بهترین جایگزین گوگل پلی

با 10 مورد از بهترین جایگزین‌های فروشگاه گوگل پلی آشنا شوید

پیدا کردن جایگزین گوگل پلی این روزها که مشکلات زیادی برای دسترسی به این استور وجود دارد، شاید از نان شب هم واجب‌تر شده است! تقریبا همه کاربران سیستم‌عامل اندروید، در زیر چتر امن و گرم فروشگاه گوگل پلی قرار دارند. طبیعتا این کار نیز دلایل خاص خود را دارد. اکثر اپلیکیشن‌ها در این فروشگاه وجود دارند، امنیت آن بالا است، در اکثر دستگاه‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده و در نهایت هم اینکه عملکرد خوبی دارد.

اما این روزها به دلیل اختلالات گسترده اینترنت، دسترسی و دانلود از این استور بسیار سخت و طاقت فرسا شده است. استورهای ایرانی هم موجود هستند اما خب این استورها پر شده‌اند از اپلیکیشن‌های ایرانی و بعضا بدون کاربرد؛ و خیلی از اپ‌هایی که می‌خواهیم در نمونه‌های داخلی موجود نیستند! بنابراین در این مقاله بهترین جایگزین های فروشگاه گوگل پلی را به شما معرفی کنیم.

در همین‌جا لازم به ذکر است که بگوییم مسئولیت به وجود آمدن مشکل در هنگام کار با هرکدام از این فروشگاه‌ها و یا اپلیکیشن‌های موجود در آن‌ها، برعهده خود کاربر خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه کشور خود را در فروشگاه گوگل پلی، تغییر دهیم؟

بهترین جایگزین گوگل پلی

APKMirror

قیمت: رایگان

جایگزین های گوگل پلی

از لحاظ فنی، APKMirror یک فروشگاه نیست، بلکه می‌توان آن را بیشتر یک انبار از اپلیکیشن‌ها دانست. در اینجا می‌توانید انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها از جمله نسخه‌های بتا که در گوگل پلی موجود نیستند را پیدا کنید. البته به هر حال می‌توانید در صورت وجود نسخه جدیدتر، اپلیکیشن خود را از طریق فروشگاه گوگل پلی، آپدیت کنید. بنابراین APKMirror می‌تواند یک منبع ثانویه عالی جهت دانلود اپلیکیشن‌ها باشد. طبیعتا APKMirror یک اپ استور کامل نیست و تنها آن را در شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که بخواهید چیز خاصی را امتحان کرده و یا اینکه فایل APK قدیمی یکی از اپلیکیشن‌های فعلی خود را پیدا کنید (البته در شرایطی که به دلیل برخی از مشکلات، نتوانید به نسخه قبلی اپلیکیشن خود بازگردید). امنیت در این پلتفرم نیز در سطح خوبی قرار دارد.

APKPure

قیمت: رایگان

جایگزین های گوگل پلی

APKPure نیز یکی دیگر از بهترین جایگزین های گوگل پلی با نقاط قوت بسیار است که احتمالا همه با آن آشنایی دارید. بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب همانند TikTok ،WhatsApp ،Facebook Messenger ،UC Browser ،PUBG Mobile Brawl Stars و … در این فروشگاه یافت می‌شوند. رابط کاربری این اپلیکیشن، طراحی خوبی داشته، قابلیت جست‌و‌جو دارد و همچنین طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها نیز در این فروشگاه وجود دارند. APKPure نسبت به گوگل پلی، دسته‌بندی‌های بیشتری دارد، هر چند که در برخی از دسته‌بندی‌ها، اپلیکیشن‌های چندان خوبی پیدا نمی‌شوند. در این فروشگاه می‌توانید به اپلیکیشن‌های پایه همانند برخی از اپلیکیشن‌های گوگل مثل Gmail نیز دسترسی پیدا کنید.

Amazon Appstore

قیمت: رایگان / قیمت اپلیکیشن‌ها متفاوت است

جایگزین های گوگل پلی

می‌توان گفت که Amazon Appstore بهترین رقیب و به نوعی بهترین جایگزین گوگل پلی است. این فروشگاه به‌صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های Amazon Fire، نصب می‌شود. در این فروشگاه می‌توانید انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها از جمله نام‌های بزرگ و معروف را نیز مشاهده کنید. همچنین تمامی اپلیکیشن‌های خود آمازون نیز در این فروشگاه وجود داشته و علاوه بر این، Amazon Appstore را می‌توان تنها خانه Amazon Prime Video دانست. می‌توان این استور را بدون بروز مشکلات خاصی، بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی نصب کنید. همچنین اگر می‌خواهید که بیش از یک فروشگاه داشته باشید، آنگاه باید بدانید که این اپلیکیشن می‌تواند با سایر گزینه‌ها نیز سازگار باشد. Amazon Appstore هنوز پتانسیل بیشتر بهینه شدن را دارد، اما در هر صورت، نقاط قوت آن بیشتر از نقاط ضعف آن هستند.

APKUpdater

قیمت: رایگان

APKUpdater در اصل یک اپ استور نیست، اما یک ویژگی عالی دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بدون نیاز به سایر اپ استورها، اپلیکیشن‌های فعلی خود را به‌روزرسانی کنید. منابع دانلود این فروشگاه از طریق چندین منبع تأمین می‌شوند، بنابراین سریعا جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهید کرد. رابط کاربری APKUpdater دارای طراحی متریال بوده و مشکلی را برای شما به وجود نمی‌آورد. اگر حوصله کار با اپ استورهای عظیم را ندارید، آنگاه APKUpdater می‌تواند دستگاه شما را به‌روز نگه دارد. البته در APKUpdater می‌توانید سایر اپلیکیشن‌های دیگر را نیز جست‌و‌جو کنید، اما خب این ویژگی به خوبی یک اپ استور اختصاصی نیست.

Aptoide

قیمت: رایگان / قیمت اپلیکیشن‌ها متفاوت است

Aptoide یکی از قدیمی‌تر جایگزین های گوگل پلی در این لیست است. در این فروشگاه می‌توانید اپلیکیشن‌های مدرن بسیاری همانند Facebook ،Nest ،YoWindow Weather ،Fleksy و همچنین بسیاری از بازی‌های جدید را پیدا کنید. در هر صورت، یکی از جاذبه‌های اصلی Aptoide، سخت‌گیری کمتر نسبت به محتوا است. در این فروشگاه می‌توان اپلیکیشن‌های NSFW و همچنین اپلیکیشن‌های بحث‌برانگیز همانند Show Box را نیز پیدا کرد. این طور که معلوم است، در این فروشگاه احتمال وجود بدافزارها نیز کمی زیاد است، بنابراین در صورت استفاده، بهتر است که یک آنتی‌ویروس نیز داشته باشید. Aptoide در سال 2020 هدف یک حمله هکری قرار گرفت. به هر حال از آنجایی که جهت استفاده از این فروشگاه، به ایجاد حساب نیازی ندارید، پس این جمله نیز در واقع آثار زیادی بر کاربران نگذاشت.

این مطلب را نیز بخوانید: گوگل استور چیست و چه تفاوتی با فروشگاه گوگل پلی دارد؟

F-Droid

قیمت: رایگان

جایگزین های گوگل پلی

F-Droid یکی از قدیمی‌ترین اپ استورها در این لیست بوده و همچنین یکی از قابل اعتمادترین‌ها نیز هست. این فروشگاه بیشتر مناسب خوره‌ها و افرادی است که به دنبال کارایی هستند. مواردی همچون بسته مرورگر Arch Linux از جمله اپلیکیشن‌های موجود در F-Droid هستند. در این فروشگاه می‌توانید به برخی از اپلیکیشن‌های پایه همانند Simple Gallery و یا Simple Calendar و همچنین تعداد کمی از بازی‌ها، دسترسی پیدا کنید. به هر حال، F-Droid بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال موارد اضافی ناموجود در فروشگاهی همانند گوگل پلی هستند. این اپ استور متن-باز بوده و تمامی اپلیکیشن‌های موجود در آن نیز متن-باز هستند. حتی می‌توانید جایگزین‌های F-Droid را در خود این فروشگاه نیز پیدا کنید!

Humble Bundle

قیمت: رایگان / متغیر است

Humble Bundle یک مکان مناسب جهت تهیه بازی‌های موبایلی ارزان قیمت است. در این فروشگاه یک سیستم “هر چقدر که می‌خواهید، پرداخت کنید” وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بازی‌ها را با قیمتی کمتر از حالت عادی، خریداری کنید. در این اپ استور اگر پول بیشتری پرداخت کنید، آنگاه می‌توانید اپلیکیشن‌های بیشتری را نیز به دست آورید. می‌توانید هر اپلیکیشنی را که از این طریق خریداری کرده‌اید، دانلود کنید و در زمینه کار با آن نیز به مشکلی برنخواهید خورد. همچنین مقداری از مبلغ پرداختی شما نیز به خیریه می‌رسد، بنابراین بیشتر از خرید خود راضی خواهید بود. شاید F-Droid همانند گوگل پلی وسیع نباشد، اما به‌طور مداوم، باندل‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

QooApp

قیمت: رایگان

QooApp یک اپ استور متفاوت است. این فروشگاه برای کسانی که از بازی‌های آسیایی ساخته دست توسعه‌دهندگان آسیایی لذت می‌برند، مناسب است. در اینجا می‌توانید انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید. البته تعداد کمی از اپلیکیشن‌های این فروشگاه از زبان انگلیسی (و یا سایر زبان‌های غیر آسیایی) پشتیبانی می‌کنند. QooApp بیشتر جهت دریافت نسخه‌های ژاپنی بازی‌های جهانی همانند Final Fantasy Brave Exvius مناسب است. از اپ استورهای مشابه QooApp می‌توان به TapTap اشاره کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی

Samsung Galaxy Apps

قیمت: رایگان / قیمت اپلیکیشن‌ها متغیر است

جایگزین های گوگل پلی

عجیب است که فروشگاهی همانند Samsung GalaxyApps فقط بر روی دستگاه‌های شرکت سامسونگ در دسترس قرار دارد، زیرا می‌تواند یکی از جایگزین های خوب گوگل پلی به حساب آید. محدوده اپلیکیشن‌های ارائه شده در این فروشگاه از گوگل پلی کوچک‌تر بوده و همچنین کمی هم از Amazon Appstore کوچک‌تر است. به هر حال این فروشگاه دارای یک رابط کاربری جمع‌و‌جور و ناوبری ساده بوده و علاوه بر این می‌تواند بازی و اپلیکیشن‌های تسبتا محبوبی را نیز به کاربران ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌های مایکروسافت، Netflix ،Hulu ،Fortnite ،Brawl Stars و … اشاره کرد. شاید Samsung GalaxyApps کاملترین در نوع خود نباشد، اما در هر صورت می‌تواند در کنار گوگل پلی، یک استور ثانویه عالی برای دارندگان دستگاه‌های سامسونگ باشد.

Yalp Store

قیمت: رایگان

این فروشگاه از فایل‌های APK گوگل پلی استفاده کرده، اما در حقیقت جهت دانلود کردن آن‌ها، به خود گوگل پلی نیازی ندارید. در Yalp Store می‌توانید به‌صورت مستقیم به جست‌و‌جو، دانلود و همچنین به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بپردازید. رابط کاربری آن تا حدی قدیمی بوده ولی همچنان می‌تواند کار شما را راه بیندازد. همچنین اگر دستگاه شما روت باشد، آنگاه Yalp Store قابلیت‌های جدیدی را نیز به شما ارائه خواهد داد. جهت کار با این فروشگاه، به حساب گوگل احتیاجی ندارید. هر چند که شاید خریدهای شما در بلندمدت ذخیره نشوند.

معرفی جایگزین های کمتر شناخته شده گوگل پلی

در بالا سعی کردیم که 10 مورد از بهترین جایگزین های گوگل پلی را به شما معرفی کنیم. برخی از آن‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و برخی دیگر نیز صرفا یک جایگزین عادی هستند. در زیر نیز قصد داریم که جهت تکمیل‌تر کردن لیست خود، گزینه‌های دیگر را نیز معرفی کنیم.

ACMarket

یکی از اپ استورهایی بوده که دارای ظاهری جذاب است. از بسیاری از جهات، ACMarket یادآور فروشگاه گوگل پلی بوده و همچنین برخی از بازی‌ و نرم‌افزارهای محبوب را نیز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ACMarket از فایل‌های APK تغییر داده شده و سایر موارد نیز پشتیبانی می‌کند. در هنگام کار با این فروشگاه باید کمی احتیاط کنید، زیرا امکان مخرب بودن برخی از اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

Getjar

Getjar را می‌توان به‌نوعی غرب وحشی اپ استورهای اندرویدی دانست. انواع و اقسام اپلیکیشن‌های عجیب‌و‌غریب را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. از این موارد می‌توان به فایل‌های APK تغییر داده شده و همچنین موراد محبوبی چون UC Browser، اشاره کرد. در هنگام کار با این فروشگاه نیز بهتر است که جانب احتیاط را نگه دارید.

Mobilism

Mobilism یک اپ استور کوچک بوده که دارای چند ویژگی اضافی است. همچنین بیش از 800000 جلد کتاب الکترونیکی نیز در این فروشگاه یافت می‌شوند. در Mobilism جهت دانلود اپلیکیشن‌ها باید از طریق میزبانی که آپلودر آن را در نظر گرفته، اقدام کنید. این روش می‌تواند ایده‌ای جالب باشد.

Opera App Store

احتمالا شما نیز نمی‌دانستید که Opera نیز یک اپ استور دارد. در این فروشگاه می‌توانید به گزینه‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. در هر صورت، تمامی این گزینه‌ها به‌صورت پیش‌فرض در گوگل پلی نیز در دسترس قرار دارند. Opera App Store را می‌توان یکی از راه‌کارهای ثانویه جست‌و‌جو در گوگل پلی به حساب آورد، اما لزوما نمی‌توان آن را یک اپ استور مستقل دانست.

SlideMe

این فروشگاه یکی از قدیمی‌ها و مشابه Aptoide و Getjar است. شاید SlideMe نتواند چندان اعتماد شما را جلب کند، اما عملکرد آن می‌تواند راضی‌کننده باشد. در اینجا می‌توانید مواردی همچون OfficeSuite ،WPS Office و موارد مشابه را پیدا کنید، هر چند که بازی‌های چندان زیادی را نمی‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

TapTap

TapTap یک فروشگاه آسیا گرا بوده و اپلیکیشن‌های زیادی را نیز از این منطقه در خود جای داده است. در این اپ استور می‌توانید به برخی از بازی‌های ژاپنی که در گوگل پلی دارای قفل منطقه‌ای هستند، دسترسی پیدا کنید. همچنین جهت دانلود کردن نسخه ژاپنی بازی‌هایی همانند Final Fantasy Brave Exvius نیز می‌توانید بر روی TapTap حساب کنید. تمامی بازی‌های موجود در این فروشگاه، به زبان‌های ژاپنی، چینی و کره‌ای هستند.

XDA-Developers

بسیاری از توسعه‌دهندگان پیش از عرضه اپلیکیشن‌های خود در فروشگاه گوگل پلی، از این پلتفرم جهت تست کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. در اینجا می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که فقط در حالت روت کار می‌کنند (همانند Xposed و یا Viper4Android)، پیدا کنید.

2 در مورد “با 10 مورد از بهترین جایگزین‌های فروشگاه گوگل پلی آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH