برنامه ایران برای ساخت خودرو هوشمند خودران تا کمتر از 10 سال دیگر

وحید یزدانیان، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) با اعلام همکاری این پژوهشگاه با یکی از خودروسازان داخلی برای تولید خودرو هوشمند اعلام کرد: همکاری ما فراتر از تولید خودرو هوشمند است، همکاری ما شامل هوشمند سازی خودرو در سطح کلان، تولید خودرو خودران و هوشمند سازی حمل و نقل می‌شود. طبق برآوردهای ما، تا کمتر از 10 سال دیگر، با همکاری خودروسازان داخلی تولید خودرو خودران در کشور به مرحله تولید می‌رسد.

یزدانیان ادامه داد: این پلتفرم بر اساس کارکردهای نسل پنجم ارتباطات شکل می‌گیرد، یکی از کارکردهای نسل پنجم ارتباطات تولید خودرو هوشمند است، این شبکه به دلیل پوشش گسترده و تاخیر اندکی که دارد، برای کاربردهای مهم و حساس مانند خودرو خودران و جراحی از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات اعلام کرد: ما در گام اول تفاهم‌نامه‌ای با ستاد حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم، در اجرایی شدن این تفاهم نامه یکی از اپراتورها و منطقه آزاد کیش همکاری داشتند تا پیاده سازی حمل و نقل هوشمند برای اولین بار در این منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: با بازدید‌های صورت گرفته از مجموعه‌های خودروسازی آشکار شد که آن‌ها برنامه طراحی و ساخت خودرو‌های هوشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند، ساخت خودروهای الکتریکی در گام نخست این برنامه قرار دارد که پیش نیاز آن ماژول‌هایی است که نیازمند توسعه یا بروزرسانی در داخل کشور هستند تا قابلیت ارائه در ابعاد تجاری را پیدا کنند. پژوهشگاه ارتباطات در حال حاضر با شرکت خودروساز داخلی در زمینه ساخت و تولید سنسورهای حرکتی و مجمع سازی مدارهای الکتریکی در خودروهای فعلی و خودروهای الکتریکی آینده تفاهم‌نامه امضا کرده است، انتظار می‌رود این همکاری طی یک سال آینده در حوزه خودروهای الکتریکی به نتیجه برسد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات در خصوص زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای هوشمند گفت: برای تولید خودرو هوشمند، زیرساخت‌های آزمایشگاهی لازم برای بهره‌گیری از نسل پنجم ارتباطات را آماده می‌کنیم و توسعه پلتفرم‌ها و ماژول‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد. پیش‌بینی ما این است که تا کمتر از 10 سال دیگر خودروهای خودران در کشور تولید شود، در این راه دانشگاه شریف، تهران و امیرکبیر نیز با ما تعامل دارند.

10 در مورد “برنامه ایران برای ساخت خودرو هوشمند خودران تا کمتر از 10 سال دیگر”

  1. اختراع و پیشرفت در تکنولوژی و یا ساخت خودرو مربوط به اشخاص یا شرکت ها میشه نه کشور ها این دو تا با هم فرق دارن به بهانه خودکفایی و با انحصارطلبی اینقدر مردم رو سلاخی نکنید

    1
    8
  2. فقط ده سال دیگه دووم بیاریم میتونیم خودروی خودران سوار شیم و بریم فضا و هم کارت ملی هوشمندمون صادر میشه ۱?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH