تصادف اتومبیل خودران شرکت تسلا با خودروی پلیس موجب ایجاد خسارات جدی شد

سازمان‌های رگولاتوری ایمنی وسایل نقلیه در ایالت میشیگان آمریکا تحقیقات خود پیرامون حادثه تصادف اخیرا روی داده میان یک دستگاه خودروی برقی تسلا مدل Y و یک ماشین پلیس در حال توقف را آغاز می‌کنند. در این حادثه خودروی ساخت تسلا در حالت رانندگی خودکار (اتوپایلوت) در حال حرکت بود. در جریان این تصادف که روز چهارشنبه گذشته روی داد؛ یک دستگاه اتومبیل تسلا مدل Y با اتومبیل Dodge Charger آبی‌رنگ پلیس به شدت برخورد کرد. در آن لحظه نیروهای پلیس به منظور ثبت کروکی تصادف دیگری میان یک خودرو و گوزن توقف نموده بودند. خودروی پلیس با چراغ‌های اضطراری پارک شده بود و بخشی از آن در محور سمت راست جاده قرار داشت.

به گفته مقامات در این حادثه افسر پلیس و راننده 22 ساله خودروی تسلا دچار هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی نشده‌اند. به گفته افسر پلیس، راننده جوان اعلام کرده که خودروی وی در حالت رانندگی خودکار مشغول حرکت بوده است. این تصادف در منطقه Eaton County به فاصله حدودا 100 مایلی از شمال‌غربی دیترویت به وقوع پیوسته است.

این حادثه تنها یک مورد از سلسله تصادفات مربوط به خودروهای برقی تسلا به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که انتقادات اداره امنیت ملی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) را به‌دنبال داشته است. با این‌حال حادثه اخیر دومین مورد تصادف یک خودروی تسلا در ایالت میشیگان طی هفته گذشته است. پیش از این یک خودروی برقی تسلا نیز با یک کامیون برخورد کرد و سرنشینان آن به شدت مجروح شدند.

شرکت تسلا تاکنون در خصوص این حوادث هیچ اظهارنظری نکرده است.

کمپانی‌های تسلا و سامسونگ در زمینه ساخت یک تراشه 5 نانومتری برای اتومبیل‌های خودران کاملا مستقل با یکدیگر همکاری می‌کنند

بر اساس یک گزارش جدید تیم مهندسان توسعه‌دهنده شرکت تسلا در زمینه طراحی یک چارچوب پیچیده‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی به سختی تلاش می‌کنند. این سامانه قابلیت رانندگی خودکار و مستقل را در اختیار اتومبیل‌های ساخت کمپانی قرار خواهد داد. نشریه South Korean Media Asia E گزارش داد که در حال حاضر سامسونگ مشغول توسعه تراشه 5 نانومتری جدیدی است که توان پردازشی اتومبیل‌های خودران شرکت تسلا را فراهم می‌کند.

فرآیند 5 نانومتری پیشرفته‌ترین استاندارد فعلی موجود در بازار به‌شمار می‌رود. معماری مذکور مسیر فعالیت شرکت‌ها در سالیان آینده را ترسیم خواهد کرد؛ زیرا لیتوگرافی 3 نانومتری احتمالا تا سال 2023 مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت. هم‌اکنون تنها چند کمپانی انگشت‌شمار در زمینه استفاده از معماری 5 نانومتری تبحر دارند و سامسونگ یقینا یکی از آن‌ها قلمداد می‌شود.

در حال حاضر سامسونگ تراشه‌های 14 نانومتری موردنیاز شرکت تسلا را تولید می‌کند. اکنون این شرکت‌ها در حال توسعه سطح همکاری خود هستند. سیستم سرگرمی داخل خودرو از تراشه‌های مختلفی نظیر پردازنده‌ها، پردازنده‌های مخصوص شبکه عصبی (NPU)، مدارهای مجتمع امنیتی و ICهای حافظه و درایو نمایشگر موسوم به DDI استفاده می‌کند. فناوری مذکور به‌عنوان جزء کلیدی پردازش‌کننده اطلاعات دریافتی از سنسورها، سیستم روشنایی و ارتباطی خودرو به‌شمار رفته و اطلاعات پردازش شده را به نمایشگر منتقل می‌کند. بدین‌ترتیب اتومبیل به قابلیت رانندگی کاملا خودکار دست خواهد یافت. همان‌طور که شرکت تسلا به‌دنبال مدرن‌سازی تجهیزات خود است؛ سامسونگ نیز روند توسعه خود را در این راستا متمرکز نموده است.

سامسونگ معتقد است که می‌تواند از تحقیق و توسعه در زمینه تراشه‌های 7 نانومتری صرفنظر نموده و بلافاصله فرآیند تحقیق و توسعه تراشه‌های 5 نانومتری برای خودروها را آغاز کند. در صورت موفقیت سامسونگ در انجام این‌کار کمپانی کره‌ای احتمالا به توافقی برای تامین نیازمندی‌های شرکت تسلا دست خواهد یافت.

این سناریو در تعارض با شایعاتی است که از خریداری تسلا توسط شرکت اپل حکایت دارند. به هرحال برای روشن شدن جزئیات بیش‌تر ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

2 در مورد “تصادف اتومبیل خودران شرکت تسلا با خودروی پلیس موجب ایجاد خسارات جدی شد”

  1. تعداد خودرو هوی خودران خیلی کمه وقتی با این تعداد کم تصادف پیش میاد یعنی بدرد نمیخورن
    من که حاظر نیستم کنترل ماشین رو بدم دست ربات و هوش مصنوعی یهو میندازتم تو دره

    1. جایی که تو زندگی میکنی تا اخر عمرت باید پراید سوارشی پس لازم نیست اینقدر راحت تکنولوژی که حتی نمیدونی چی هست رو رد کنی!

      1
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH