رویداد MWC 2021 با 50 هزار شرکت‌کننده و تحت تدابیر ضدکرونایی برگزار می‌شود

رویداد CES 2020 آخرین نمایشگاه بزرگ و حضوری در صنعت الکترونیک پیش از شیوع بیماری کووید 19 به‌شمار می‌رود. همان‌طور که احتمالا به‌خاطر دارید؛ شیوع بیماری کووید 19 در ماه دسامبر آغاز شد و برگزاری رویداد CES نیز احتمالا در گسترش فراگیر ویروس در شهر لاس‌وگاس نقش بسزایی داشت.

رویداد MWC مطابق روال معمول بایستی در ماه فوریه 2020 برگزار می‌شد؛ اما برگزاری این نمایشگاه تجاری به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌طور کامل لغو شد.

وبسایت Mobile World Live گزارش می‌دهد که مدیرعامل انجمن GSM؛ نهادی که نمایشگاه‌های سالیانه MWC را برگزار می‌کند قصد دارد تا کنگره جهانی موبایل طی سال جاری را به‌صورت حضوری برگزار نماید.

جان هافمن؛ مدیرعامل موسسه GSMA Limited معتقد است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تا حدودی به مردم امید خواهد داد. وی می‌گوید: “بگذارید از پیامدهای بیماری کووید 19 فاصله گرفته و تا حدی به روال زندگی عادی بازگردیم.”

رویداد MWC دارای 2 نمایشگاه است. یکی از نمایشگاه‌ها در شهر بارسلونا و به‌طور معمول طی ماه فوریه برگزار شده و دیگری طی فصل تابستان در شهر شانگهای چین برگزار خواهد شد. سال گذشته موسسه GSMA اعلام کرد که برگزاری رویداد MWC شهر بارسلونا به ماه‌های ژوئن یا جولای موکول شده است؛ اما رویداد MWC شهر شانگهای طی هفته آینده برگزار خواهد شد.

انجام آزمایشات گسترده و واکسیناسیون در چین به این کشور کمک کرده است که تا حدود زیادی به شرایط عادی بازگردد. به گفته آقای هافمن، چین به حبابی تبدیل شده که به لطف اعمال محدودیت‌ها از شیوع بیماری محفوظ مانده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها رویداد MWC شانگهای از 20 هزار شرکت‌کننده میزبانی خواهد کرد. این در حالیست که رویداد سال 2019 با حضور 60 هزار شرکت‌کننده برگزار شد.

“وضعیت در شهر بارسلونا تا حدودی متفاوت خواهد بود. این نمایشگاه یک رویداد بزرگ به‌شمار می‌رود. محدودیت‌های مرتبط با شیوع بیماری کووید 19 ظرفیت پذیرش ما را کاهش داده است. ما از 110 هزار مخاطب میزبانی نخواهیم کرد. با وجود محدودیت‌های سفر، ارزیابی ظرفیت و مسیرهای یک طرفه هیچ راه چاره‌ای وجود ندارد.”

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بارسلونا طی حضور 72 ساعته خود بایستی نتیجه منفی تست کووید 19 خود را ارائه نمایند. همچنین فرآیند تست در محل برگزاری نمایشگاه نیز انجام خواهد شد. GSMA در تدارک ایجاد یک محیط کاملا بدون لمس است و به همین دلیل به بازدیدکنندگان از نمایشگاه امکان می‌دهد تا بدون هرگونه تماس نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

آقای هافمن پیش‌بینی می‌کند که در عوض بیش از 100 هزار شرکت‌کننده‌ای که به‌طور معمول در نمایشگاه شهر بارسلونا حاضر می‌شوند؛ امسال تعداد حضار به 50 هزار نفر محدود خواهد بود.

حتی با وجود اعمال محدودیت‌ها نیز شیوع ویروس کماکان محتمل خواهد بود. تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد که میزان آمادگی کشورهای نیم‌کره غربی در زمینه واکسیناسیون و اعمال محدودیت‌ها تا چه اندازه بوده است. در حال حاضر محدودیت‌های سفر در سراسر اروپا و ایالات‌متحده برقرار است. کارشناسان امیدوارند که دسترسی به واکسن و تجویز آن در کاهش روند شیوع ویروس موثر باشد.

2 در مورد “رویداد MWC 2021 با 50 هزار شرکت‌کننده و تحت تدابیر ضدکرونایی برگزار می‌شود”

  1. یه ماه دیگه وضعیت همشون عادی میشه و به زندگی عادی برمیگردن
    و ما هنوز درگیر رنگ بازی شهرا هستیم

  2. یعقوب حسنی

    خب مجازی برگزار میکردن یا با ماشین توی فضای باز
    یکم از ما یاد بگیرن یوم الله ۲۲ بهمن به اون مهمی رو مجازی و با رژه ماشین انجام دادیم اینا فقط اسمشون پیشرفته اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH