هواوی واچ فیت

نقد و بررسی ساعت هوشمند هوآوی واچ فیت: ساعتی که شما را روی فرم نگه‌ می‌دارد

ساعت هوشمند هواوی واچ فیت به تازگی عرضه شده و ما در این مقاله تمام نکات مربوط به طراحی، رابط کاربری و قابلیت‌های آن را نقد و بررسی قرار خواهیم کرد.

اگر نگاهی به دور و برمان بیندازیم، با ابزارهای متعددی رو‌به‌رو خواهیم شد که از ظاهر سنتی خود به شکل هوشمند درآمده‌ و زندگی ما را تغییر داده‌‌اند، ساعت‌های هوشمند یکی از نمونه‌های بارز این سخن هستند که قابلیت‌های بسیار فراوانی در مقایسه با ساعت‌های کلاسیک دارند و زندگی انسان‌ها را دگرگون کرده‌اند. کارایی یک ساعت مچی تا چند سال پیش تنها نشان دادن زمان بود، البته برخی از ساعت‌ها روز هفته یا ساعت یک منطقه زمانی دیگر را نشان می‌دادند، اما حالا در سال 2021 زندگی می‌کنیم، در دنیای که همواره در حال پیشرفت است و همه چیز متفاوت است، حالا نشان دادن ساعت و روز هفته یکی از صدها کاری است که یک ساعت هوشمند انجام می‌دهد.

این روزها ساعت‌های هوشمند، یکی از متداول‌ترین ابزارهای زندگی مدرن هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. هوآوی از جمله شرکت‌هایی است که ساعت‌های هوشمند متنوعی را تولید و روانه بازار کرده‌ و حالا به عنوان شرکتی قدر در این حوزه به شمار می‌رود. این شرکت در کنار مدل‌های متنوع ساعت‌های گران قیمت و بندهای اقتصادی خود، به تازگی از یک ساعت هوشمند جدید به نام واچ فیت رونمایی کرده است، این ساعت با تمرکز بر فعالیت‌های ورزشی و کنترل سلامت طراحی شده و البته امکانات فراوانی دارد.

ما در آی‌تی‌رسان این شانس را داشتیم تا مدتی از واچ فیت هوآوی استفاده کرده و عملکرد و ویژگی‌های مختلف این ساعت را مورد بررسی قرار دهیم، با نقد و بررسی اختصاصی هواوی واچ فیت همراه ما باشید.

مشخصات هوآوی واچ فیت

ابعاد
46 در 30 در 107 میلی‌متر
وزن
21 گرم بدون بند
نمایشگر
1.64 اینچ امولد با رزولوشن 456 در 280
سنسورها
سنسور 6 محوره IMU شتاب‌سنج و ژیروسکوپ،  سنسور اپتیکال ضربان قلب،  سنسور خازنی و  سنسور تشخیص نور محیط
حافظه داخلی
 4 گیگابایت
سیستم عامل
 Lite OS
باتری
10 روز به همراه شارژر مگنتی

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی واچ فیت یک ساعت هوشمند بسیار سبک است به طوری که شاید سنگینی آن را دور مچ دست احساس نکنید، این محصول بدون بند تنها 21 گرم وزن دارد و این در حالی است که اکثر اسمارت واچ‌های سامسونگ و اپل با وزنی بیش از 30-35 گرم عرضه می‌شوند، در واقع وزن هواوی واچ فیت حدود یک سوم از دیگر مدل‌های مطرح بازار کمتر است.

ساعت واچ فیت هوآوی، 4.6 سانتی‌متر طول، 3 سانتی‌متر عرض و 1 سانتی‌متر ضخامت دارد، بدنه این ساعت از پلیمرفیبر مستحکم تولید شده که ظاهری شبیه به استیل دارد و بسیار خوش فرم، صیقلی شده و با کیفیت است. ظاهر ساعت ساده است و بر روی بدنه آن تنها یک دکمه دیده می‌شود. در قسمت زیرین ساعت حسگرضربان، اکسیژن، سنجش استرس و… قرار گرفته که کمی ضخامت ساعت را افزایش می‌دهد، البته فریم اصلی ساعت ضخامت زیادی ندارد اما با وجود حسگر زیر آن شاید هنگامی که می‌خواهید دست‌تان را به داخل جیب یا کیف خود وارد کنید، ساعت به لبه جیب یا کیف گیر کند. در زیر ساعت، کنار حسگر، داک مغناطیسی شارژ دیده می‌شود. ابعاد کلی ساعت، نه بزرگ است و نه کوچک،و به طور کلی واچ فیت هوآوی یک ساعت با اندازه متناسب برای استفاده روزمره است.

هواوی واچ فیت

فریم ساعت از دو طرف به بند ساعت که از جنس سیلیکون ساخته شده، متصل است. بند سیلیکونی نامی آشنا در بازار بند و ساعت هوشمند به شمار می‌رود و بسیاری از بندها و ساعت‌های هوشمند بازار از همین جنس تولید شده‌اند. بند ساعت بسیار نرم و راحت‌ است البته به دلیل ماهیت پلاستیکی که دارد، گاهی در آفتاب یا روزهای گرم تابستان موجب تعریق بیشتر می‌شود؛ این بند یک سگکی ساده از جنس پلاستیک دارد.

طول بند واچ فیت برای مچ دست از 13 تا 21 سانتی‌متر قابل تغییر است، البته رنگ صورتی ساعت برای خانم‌ها طراحی شده و طول بند در این مدل 11 تا 19 سانتی‌متر است تا واچ فیت صورتی رنگ، اندازه‌ای مناسب با دست ظریف‌تر بانوان داشته باشد. بدنه ساعت در سه رنگ مشکی، سیلور و رزگلد ساخته شده اما بند ساعت در چهار رنگ مشکی، سبز نعنایی، نارنجی و صورتی قابل خریداری است و به دلیل آن که نمی‌توانید بند ساعت را تعویض کنید، بهتر است در انتخاب رنگ دقت داشته باشید. هوآوی از نظر رنگ‌بندی، بدنه و بند مشکی رنگ، بدنه و بند صورتی، بدنه سیلور با بند سبز یا نارنجی را برای فروش به بازار عرضه کرده است.

به طور کلی ظاهر این ساعت ساده و در عین حال زیباست، ابعاد، کیفیت و طراحی همانند دیگر ساعت‌های هوشمند میان‌رده در بازار است، نه حس داشتن یک ساعت لاکچری را به شما منتقل می‌کند و نه حس داشتن یک ساعت چیپ! همچنین کیفیت ساعت را می‌توان متوسط رو به بالا اعلام کرد.

نمایشگر هواوی واچ فیت

تفاوت نمایشگر لمسی و غیر لمسی برای ساعت هوشمند از زمین تا آسمان است، البته اکثر ساعت‌‎های هوشمند جدید به نمایشگر لمسی مجهز شدند و به مرور زمان، شاهد کاهش تولید ساعت یا بند هوشمند، بدون صفحه لمسی هستیم. از این رو هوآوی در واچ فیت از یک نمایشگر امولد لمسی جذاب با ابعاد 1.64 اینچ بهره گرفته تا استفاده از این ساعت حس متفاوتی داشته باشد.

نمایشگر امولد هواوی واچ فیت رنگ‌ها را بسیار واضح، روشن و زنده نشان می‌دهد، این صفحه دارای رزولوشن 280 در 456 است که یک تراکم پیکسلی مناسب برای نمایشگر واچ فیت به وجود می‌آورد. در هر اینچ این نمایشگر 326 پیکسل جای داده شده، همچنین صفحه نمایش 70 درصد پنل رویی ساعت را می‌پوشاند، دور نمایشگر یک حاشیه نسبتا باریک وجود دارد که محل اتصال پنل نمایشگر به فریم پلیمری است.

هواوی واچ فیت

صفحه نمایش امولد ساعت واچ فیت از جنس شیشه ساخته شده، البته این نمایشگر تخت نیست و گوشه‌های آن با یک خمیدگی بسیار ظریف 2.5 بعدی به فریم متصل می‌شود، خود نمایشگر و حتی فریم نیز یک خمیدگی بسیار نامحسوسی در محور طولی ساعت دارند که باعث می‌شود بدنه ساعت با فرم کروی مچ دست همگام شود.

نمایشگر هواوی واچ فیت بیش از 16 میلیون رنگ را تولید می‌کند که یک قابلیت بسیار مهم و جذاب برای این محصول به شمار می‌رود؛ زیرا با وجود نمایشگر امولد و مشکی عمیق این صفحه، آیکون‌ها و نوشته‌های رنگارنگ رابط کاربری بسیار زنده و شفاف به نمایش در می‌آیند. کار کردن با صفحه نمایش این ساعت حس بسیار خوبی را به شما می‌دهد، رنگ‌ها در اتاق تاریک و یا حتی زیر نور آفتاب بسیار خوب دیده می‌شوند و قابل تشخیص هستند.

نور صفحه نمایش در 5 سطح قابل تنظیم است، با شدت نور سطح 5 تمام اجزای صفحه و نوشته‌ها زیر تابش مستقیم خورشید نیز واضح و خوانا هستند، شدت نور سطح 1 روشنایی کمی دارد و برای استفاده در شب مناسب است، به طور کلی نور سطح 2 تا 4 بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردی‌تر است. البته برای آنکه در طول روز چندین بار مجبور به تنظیم نور صفحه نشوید، می‌توانید حالت تنظیم نور خودکار را انتخاب کنید، اما باید بدانید که حالت تنظیم نور خودکار خیلی سریع و دقیق نیست ولی به طور کلی در تاریکی و روشنایی نور صفحه را تغییر می‌دهد و بهتر از تنظیم نور صفحه به صورت دستی است، در حالت خودکار، نور صفحه بیشتر در شدت 2 و 3 جابه‌جا می‌شود. باید بدانید که در این صورت مصرف باتری ساعت افزایش می‌یابد.

دقت لمس صفحه واچ فیت نسبت به یک ساعت میان‌رده مناسب است، همانند کیفیت بدنه این ساعت، برای دقت تاچ نمایشگر آن نیز باید گفت که نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین، اما به طور کلی شما را اذیت نمی‌کند. در مجموع 90 درصد کار شما با صفحه ساعت مربوط به چپ و راست کردن میانبرهای اصلی است که اطلاعات لازم را به شما می‌دهد، برای این کار هم باید انگشت را کمی محکم‌تر بر روی صفحه بکشید، به این ترتیب تاچ صفحه به خوبی عمل می‌کند.

با توجه به گواهی 5 ATM، ساعت هواوی تا عمق 50 متر در برابر آب مقاوم خواهد بود، اما صفحه لمسی ساعت در آب بسیار ضعیف عمل می‌کند، به طوری که بهتر است در هنگام شنا از خیر استفاده از ساعت بگذرید و تنها بگذارید تا میزان فعالیت شما را اندازه‌گیری کند.

هواوی، 12 واچ فیس و 6 استندبای واچ فیس اختصاصی و جذاب برای واچ فیت در نظر گرفته است؛ واچ فیس حکم صفحه خانه را دارد و استندبای فیس صفحه‌ای است که هنگام خاموش بودن واچ فیس به نمایش در‌ می‌آید و تنها ساعت را به شما نشان می‌دهد. این صفحه مشابه حالت Always On Screen در تلفن‌های هوشمند است، یعنی زمانی که واچ فیس به حالت Sleep می‌رود، استندبای فیس به نمایش در می‌آید و همواره روشن است، شما می‌توانید این صفحه را غیر فعال کنید، در این حالت زمانی که واچ فیس به حالت Sleep می‌رود صفحه کاملا خاموش خواهد شد.

از 12 واچ فیس اختصاصی این ساعت، 4 واچ فیس تنها ساعت و تاریخ روز را به شما نشان می‌دهند، از این تعداد 2 واچ فیس طرحی شبیه به ساعت‌های کلاسیک دارند. اما 8 واچ فیس دیگر علاوه بر ساعت، اطلاعات دیگر مانند تعداد قدم‌هایی که در آن روز برداشته‌اید، سطح استرس، مقدار مسافتی که طی کرده‌اید، وضعیت آب و هوا، ضربان قلب، مقدار کالری از دست داده و… را نشان می‌دهند، این 8 واچ فیس طراحی متفاوتی دارند، همچنین اطلاعات به نمایش در آمده در 2 واچ فیس را می‌توانید شخصی سازی کنید. اما نمی‌توان صفحه واچ ‌فیس را همواره روشن گذاشت، این صفحه حداکثر تا 20 ثانیه بعد از آخرین تاچ، خاموش می‌شود.

اما حالتی وجود دارد که هنگام تمرین ورزشی مناسب است؛ در این حالت می‌توان زمان روشن ماندن صفحه را افزایش داد، این حالت Screen On نام دارد که با فعال کردن آن در کمترین حالت 5 دقیقه و در بالاترین حالت این صفحه بعد از آخرین لمس، 20 دقیقه روشن مانده و سپس خاموش می‌شود، اما صفحه استندبای پس از خاموش شدن واچ فیس روشن شده و همراه روشن می‌ماند، با یک بار تب بر روی استندبای فیس، صفحه واچ فیس باز می‌شود.

سیستم عامل هواوی واچ فیت

هواوی واچ فیت از سیستم عامل Lite OS استفاده می‌کند، این سیستم عامل از یک رابط کاربری بسیار ساده بهره می‌برد که کار کردن با آن آسان است. شما علاوه بر استندبای فیس و واچ فیس، می‌توانید 6 صفحه به عنوان قابلیت‌های مورد علاقه به صفحه اصلی اضافه کنید که با حرکت به سمت چپ و راست در صفحه، در دسترسی قرار می‌گیرند.

سیستم پیمایش صفحه در این رابط کاربری بسیار آسان است، با زدن دکمه ساعت در هر بخشی، به صفحه واچ فیس منتقل می‌شوید، همچنین برای رفتن به منوی قبلی یا بازگشت، باید انگشت خود را از گوشه سمت چپ به وسط صفحه بکشید، با لمس هر گزینه نیز وارد آن بخش می‌شوید. همانطور که گفته شد، در هنگام تمرینات ورزشی با فشردن و نگه داشتن دکمه ساعت، تمرین متوقف می‌شود.

زمانی که در صفحه واچ فیس انگشت خود را از بالا به سمت پایین بکشید، با یک منوی کوچک مانند نوار نوتیفیکیشن در گوشی‌های موبایل مواجه می‌شوید، در این منو برقراری اتصال بلوتوث، میزان شارژ ساعت، تاریخ و چند گزینه برای پیدا کردن گوشی، تنظیم تایمر، فعال کردن حال DND، فعال کردن حالت Screen On و گزینه تنظیمات وجود دارد. با کشیدن صفحه واچ فیس به سمت بالا آخرین پیام‌های شما به نمایش در می‌آید.

در هنگام اتصال ساعت به گوشی تنها می‌توانید پیام‌های جدید را تماشا کنید و قابلیت پاسخ دادن به پیام‌ها در این ساعت وجود ندارد، همچنین در هنگام تماس نیز تنها نام مخاطب، شماره‌ تلفن و گزینه رد تماس بر روی صفحه نمایان می‌شود، درواقع تنها می‌توانید نام مخاطب یا شماره تلفنی که با شما تماس گرفته را مشاهده کرده و تماس را رد کنید، امکان اتصال تماس و صحبت از طریق ساعت در این مدل وجود ندارد. امکان اتصال به دوربین گوشی نیز از طریق واچ فیت فراهم نشده است.

عمده تغییراتی که می‌توانید در بخش Setting اعمال کنید به صفحه نمایش باز می‌گردد، در بخش Display می‌توانید تنظیمات مربوط به واچ فیس، استندبای واچ فیس، بخش‌های مورد علاقه، نور صفحه و میزان روشن بودن صفحه را اعمال کنید. همچنین در تنظیمات می‌توان به گزینه شدت لرزش ساعت، تنظیمات حالت DND، همگام شدن خودکار حالت Workout و گزینه خاموش، ریستارت و ریست دسترسی داشت.

هنگامی که در صفحه واچ فیس قرار دارید، با زدن دکمه ساعت وارد منوی اصلی برنامه می‌شوید، جایی که تمام قابلیت‌ها مانند مانیتورینگ ضربان قلب، سنجش میزان اکسیژن خون، شروع ورزش، رکورد‌های ثبت شده هنگام ورزش، تمرین تنفس، موسیقی، تایمر، کرنومتر، آب و هوا، نوتیفیکشن‌ها و بخش Find Phone در آن قابل دسترس است.

از بخش‌های مهم این منو می‌توان به موسیقی اشاره کرد که آن را می‌توان به عنوان یکی از صفحات مورد علاقه در نظر گرفت، هنگامی که گوشی و ساعت به واسطه بلوتوث با یکدیگر متصل باشند و برنامه موسیقی در گوشی نیز انتخاب شود، می‌توانید پخش و متوقف کردن موسیقی، رفتن به ترک بعدی یا قبلی و بلندی و کاهش صدا را توسط ساعت مدیریت کنید.

گزینه دیگری برای مشخص کردن وضعیت آب و هوا وجود دارد که داده‌های خود را از اینترنت گوشی دریافت می‌کند، بنابراین هنگام اتصال باید اینترنت گوشی خود را روشن کنید. در نهایت بخش Find Phone برای پیدا کردن گوشی کاربرد دارد، در هنگام اتصال ساعت به گوشی با اتصال این بخش، صدای هشدار از گوشی بلند خواهد شد و شما می‌توانید محل گوشی خود را پیدا کنید.

این ساعت با تلفن‌های هوشمند با اندروید 5.0 و بالاتر و همچنین iOS نسخه 9.0 و بالاتر سازگار است و نمی‌توان واچ فیت را به گوشی‌های قدیمی‌تر از ورژن‌های گفته شده متصل کرد.

ساعت هواوی واچ فیت، برای ذخیره اطلاعات شما از 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که به طور کامل در اختیار سیستم عامل است و شما نمی‌توانید فایلی را بر روی ساعت، ذخیره یا منتقل کنید. این ساعت علاوه بر جی‌پی‌اس از بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برد که سرعت بسیار بالایی در اتصال و انتقال اطلاعات دارد، بلوتوث این ساعت از BLE پشتیبانی می‌کند که به مصرف انرژی کمتر و ارتباط پایدارتر کمک می‌کند.

پالایش سلامت بدن با سنسورهای مختلف

از مهترین بخش‌های ساعت هوشمند هواوی واچ فیت، کارکردهای سنسور آن است که بخش اعظمی از قابلیت‌های این ساعت به آن وابسته است، در یک ساعت هوشمند برای پایش سلامت، تحرک، وضعیت سلامت بدن و مانیتورینگ خواب، به چند سنسور کارآمد و با دقت نیاز خواهید داشت، هوآوی به همین منظور در واچ فیت از یک سنسور 6 محوره IMU شتاب‌سنج و ژیروسکوپ استفاده کرده که دقت بسیار بالایی دارند، همچنین یک سنسور اپتیکال ضربان قلب، یک سنسور خازنی و یک سنسور تشخیص نور محیط نیز در این ساعت جای داده شده تا با یکی از کامل‌ترین ساعت‌های هوشمند میان‌رده طرف باشیم.

عملکرد سنسورهای هواوی واچ فیت بسیار بالاست، شما به طور کامل می‌توانید به ارقام و نتایج نشان داده شده در پایش سلامت یا فعالیت بدنی اعتماد کنید، البته احتمال خطای چند درصدی نیز وجود دارد اما این میزان خطا همیشگی نیست و در نتیجه کلی پایش سلامت و فعالیت ورزشی نیز تاثیر قابل توجهی ندارد.

با وجود سنسور اپتیکال ضربان قلب، شما می‌توانید میزان تپش قلب در ساعات مختلف یک روز را بررسی کنید، این سنسور به طور زنده میزان تپش قلب شما در یک دقیقه را نشان می‌دهد و وضعیت سلامت شما را پایش می‌کند.

هواوی واچ فیت میزان اکسیژن خون شما را نیز اندازه گیری می‌کند و به صورت زنده نشان می‌دهد، با توجه به اهمیت میزان اکسیژن خون، بررسی میزان اکسیژن خون به ویژه برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است. این قابلیت به ویژه در زمان فعلی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده می‌تواند بسیار کارآمد باشد، زیرا ویروس کرونا در اکثر مواقع سیستم تنفسی بدن را درگیر می‌کند و ممکن است سطح اکسیژن خون نیز کاهش یابد.

سنجش میزان استرس شما در دقایق مختلف روز نیز از دیگر قابلیت‌های جذاب هواوی واچ فیت به شمار می‌رود، با اتفاقات مختلفی که برای شما رخ می‌دهد، میزان استرس وارده و وضعیت عمومی بدن خود را می‌توانید اندازه گیری کرده و میزان رشد و کاهش استرس در طول روز را بررسی کنید. پایش سنجش استرس را باید از نرم افزار Huawei Health فعال کنید، پس از آن سوالاتی در مورد وضعیت زندگی، سلامت فردی، برنامه‌های آینده و مواردی از این دست از شما پرسیده می‌شود، سپس سنجش میزان استرس فعال شده و در طول روز میزان استرس شما بررسی خواهد شد.

از بخش‌های جالب این ساعت، تمرین تنفس یا نفس عمیق است که در مدت کوتاهی بر روی میزان استرس، تمرکز و ضربان قلب شما تاثیر می‌گذارد، با رجوع به این بخش و آغاز تمرین، به صورت گرافیکی زمان دم و بازدم و طولانی بودن میزان دم و بازدم نمایش داده می‌شود که شما باید همزمان با دستگاه عمل تنفس را انجام دهید.

از دیگر امکانات این ساعت پایش وضعیت خواب است که زمان دقیق خواب شما را محاسبه می‌کند، در این بخش 8 ساعت خواب مفید در شب برای کاربر تعیین شده و در صورت خواب کمتر از 8 ساعت این موضوع به شما اعلام می‌شود.

تمرین‌های اختصاصی ورزشی

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، هدف اصلی هواوی واچ فیت ، رسیدن به سلامت فیزیکی و ذهنی با استفاده از فعالیت بدنی و ورزش است. در این ساعت تمام ورزش‌هایی که به ذهن شما می‌رسد وجود دارد، با انتخاب و آغاز ورزش مورد نظر، فعالیت بدنی شما، میزان ضربان قلب، کالری مصرف شده و زمان انجام تمرین ثبت می‌شود، همچنین نوع ورزش هوازی و بی‌هوازی و تاثیر آن بر روی بدن نیز ثبت و اعلام می‌گردد.

همچنین درون برنامه تمرین‌های مختلف ورزشی مانند انجام حرکات کششی، ورزش‌های هوازی، چربی سوزی ابتدایی، چربی سوزی پیشرفته، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، دویدن، ورزش‌های داخل منزل، تمرین‌های قدرتی و… وجود دارد، برای هر تمرین یک زمان مشخص، تعدادی حرکت ورزشی و تعداد تکرار هر تمرین ورزشی مشخص است که پیش از آغاز تمرین، می‌توانید همه آن‌ها را مشاهده کنید، همچنین حرکات ورزشی به صورت انیمیشنی به شما نشان داده می‌شود تا بتوانید حرکات را به شکل صحیح اجرا کنید.

در هنگام تمرین نیز دموی هر حرکت، زمان انجام آن و تعداد تکرار هر حرکت مشخص بوده و به صورت همزمان در هنگام تمرین به شما نشان داده می‌شود تا بدانید که در هر لحظه دقیقا باید چه حرکتی را انجام دهید. همچنین می‌توانید هنگام تمرین به حرکت بعدی یا قبلی بروید، واچ فیت زمان شروع و آغاز هر حرکت را نیز با یک لرزش به شما اعلام خواهد کرد. در هنگام هر نوع تمرین برای خروج از برنامه تمرینی باید دکمه ساعت را فشار دهید و نگه دارید.

جدا از تمرینات منظم و حرفه‌ای، تمام فعالیت‌های بدنی شما ثبت می‌شود، همچنین می‌توانید برای خود هدف مشخص کنید تا ساعت شما را برای رسیدن به هدف تشویق کند، با تعیین هدف کار برنامه‌ریزی و انجام منظم تمرین‌ها نیز بهتر انجام می‌شود.

جدا از تمام این موارد، با وجود GPS و سنسور ژیروسکوپ، ساعت در هر لحظه میزان قدم‌ها، فعالیت‌ها و کالری مصرفی شما را محاسبه می‌کند، حتی هنگامی که در اتاق‌های خانه یا محل کار راه می‌روید، تعداد قدم‌های برداشته شده حساب می‌شود، تعداد قدم‌ها نیز بسیار دقیق و صحیح است و شاید در هر 50 قدم، یک یا دو قدم خطا داشته باشد.

هواوی واچ فیت

واچ فیت هوآوی تمام حرکات شما را دنبال می‌کند، به طوری که اگر برای مدت زمان به خصوصی در یک جای ثابت باشید، به شما هشدار داده و پیشنهاد می‌دهد که چند حرکت ورزشی ساده را انجام دهید، این یک قابلیت بسیار کاربردی است که موجب می‌شود زمانی که مشغول به کار هستیم، بیشتر به خودمان توجه کنیم و هر چند دقیقه یک بار بلند شده و چند حرکت کششی انجام دهیم.

اپ موبایلی

ساعت برای آغاز به کار باید با برنامه Huawei Health سینک شود، بنابراین باید این برنامه را بر روی تلفن هوشمند خود نصب داشته باشید. اپلیکیشن Huawei Health به طور کامل اطلاعات دریافتی از طرف ساعت، وضعیت فعالیت بدنی، تمارین، حرکت شما بر روی نقشه، اهداف تمرینی و… را به شما نشان می‌دهد. اطلاعات پایش وضعیت سلامت و فعالیت‌های ورزشی در اپلیکیشن کامل و جامع‌تر از تلفن هوشمند است و شما می‌توانید جزئیات مربوط به ضربان قلب، استرس و دیگر بخش‌های مانیتورینگ سلامت بدن خود را در هر دقیقه با تفکیک روز، هفته، ماه و سال در اپلیکیشن مشاهده کنید. با استفاده از برنامه Huawei Health می‌توان مدیریت بهتری بر وضعیت سلامت بدن داشت، به عنوان مثال می‌توانید حداکثر ضربان قلب برای ارسال هشدار را مشخص کنید تا در صورتی که ضربان قلب شما به مقدار حداکثر معین شده رسید، ساعت هشدار دهد.

توسط برنامه Huawei Health می‌توانید تمرین خود را آغاز کرده و داده‌های مورد نیاز را از ساعت دریافت کنید، همچنین شدت تمرین، تفکیک نوع تمرین و کالری مصرف شده را مشاهده کنید، از بخش‌های جذاب این اپلیکیشن ردیابی مسیر پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری بر روی نقشه است که با آن می‌توان مسیر پیش رو را در نقشه مشاهده کرد و در نهایت اطلاعات کامل از مسیر طی شده را به دست آورد. حتی هنگام تمرین، دستیار صوتی برنامه اطلاعات مختلف را به شما منتقل می‌کند.

جدا از مانیتورینگ وضعیت سلامت و فعالیت بدنی شما، بسیاری از تنظیمات مانند اجازه ارسال نوتیفیکیشن‌ها به ساعت، امکان کنترل موسیقی، به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های ورزشی و … تنها از طریق برنامه موبایلی در دسترس است.

باتری هواوی واچ فیت

در یک کلام باید گفت هنگامی که از واچ فیت هوآوی استفاده می‌کنید، شارژ باتری مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد، حتی با استفاده سنگین از ساعت‌ هم حداقل بیش از 5 روز باتری ساعت شارژ خواهد داشت و از طرفی هم در کمتر از 2 ساعت باتری به طور کامل شارژ می‌شود.

 

هوآوی میزان شارژدهی باتری را در سه دسته استفاده روزانه، استفاده سنگین و حالت GPS تقسیم کرده، استفاده روزانه شامل فعال بودن مانیتورینگ خواب، پیگیری ضربان قلب، 30 دقیقه ورزش در هفته، 3 آلارم و 3 تماس در روز، نمایش 50 پیامک و 200 بار روشن و خاموش شدن صفحه در طول روز است، در این حالت ساعت بیش از 10 روز شارژ خواهد داشت.

استفاده سنگین شامل فعال بودن مانیتورینگ خواب، پیگیری ضربان قلب، 60 دقیقه ورزش در هفته، 3 آلارم و 3 تماس در روز، نمایش 50 پیامک و 500 بار روشن و خاموش شدن صفحه در طول روز است، در این حالت ساعت بیش از 7 روز شارژ خواهد داشت. اما فعال بودن جی‌پی‌اس بیشترین مصرف از باتری را دارد و با فعال بودن ردیاب جی‌پی‌اس طی 12 ساعت شارژ واچ فیت، به پایان می‌رسد.

به طور شخصی در آزمایش‌های ما با استفاده سبک از ساعت، روزانه 10 تا 15 درصد از شارژ ساعت کاسته می‌شد و به این ترتیب ساعت تا بیش از 8 روز نیازی به شارژر نخواهد داشت. با افزایش استفاده به ویژه اتصال به GPS، مصرف باتری سرعت بیشتری پیدا کرد و طی یک ساعت حدود 8 درصد از شارژ باتری کم شد.

با اتمام شدن باتری می‌توانید آن را به شارژر مغناطیسی متصل کرده تا طی 2 ساعت شارژ دستگاه پر شود. حتی اگر 30 دقیقه ساعت را به شارژر متصل کنید، انرژی مورد نیاز برای 2-3 روز استفاده سبک از ساعت ذخیره می‌شود. نکته پایانی در مورد شارژر ساعت، آن است که این شارژر آداپتور ندارد و تنها یک کابل است که می‌توانید آن را به آداپتور شارژر گوشی خود متصل کنید.

هواوی واچ فیت

جمع‌بندی هواوی واچ فیت

به طور کلی هواوی واچ فیت یک ساعت هوشمند میان‌رده ایده‌آل است و تقریبا تمامی نیاز‌های شما را برآورده می‌سازد، تمرکز کلی ساعت بر پایش سلامت و ورزش است، برای این کار هم ضربان قلب شما، میزان استرس، اکسیژن خون و کیفیت خواب شما، پیگیری و بررسی می‌شود. همچنین با وجود ده‌ها تمرین از پیش آماده و فعالیت بدنی، می‌توانید برنامه ریزی کنید که در طول هفته یا هر روز، ساعتی را به ورزش پرداخته و به سلامتی خود اهمیت دهید.

هواوی واچ فیت در کنار تمامی امکاناتش از یک طراحی ساده، شیک و جذاب بهره می‌برد، این ساعت بسیار سبک است و مچ دست شما را اذیت نمی‌کند. میزان شارژدهی بسیار بالای این ساعت نیز موجب شده تا کمتر دغدغه‌ شارژ و باتری داشته باشید و بتوانید با خیال راحت از واچ فیت استفاده کنید.

نقاط قوت

وزن سبک

نمایشگر امولد با کیفیت

ضد آب

ارزش خرید بالا

حسگرهای متنوع برای پایش سلامت و پیگیری فعالیت‌های ورزشی

عمرباتری خوب در حالت استفاده معمولی

 

نقاط ضعف

بند غیرقابل تعویض

تاچ صفحه می‌توانست بهتر باشد

نبود قابلیت برقرای تماس

عمرکم باتری هنگام اتصال به جی‌پی‌اس

 

 

 

 

 

 

1 در مورد “نقد و بررسی ساعت هوشمند هوآوی واچ فیت: ساعتی که شما را روی فرم نگه‌ می‌دارد”

  1. ساعت زیبا و جذابیه، بیرون دست چند نفر دیدم، امکانات خیلی خوبی هم داره، خود هواوی هم خیلی روش تبلیغات میکنه، باید بخرمش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH