چگونه گوشی اندروید خود را برای اجرای بهتر بازی‌ها، بهینه کنیم؟

نقش گوشی‌های هوشمند در زمینه بازی، روزبه‌روز در حال پررنگ‌تر شدن است. اگر شما نیز یک گوشی اندروید داشته و می‌خواهید که بازی‌هایی همانند Fortnite ،Call of Duty Mobile و … را بر روی آن اجرا کنید، آنگاه باید عملکرد آن را بهینه کرده تا بتوانید حداکثر لذت را از اجرای بازی‌های خود ببرید. در ادامه به شیوه بهینه سازی گوشی اندروید برای بازی می‌پردازیم.

راه‌کارهای بهینه سازی گوشی اندروید برای بازی

بهترین مکان برای شروع بهینه کردن گوشی شما، مراجعه به منوی تنظیمات است. منوی تنظیمات فقط برای تغییر مواردی همچون پس‌زمینه گوشی نیست، بلکه در آنجا می‌توانید نسبت به کنترل عملکرد گجت خود نیز اقدام کنید. در زیر لیستی از تنظیمات اندروید را که باید به آن‌ها توجه داشته باشید و همچنین شیوه تعدیل آن‌ها را برای شما آورده‌ایم.

از سریع‌ترین اتصال اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید

حالت شبکه دستگاه شما، تعیین کننده فناوری شبکه‌ای مورد استفاده جهت اتصال به دنیای اینترنت است. شاید گوشی شما به 4G LTE و یا حتی 5G، مجهز باشد. در هر صورت باید مطمئن شوید که از بهترین تکنولوژی استفاده کرده تا بدین ترتیب تأخیر و سایر مشکلات ارتباطی خود را کاهش دهید. در اکثر گوشی‌های اندروید جهت انتخاب سریع‌ترین حالت شبکه، باید گام‌های زیر را طی کنید:

گام اول: اپلیکیشن Settings را اجرا کنید.

گام دوم: گزینه “Network & Internet” و سپس “Mobile Network” را انتخاب کنید.

گام سوم: گزینه “Advanced” و سپس “Preferred Network Type” را لمس کنید.

گام چهارم: گزینه “Global” را انتخاب کرده تا به دستگاه شما اجازه داده شود که عملکرد خود را بهینه کند.

اگر یک گوشی متعلق به خانواده گلکسی سامسونگ دارید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید:

گام اول: اپلیکیشن Settings را اجرا کنید.

گام دوم: گزینه “Connections” را انتخاب کنید.

گام سوم: گزینه “Mobile Networks” را لمس کنید.

گام چهارم: در قسمت “Network Mode” باید گزینه‌ای را که در صدر لیست قرار دارد، انتخاب کنید. در گوشی‌های 5G، این گزینه “(5G/LTE/3G/2G (auto connect” است.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی 7 بازی متفاوت با ایده‌های عجیب برای گوشی‌های موبایل / بخش اول

فعال کردن Dolby Atmos for Gaming

اگر یک دستگاه گلکسی سامسونگ داشته باشید، آنگاه احتمالا گجت شما از Dolby Atmos و همچنین Dolby Atmos for Gaming نیز برخوردار باشد. Dolby Atmos باعث می‌شود که افکتی بر صدای خروجی گوشی شما اعمال شده و در نتیجه باعث فراگیرتر شدن صدا و غوطه‌وری بیشتر شما در فضای بازی شود. در ادامه به شیوه فعال کردن این ویژگی در گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌پردازیم:

گام اول: اپلیکیشن Settings را اجرا کنید.

گام دوم: گزینه “Sounds and Vibrations” را انتخاب کنید.

گام سوم: “Sound Quality and Effects” را انتخاب کنید.

گام چهارم: مطمئن شوید که گزینه‌های “Dolby Atmos” و “Dolby Atmos for Gaming”، فعال هستند.

نرخ نوسازی بالاتر را انتخاب کنید

نمایشگرهای مجهز به نرخ نوسازی بالاتر، روزبه‌روز در حال فراگیرتر شدن هستند. هر چه نرخ نوسازی بیشتر باشد، آنگاه حرکات نمایش داده شده توسط صفحه‌نمایش نیز روان‌تر به نظر می‌رسند. این موضوع بدین دلیل است که نمایشگر، تصاویر نشان داده شده را با سرعت بیشتری به‌روز می‌کند. تمامی بازی‌ها از نرخ‌های نوسازی سریع، پشتیبانی نمی‌کنند، اما در هر صورت با فعال کردن این گزینه می‌توانید مطمئن شوید که واکنش‌پذیری نمایشگر گوشی شما، در بهترین حالت خود قرار دارد (مخصوصا برای بازی‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند). در گوشی‌های اندروید با رفتن به اپلیکیشن تنظیمات و جست‌و‌جوی عبارت “Refresh Rate” و یا “Motion Smoothness”، می‌توانید تنظیمات این حالت را پیدا کنید.

در زیر به شیوه تنظیم این ویژگی در گوشی‌های مورد پشتیبانی در سری گلکسی سامسونگ می‌پردازیم:

گام اول: اپلیکیشن تنظیمات را اجرا کنید.

گام دوم: گزینه “Display” را انتخاب کنید.

گام سوم: “Motion Smoothness” را انتخاب کنید.

گام چهارم: گزینه “High” را انتخاب کرده و سپس “Apply” را لمس کنید.

این ویدیو را نیز ببینید: بررسی ویدئویی قابلیت‌های گیمینگ گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

از اپلیکیشن‌های بهینه‌ساز بازی استفاده کنید

مهم نیست که تا چه حد در زمینه بهینه سازی گوشی اندروید خود برای بازی تلاش می‌کنید. در هر صورت اگر اپلیکیشن‌های زیادی در پس‌زمینه گوشی شما فعال باشند، آنگاه طبیعتا تجربه شما نیز چندان رضایت‌بخش نخواهد بود. طبیعتا گوشی اندروید شما، منابع سخت‌افزاری محدودی دارد. حال اگر اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه شما زیاد باشند، آنگاه منابع سخت‌افزاری چندانی برای استفاده بازی‌هایتان، باقی نخواهد ماند. بنابراین بهتر است که پیش از اجرای بازی‌های خود، از سایر اپلیکیشن‌ها خارج شوید.

یکی دیگر از راه‌کارهایی که به اجرای بهتر بازی‌ها شما کمک می‌کند، استفاده از یک اپلیکیشن بهینه‌ساز بازی است. اکثر گوشی‌های جدید همانند وان‌پلاس و سری گلکسی سامسونگ، به همراه یک حالت بهینه‌ساز داخلی، روانه بازارها می‌شوند. حال اگر گوشی شما از چنین نرم‌افزارهایی برخوردار نباشد، آنگاه می‌توانید خودتان نسبت به نصب آن، اقدام کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه، اپلیکیشن Game Booster از BGNmobi است. در نسخه رایگان این اپلیکیشن، تبلیغات نشان داده می‌شوند. البته با تهیه نسخه پولی می‌توانید خیال خود را از این بابت نیز راحت کنید. پس از نصب Game Booster، این نرم‌افزار هر زمان که یک بازی را اجرا کنید، آنگاه به‌صورت خودکار منابع سخت‌افزاری گوشی شما را آزاد خواهد کرد. علاوه بر این، این اپلیکیشن می‌تواند مقدار فریم بر ثانیه (FPS) بازی‌های در حال اجرا را بر روی نمایشگر نشان داده و همچنین علامت نشانه اسلحه (crosshair) را در بازی‌های تیراندازی اول-شخص نیز، برای شما فراهم کند.

اگر یک گوشی گلکسی سامسونگ دارید، آنگاه می‌توانید از اپلیکیشن داخلی Game Plugins جهت بهبود عملکرد بازی‌های خود، بهره ببرید. در این رابطه کافی است که اپلیکیشن Game Plugins را اجرا کرده و سپس از فعال بودن “Game Booster Plus”، اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب یکی از حالت‌های “Battery Saving” ،”Balance” ،”Max FPS” و یا “High Quality”، هرکدام از بازی‌های خود را به سبکی خاص، بهینه کنید.

یک گوشی گیمینگ خریداری کنید

بیایید تا این پیشنهاد را با کمی تناقض، آغاز کنیم. جهت اجرای بازی‌های ویدیویی بر روی گوشی خود، به یک گوشی گیمینگ احتیاج ندارید. برخی از تولید کنندگان همانند ASUS با گوشی ROG Phone 3 و Razer با اسمارتفون Razer Phone 2، سعی دارند که نوید بهبود عملکرد را در زمینه اجرای بازی‌های موبایلی بدهند. شاید تجربه بازی بر روی این دستگاه‌ها بسیار عالی باشد، اما لزوما جهت به دست آوردن یک تجربه خوب، خرید این گوشی‌ها الزامی نیست. راستی اگر به خرید یک گوشی گیمینگ علاقه‌مند هستید، آنگاه شاید بد نباشد که به مطلب معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ با بودجه‌های مختلف نیز نگاهی بیندازید.

3 در مورد “چگونه گوشی اندروید خود را برای اجرای بهتر بازی‌ها، بهینه کنیم؟”

  1. نرم افزار هایی که روی حالت اجرای خودکار هستند یعنی پس زمینه میمونن باعث اشغال مقداری فضای رام و سی پی یو میشن
    هرچقدر تعداد این نرم افزارو کم کنید هنگام اجرای بازی گوشی عملکرد بهتری داره

  2. گزینه آخر خیلی کاربردی بود واقعا
    یعنی نمیدونستم واسه بهینه سازی اجرای بازی روی گوشیم میتونم یه گوشی بهتر بخرم
    مرسی که آگاهم کردی ستون

    2
    24
    1. مسلم رفیعی

      “گوشی گیمینگ”، نه صرفا یه گوشی بهتر. منظور گوشی‌هایی هستند که عملکردشون معطوف به اجرای بهتر بازی‌ها است (مثل پردازنده اورکلاک شده، سیستم‌های خنک کنندگی بهتر ، کلیدهای مخصوص بازی و …)

      5
      6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH