هشت عادت افراد مفید، شاد و پرانرژی

خوشحال بودن و احساس مفید بودن می‌تواند جزو یکی از مهم‌ترین اهداف انسان‌ها به شمار رود که با رضایت معنوی و جسمی بالا همراه است. این حالت به شریک زندگی و یا پدر و مادر شما بستگی ندارد. این فقط به شما، افکار، عادت‌ها و تصمیمات شما بستگی دارد. به گفته مو گداوت، خوشبختی مانند رفتن به باشگاه است. شما باید روزانه تمرین کنید، توصیه نمی‌شود که آن را برای مدت طولانی کنار بگذارید و هرچه بیشتر آن را تمرین کنید، بهتر خواهد بود.

کلید ما برای خوشبخت بودن، داشتن انرژی و داشتن یک زندگی مولد و مفید است. در هنگام کار کردن نیز انرژی بیشتری به فضای کار خود اضافه کنید تا بیشتر احساس خوشبختی کنید و اولویت‌های خود را مرتب کنید. دستورالعمل‌های ساختن یک روش عالی و فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی، ایجاد فرمولی برای احساس بهتر و دستیابی به اهدافمان است. باید تمامی این‌ها را بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهیم. ولی در ابتدا باید عاداتی که افراد خوشحال و مفید در زندگی دارند را باهم بررسی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یک روال صبحگاهی مشخص دارند

این مجموعه شامل فعالیت‌هایی است که قبل از شروع روز باید انجام شود. فعالیت‌هایی که شما را به داشتن یک روز عالی سوق می‌دهد و به نوعی ذهنیت مثبتی را ایجاد می‌کند. بدن خود را آبرسانی کنید، مدیتیشن کنید، ورزش کنید، صبحانه سالم بخوانید، کتاب بخوانید، با کودکان خود صحبت کنید، با همسرتان چای بنوشید. همه این‌ها باید قبل از گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ یا دیگر اپلیکیشن‌ها و تماس‌های تلفنی یا باز کردن رایانه باشد.

یک هدف روزانه برای خود مشخص می‌کنند

در ابتدا مشخص کنید که چه هدف یا اهدافی برای امروز دارید. مشخص کنید که چگونه می‌خواهید امروز به دنیا خدمت کنید، چگونه می‌توانید تأثیر بیشتری بر روی افرادی که با آنها ارتباط دارید، داشته باشید. راه‌های نزدیک‌ شدن به هدف خود را پیدا کنید. کیفیت و تعداد کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید، تعریف کنید. این تمرین ساده به ما این امکان را می‌دهد تا در روز، با کنترل بیشتر اعمال خود، توجه بیشتری داشته و به اهداف خود برسیم.

در طول روز فعالیت بدنی دارند

چه در صبح چه در ساعات دیگر ورزش می‌کنید، باید حداقل سه بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. علم ثابت می‌کند که ورزش مغز، روحیه، توانایی تمرکز و عملکرد شما را بهینه می‌کند. 78 درصد از افرادی که خود را بسیار شاد می‌دانند حداقل سه بار در هفته فعالیت بدنی انجام می‌دهند. هاروارد می‌گوید که تمرینات هوازی برای بدن بسیار کلیدی است؛ همانطور که برای قلب نیز بسیار مفید و مهم است. ورزش می‌تواند با افسردگی و استرس مقابله ‌کند و اضطراب را کاهش دهد.

به این مطلب نیز توجه کنید: چند نکته برای انجام فعالیت‌های ورزشی بیشتر هنگام کار از خانه!

غذاهای طبیعی و فرآوری‌نشده می‌خورند

تغذیه سالم با عزت نفس بهتر و مشکلات عاطفی کمتر و بهره‌وری بالاتر همراه است. بدون در نظر گرفتن وزن بدن، تغذیه سالم می‌تواند روی عملکرد بدن تاثیر به سزایی داشته باشد. آنچه می‌خوریم به سلامتی، سطح انرژی، تمرکز و روحیه ما مربوط می‌شود.

روابط شخصی باکیفیتی دارند

طولانی‌ترین مطالعه هاروارد در مورد خوشبختی نشان داد که روابط سالم مهم‌ترین عامل شادی یک فرد است. همچنین مشخص شده است که داشتن چند رابطه نزدیک به ما کمک می‌کند زندگی طولانی‌تر و با کیفیت‌تری داشته باشیم. بنابراین این ارتباطات در زندگی ما هستند که زندگی را ارزشمند می‌کنند.

مشغول هستند اما عجله‌ای در کار نیست

تحقیقات نشان می‌دهد اگر دائماً عجله کنید، احساس خوشبختی نخواهید کرد. از طرف دیگر، مطالعات نشان می‌دهد که نداشتن هیچ کاری می‌تواند عملکرد مغز را نیز معکوس کند و دچار اختلال کند. منطقه راحت خود را گسترش دهید، اما نه آنقدر که احساس خستگی کنید. بهترین توصیه در اینجا این است که به چیزهایی که برای آن‌ها هیجان‌زده نیستید نه بگویید.

با یک برنامه منظم استراحت می‌کنند

اگرچه آنها علاقه زیادی به کار خود دارند، اما به برنامه‌ها احترام می‌گذارند و با دور شدن از صفحه نمایش در هر زمان مشخص ذهن خود را پاک می‌کنند، چون با کمی استراحت کردن می‌توان بازده و عملکرد خود را بهبود بخشید.

به ذهن خود آموزش می‌دهند

این افراد مدیتیشن دارند، از هم تشکر می‌کنند و به افکار خود توجه ویژه دارند.

شما هم می‌توانید در قسمت نظرات به ما بگویید که چه عاداتی دارید. آیا به نظر شما آن‌ها مفید هستند؟ آیا به بهبود شادی شما در زندگی کمک می‌کنند؟

2 در مورد “هشت عادت افراد مفید، شاد و پرانرژی”

  1. همه اینارو میتونن باشته باشن
    اما مشکلات اجتماعی و رفاهی نمیزاره
    باید یه رفاه نسبی باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH