سری آی‌فون 13 اپل احتمالا از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد

شارژ معکوس بی‌سیم مشخصه‌ای کاربردی است که در برخی پرچم‌داران اندرویدی قابل دسترس بوده و هنگام شارژ کوتاه‌مدت ابزارهای جانبی بی‌سیم نظیر ایربادها مفید واقع می‌شود. بر اساس آخرین گزارشات مخابره شده چنین قابلیتی ظاهرا از نظر اپل چندان چشمگیر نبوده و سری فعلی یا آینده آی‌فون‌های کمپانی از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی نخواهند کرد. با توجه به گزارشات اخیر کمپانی اپل در زمینه فناوری شارژ معکوس بی‌سیم به بحث و بررسی پرداخته است؛ اما پشتیبانی محصولات کمپانی از این قابلیت امری بعید به‌نظر می‌رسد.

به گفته نشریه بلومبرگ با وجود پذیرش استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم توسط اپل پشتیبانی از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم جزو اولویت‌های غول فناوری آمریکایی به‌شمار نمی‌رود. این گزارش خاطرنشان می‌کند که اگرچه اپل به بحث و بررسی پیرامون این مشخصه پرداخته است؛ اما پشتیبانی از آن توسط گوشی‌های آی‌فون، اپل واچ یا ایرپادز در آینده نزدیک امری بعید به‌نظر می‌رسد. بایستی به‌خاطر داشت که بر اساس اطلاعات پیشین هر 2 هندست آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؛ اما اپل بنا بر دلایلی این مشخصه را غیرفعال نموده است.

همچنین این موضوع احتمالا به‌معنای پشتیبانی آی‌فون 12 از مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم است. با این‌حال امکان استفاده از این قابلیت به‌صورت نرم‌افزاری مسدود شده است. در واقع اسناد ثبت شده در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نشان می‌دهند که کلیه مدل‌های سری آی‌فون 12 از قابلیت شارژ معکوس ابزارهای جانبی اپل برخوردار هستند. پنل پشتی کلیه مدل‌های آی‌فون 12 همانند یک پد شارژ بی‌سیم برای مدل‌های سازگار اپل واچ یا ایرپادز عمل خواهد کرد. با وجود اما و اگرهای مطرح شده در خصوص عرضه این ویژگی به‌نظر می‌رسد که در عوض اپل با تمرکز بر مقوله بهره‌وری باتری روی توسعه یک پاوربانک MagSafe برای سری آی‌فون 12 کار می‌کند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که کاربران آی‌فون در کلیه جوانب متضرر نخواهند شد.

توان خروجی پایین اسمارت‌فون‌های پشتیبانی‌کننده از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم بزرگترین نقطه ضعف این فناوری به‌شمار می‌رود. به‌عنوان مثال سری گلکسی S21 سامسونگ تنها از شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال برخی کارشناسان معتقدند که محدود نمودن توان خروجی باتری با هدف جلوگیری از فرسایش غیرضروری آن اجرا می‌شود. یکی دیگر از نقاط ضعف این فناوری به نگرانی‌ها پیرامون تخلیه نسبتا سریع شارژ باتری آی‌فون‌ها مربوط می‌شود.

اپل در گوشی‌های آی‌فون خود از باتری‌هایی با بیش‌ترین ظرفیت ممکن استفاده نمی‌کند و در عوض به منظور بهبود مدت شارژدهی باتری بر بهینه‌سازی مصرف انرژی در سیستم‌عامل iOS تمرکز دارد. استفاده از یک باتری بزرگ‌تر در مدل‌های آینده آی‌فون مشکل تخلیه مضاعف باتری در اثر استفاده از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم را برطرف خواهد کرد.

اپل کماکان با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند مشخصه فوق را در آی‌فون‌های خود فعال نماید؛ اما اکنون برنامه‌های کمپانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

2 در مورد “سری آی‌فون 13 اپل احتمالا از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد”

  1. صنعت باتری سازی خیلی کند تر از بقیه بخش ها جلو میره
    افزایش سریع کیفیت دوربین صفحه نمایش پردازنده ها باعث شده مصرف شارژ باتری خیلی بالا بره باید یه فکر اساسی بابت این قضیه انجام بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH