شرکت اپل تولید کامپیوتر دسکتاپی آی‌مک پرو خود را متوقف می‌کند

کمپانی اپل تولید کامپیوترهای دسکتاپی آی‌مک پرو خود را متوقف می‌کند. اکنون غول کوپرتینویی مدل پایه آی‌مک پرو را از طریق وبسایت خود به فروش رسانده و در صفحه اختصاصی محصول به توقف فروش آن در آینده نزدیک اشاره نموده است. بدین‌ترتیب کاربران دیگر قادر به تنظیم پیکره‌بندی موردنظر خود نبوده و پیکره‌بندی پیش‌فرض تنها گزینه پیش روی آن‌ها به‌شمار می‌رود.

وبسایت 9to5Mac برای نخستین بار به اعمال چنین تغییری پی برد. در ادامه اپل تائید کرد که پس از اتمام موجودی فعلی محصول فروش آن متوقف خواهد شد. آی‌مک پرو ورژن قدرتمندتر مدل استاندارد آی‌مک محسوب می‌شود. این محصول مجهز به پردازنده‌های رده ورک‌استیشن موسوم به Intel Xeon، حافظه EEC و پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro است. همچنین سامانه خنک‌کننده آی‌مک پرو در مقایسه با مدل معمولی آی‌مک از عملکرد بهتری برخوردار بوده و این دستگاه با رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد خاکستری (Space Gray) و ابزارهای جانبی متناسب با آن روانه بازار شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شرکت اپل ورژن استاندارد آی‌مک را مورد بازنگری قرار داده و ضمن به‌کارگیری الگوی طراحی جدید به سراغ استفاده از نیمه‌هادی بومی مبتنی بر معماری ARM خواهد رفت. این دستگاه جدید به احتمال فراوان با کلیه پیکره‌بندی‌های فعلی آی‌مک در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

آی‌مک پرو پیش‌تر در سال 2017 عرضه شد و پیش از آغاز توسعه مک پرو توسط اپل همواره به‌عنوان ایده‌ای موقتی برای رفع نیازمندی کاربران نقش‌آفرینی می‌کرد. اکنون با توجه به استفاده احتمالی آی‌مک و مک پرو از تراشه بومی اپل عرضه آی‌مک پرو به‌عنوان یک محصول مجزا چندان ضروری به‌نظر نمی‌رسد.

2 در مورد “شرکت اپل تولید کامپیوتر دسکتاپی آی‌مک پرو خود را متوقف می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH