نقطه‌های آبی در آیفون و آیپد چه معنایی دارند؟

گاهی اوقات شاید در حین گشت‌و‌گذار در صفحه اصلی آیفون و یا آیپد خود، با نقاط آبی رنگی در کنار نام برخی از اپلیکیشن‌ها، مواجه شده باشید. این نقطه‌ها بیانگر چه چیزی هستند؟ در ادامه قصد داریم که معنای نقطه های آبی را در آیفون و یا آیپد، برای شما توضیح دهیم.

معنای نقطه های آبی در آیفون و آیپد چیست؟

اگر در کنار نام یک اپلیکیشن در صفحه اصلی آیفون و یا آیپد خود، یک نقطه آبی مشاهده کنید، آنگاه این قضیه بدین معنا است که آن اپلیکیشن اخیرا به‌روزرسانی شده است.

معنای نقطه های آبی در آیفون

در حقیقت، این نقطه آبی می‌خواهد به شما بگوید که پس از آخرین باری که آن اپلیکیشن را اجرا کرده‌اید، شاید ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده باشند. در اصل این نقطه قصد دارد که شما را به استفاده مجدد از آن اپلیکیشن، تشویق کند. در واقع، هنگامی‌که اپلیکیشنی را نیز بر روی مک خود آپدیت می‌کنید، آنگاه قضیه مشابهی نیز در این رابطه رخ می‌دهد.

اگر این نقاط در هنگامی ظاهر شدند که انتظار آن‌ها را نداشتید، آنگاه این موضوع می‌تواند بدین معنا باشد که اپلیکیشن‌های آیفون و یا آیپد شما، به‌صورت خودکار به‌‎روزرسانی می‌شوند. اگر قصد غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها را دارید، آنگاه باید به “Settings > App Store” رفته و سپس کلید کنار گزینه “App Updates” را بر روی وضعیت غیرفعال قرار دهید. البته در حالت کلی، فعال بودن این گزینه می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین اگر به‌صورت دستی و از طریق فروشگاه اپ استور، اپلیکیشنی را آپدیت کنید، آنگاه بازهم شاهد ظاهر شدن این نقطه خواهید بود.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه به مخاطبین موجود در آیفون، تاریخ تولد اضافه کنیم؟

چگونه نقطه‌های آبی را حذف کنیم؟

جهت حذف این نقطه آبی از کنار نام اپلیکیشن موردنظر خود، باید آن اپلیکیشن را اجرا کنید. بدین ترتیب دیگر آن نقطه آبی را مشاهده نخواهید کرد. البته اگر دفعه بعد آن اپلیکیشن را مجددا آپدیت کنید، آنگاه این نقطه آبی نیز مجددا ظاهر خواهد شد.

آیا می‌توان این ویژگی را به‌صورت کلی غیرفعال کرد؟

خیر، فعلا راه‌کاری جهت انجام این کار در آیفون و یا آیپد، وجود ندارد. البته این ویژگی چندان مزاحم کاربران نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH