خواهد بود و مردم زیادی را نیز ا بین خواهد برد.

ملیندا گیتس در بخش نامه خود گفت که این چشم‌انداز نابرابری در برابر ایمنی در برابر همه‌گیری‌ها، جایی که ثروتمندترین افراد واکسن‌هایی دریافت می‌کنند و در مقابل به فقیرترین جمعیت جهان چیزی نمی‌رسد. وی اینچنین اظهار داشت:

همانطور که اکنون اوضاع پابرجاست، کشورهای با درآمد کم و متوسط فقط در هر سال می‌توانند از هر 5 نفر یک نفر را تحت پوشش قرار دهند.

بیل گیتس خاطرنشان کرد که در حالی که پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا بسیار ناچیز بوده است، اما موفقیت‌های عمده از سرمایه‌گذاری‌های قبلی حاصل شده است.

پس از شیوع ابولا در آفریقای غربی، بنیاد گیتس با همکاری چندین دولت ائتلاف نوآوری‌های آمادگی برای مقابله با اپیدمی را ایجاد کرد تا تولید واکسن را تسریع کند. آن سازمان بودجه و آزمایشاتی را بر روی چندین واکسن و درمان COVID-19 تأمین کرد. سرمایه‌گذاری در فناوری واکسن‌های RNA زمینه را برای توسعه سریع دو واکسن مورد تأیید در ایالات متحده فراهم کرد. به لطف این اقدام، گیتس پیش‌بینی کرد که واکسن mRNA در طی پنج تا 10 سال آینده پایدارتر، ذخیره‌سازی آسان‌تر و تولید آن سریع‌تر خواهد شد.

اگرچه انتخابات ریاست جمهوری در این نامه ذکر نشده است، اما بنیاد گیتس بدون شک منتظر تعامل بیشتر جهانی توسط رئیس جمهور آمریکا است که جو بایدن (Joe Biden) اعلام کرده است که این کشور دوباره به سازمان بهداشت جهانی ملحق می‌شود و به تسهیلات COVAX (یک صندوق بین‌المللی) کمک خواهد کرد. برای خرید واکسن برای کشورهای کم درآمد در این نامه اشاره شده است که آخرین بسته امدادی COVID-19 شامل 4 میلیارد دلار برای شهر گاوی است، اتحادی که فقیرترین مردم جهان را شامل می‌شوند. در این نامه اینچنین آمده است:

ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا به ما یادآوری می‌کنند که با وجود همه تفاوت‌ها، همه در جهان از طریق بیولوژیکی توسط یک شبکه میکروسکوپی از میکروب‌ها و ذرات به هم متصل می‌شوند. چه باب میلتان باشد یا خیر، همه مردم در این مسئله باهم هستیم و باید مشارکت داشته باشیم.

2 در مورد “بیل گیتس: سرعت آمادگی در برابر همه‌گیری بعدی باید مانند آمادگی در برابر جنگ باشد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH