کوالکام از فناوری صوتی اسنپ‌دراگون با کیفیت بالا و تاخیر پایین رونمایی کرد

طی چند سال گذشته هدست‌های بلوتوثی خصوصا نمونه‌های بلوتوثی مجزا (TWS) به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته‌اند. کمپانی‌های مختلف تولیدکننده تراشه به منظور ارتقاء تجربه شنیداری این محصولات همواره از فناوری‌های جدید مرتبط با حوزه صدا رونمایی می‌کنند. روز گذشته نیز کمپانی کوالکام از فناوری Snapdragon Sound رونمایی کرد.

در واقع Qualcomm Snapdragon Sound گونه‌ای خاص از یک فناوری نیست؛ بلکه مجموعه‌‌ای شامل تعداد زیادی از فناوری‌های صوتی موجود به‌شمار می‌رود. به گفته کمپانی تولیدکننده این فناوری قادر به خلق تجربه صوتی با تاخیر بسیار پایین و در عین‌حال حفظ کیفیت بالای صدا و اتصال پایدار است. همچنین فناوری جدید شارژدهی طولانی‌مدت باتری را تضمین خواهد کرد.

ابتدا در خصوص مقوله کیفیت صدا صحبت می‌کنیم. فناوری Qualcomm Snapdragon Sound قادر به اجرای نمونه‌برداری با نرخ 96 کیلوهرتز حین پخش موسیقی خواهد بود؛ موضوعی که احتمالا به‌معنای پخش صدا با جزئیات بیش‌تر است. همچنین کوالکام به منظور عرضه لیست پخش منتخب Snapdragon Sound با شرکت آمازون همکاری نموده است. بدین‌ترتیب کاربران به مجموعه‌ای از تجارب صوتی باکیفیت بالا از منابع پخش صدا تا گوش‌های خود دسترسی خواهند داشت.

همچنین فناوری Qualcomm Snapdragon Sound مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌های متعدد در زمینه تماس‌های صوتی و بازی‌‌ها را به ارمغان آورده است. اکنون گجت‌های مجهز به این فناوری قادر به ضبط صدای اچ‌دی با نرخ 32 کیلوهرتز و بازسازی صدای تماس‌‌ها به شکلی واقعی‌تر هستند. همچنین زمان تاخیر پایین 89 میلی‌ثانیه‌ای نیز در مقایسه با سایر فناوری‌های صوتی به میزان قابل‌توجهی کمتر بوده و هدست‌های بلوتوث را به سلاحی واقعی برای گیمرها تبدیل خواهد کرد.

در حال حاضر پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 888 و سخت‌افزارهایی نظیر FastConnect 6900 و QCC515x از فناوری Qualcomm Snapdragon Sound پشتیبانی می‌کنند.

کدام دستگاه‌ها از فناوری Snapdragon Sound پشتیبانی خواهند کرد؟

دستگاه‌های موجود از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار ارائه شده توسط کوالکام می‌توانند از فناوری صوتی جدید کمپانی بهره‌مند شوند. در آینده کمپانی کوالکام به تدریج قابلیت پشتیبانی از فناوری صوتی خود را به طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها اضافه خواهد کرد. بدین‌ترتیب این فناوری حوزه‌های بیش‌تری نظیر اتومبیل‌ها و کامپیوترها را تحت پوشش قرار داده و امکان بهره‌مندی شمار بیش‌تری از کاربران از فناوری Snapdragon Sound را فراهم می‌کند.


بر اساس اعلام کوالکام محصولات مرتبط با فناوری جدید در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی قابل دسترس خواهند بود. پیش‌تر برخی کمپانی‌های تولیدکننده خبر به‌کارگیری این فناوری در محصولات خود را موردتائید قرار داده‌اند. به‌عنوان مثال ژانگ لی؛ معاون ارشد و مدیرکل واحد تحقیق و توسعه سخت‌افزار در کمپانی شیائومی ادعا کرده که این کمپانی چینی نخستین تولیدکننده‌ای است که از فناوری Snapdragon Sound بهره‌برداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH