ردمی از تلویزیون‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه خود با رزولوشن 4K و امکانات پیشرفته رونمایی کرد

تلویزیون‌های هوشمند سری Redmi Smart TV X طی سال گذشته در کشور چین عرضه شدند و امروز اعلام شد که سری به‌روزرسانی شده این تلویزیون‌ها در خارج از بازار محلی نیز عرضه می‌شود. در همین راستا برند ردمی از تلویزیون‌های هوشمند X55، X50 و X65 در کشور هندوستان رونمایی کرد. بدین‌ترتیب مشتریان می‌توانند از میان مدل‌های 50، 55 و 65 اینچی با رزولوشن 4K یکی را انتخاب کنند. این تلویزیون‌ها از فناوری‌های +HDR10، دالبی ویژن با طیف دینامیکی بالا و HLG پشتیبانی خواهند کرد. پنل مورد استفاده در این محصولات از نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی نموده و از قابلیت پوشش‌دهی 92 درصدی فضای رنگی DCI-P3 برخوردار است.

بعلاوه مدل‌های جدید تلویزیون‌های ردمی مجهز به فناوری Xiaomi Reality Flow هستند. این عنوان در واقع نام جدیدی برای فناوری MEMC به‌شمار می‌رود. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای ضبط شده با نرخ 24 یا 30 فریم برثانیه را با سرعت 60 فریم برثانیه پخش نمایند. تلویزیون‌های سری Redmi TV مجهز به 2 عدد اسپیکر 15 واتی هستند. همچنین این تلویزیون‌ها از فناوری‌های صوتی DTS Virtual X و Dolby Audio پشتیبانی می‌کنند.

سری Redmi Smart TV X همانند تلویزیون جدید Mi QLED با محوریت تراشه 4 هسته‌ای MediaTek MT9611 تولید می‌شود. کلیه مدل‌ها مجهز به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌داخلی فلش هستند. این تلویزیون‌ها مجهز به پورت‌های HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از استاندارد e-ARC هستند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز تلویزیون‌های هوشمند سری ردمی X با آخرین ورژن رابط کاربری Xiaomi PatchWall مبتنی بر سیستم‌عامل Android TV 10 روانه بازار می‌شوند. این تلویزیون‌ها قادر به کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی از جمله تصفیه‌کننده‌های هوا، ابزارهای تهویه مطبوع و جاروبرقی‌ها هستند.

مدل‌های 50، 55 و 65 اینچی تلویزیون‌های هوشمند ردمی X به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 450، 537 و 800 دلاری روانه بازار خواهند شد. فروش تلویزیون‌های جدید ردمی از روز 26 مارس (6 فروردین ماه) آغاز خواهد شد.

شیائومی سومین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان: فروش گوشی‌های ردمی از مرز 200 میلیون واحد فراتر رفت

شیائومی نخستین شرکتی بود که اسمارت‌فون پرچم‌دار خود مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 را روانه بازار کرد. کمپانی چینی در ماه دسامبر از اسمارت‌فون Mi 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 رونمایی کرد. کمپانی شیائومی اخیرا از یک پرچم‌دار جدید برای بازارهای جهانی و نسخه سفارشی رابط کاربری MIUI برای مخاطبان جهانی رونمایی کرد. کمپانی چینی ضمن معرفی پوسته نرم‌افزاری و پرچم‌دار جدید از فرصت ایجاد شده برای بیان پیشرفت‌های خود استفاده کرد. با وجود تاثیرات مخرب شیوع ویروس کرونا بر بازار کمپانی شیائومی به سومین برند بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد. سال گذشته برند ردمی نیز در برخی حوزه‌ها موفق به رکوردشکنی شد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ردمی این برند بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در 10 بازار مختلف جهان است که هندوستان شاخص‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. بعلاوه این برند در 36 بازار مختلف موفق به کسب رتبه حداقل سوم شده است. در 3 ماهه سوم سال 2020 غول چینی با دستیابی به رشد خیره‌کننده 3639 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل سریع‌ترین نرخ رشد در طیف محصولات پیشرفته را به خود اختصاص داد. این محصولات شامل دستگاه‌هایی با قیمت‌گذاری بیش از 500 دلاری هستند.

شیائومی در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری نموده و فرآیند تولید خود را بهبود بخشیده است

در حد فاصل 3 ماهه پایانی سال 2019 تا 3 ماهه سوم سال 2020 کمپانی شیائومی در زمینه تحقیق و توسعه بیش از 1.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نموده است. پیش‌تر ردمی قادر به اجرای 2143 تست خودکار دوربین طی مدت 3 الی 4 روز بود. امروزه این برند قادر به اجرای فرآیند مذکور ظرف مدت تنها 1 روز است. همچنین این برند عملکرد دوربین و نرم‌افزار خود را بهبود بخشیده است. به‌عنوان مثال شیائومی می 10 پرو برای مدت 48 روز در صدر فهرست رتبه‌بندی موسسه DxOMark قرار داشت. می 10 اولترا برای مدت تقریبا 2.5 ماه در صدر این فهرست قرار داشت. عملکرد شیائومی Mi 11 در وبسایت بنچمارک نیز کاملا رضایت‌بخش بوده است. این هندست‌ها در تست صوتی نیز موفق ظاهر شدند. در اکثر ایام سال 2020 شیائومی می 10 پرو عنوان بهترین گوشی در تست صوتی DxOMark را کسب کرد. همچنین برند ردمی به منظور توسعه فناوری 5G، نمایشگرها و ارتقاء پایداری کلی هندست‌های خود آزمایشگاه‌های بیش‌تری را راه‌اندازی نموده است.

کمپانی شیائومی در کنار عرضه گوشی‌های ردمی که عملکرد کاملا مناسبی در حوزه محصولات رده بالا داشته‌اند؛ از محل برند فرعی ردمی نیز به درآمد هنگفتی دست یافته است. اکنون فروش هندست‌های سری ردمی نوت در سراسر جهان از مرز 200 میلیون دستگاه فراتر رفته است. برای مقایسه جالب است بدانید که این رقم در ماه‌های نوامبر و اکتبر سال 2019 به‌ترتیب برابر با 140 و 100 میلیون واحد بوده است. با عرضه سری ردمی نوت 10 در سال 2021 این ارقام احتمالا به سقف بالاتری خواهند رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری ردمی نوت 10 همانند سری چینی ردمی نوت 9 احتمالا دارای حداقل 2 اسمارت‌فون 5G خواهد بود.

شایان به ذکر است که رشد چشمگیر شیائومی تا حدودی مدیون به حاشیه رانده شدن هواوی است. با این‌حال یقینا شیائومی از فرصت ایجاد شده در بازار به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است.

3 در مورد “ردمی از تلویزیون‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه خود با رزولوشن 4K و امکانات پیشرفته رونمایی کرد”

  1. فقط موبایل، تلویزیون هاش مفت نمیارزه, بدون تکنولوژی پیشرفته DOLBY VISION به هیچ دردی نمیخورند، خود سامسونگ هم حتی عددی نیست تو تکنولوژی تلویزیون ها ولی موبایل پایین رده بسیاری می‌سازه.! اینا موبایل سازند نه تلویزیون ساز خوب.

  2. چه‌میکنه این شیائومی
    بدجوری شده رغیب سامسونگ و اپل
    کیفیتشون در همون حد و قیمتشون هم مناسبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH