سنسور ISOCELL GN2 به‌همراه یک گوشی شیائومی در پایان ماه مارس معرفی می‌شود

ماه گذشته یک شخص خبرچین با شناسه IceUniverse@ ادعا کرد که شیائومی می 11 اولترا نخستین اسمارت‌فون مجهز به سنسور دوربین غول‌پیکر ISOCELL GN2 ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. اکنون یک خبرچین دیگر نیز ادعای مشابهی را مطرح نموده و خاطرنشان کرده که این هندست در پایان ماه جاری معرفی خواهد شد.

یک خبرچین دیگر با نام Digital Chat Station نیز ادعا کرده که محصولات بزرگ شیائومی با فرا رسیدن ماه‌های مارس و آوریل روانه بازار خواهند شد. شیائومی می 11 اولترا و عضو دیگر خانواده با نام می 11 پرو احتمالا نخستین هندست‌های مجهز به سنسور GN2 به‌شمار رفته و مجهز به نمایشگرهایی کوچک در قسمت پشتی گوشی هستند.

به گفته IceUniverse@ حسگر 1/1.12 اینچی GN2 بزرگترین سنسور دوربین قابل رویت در یک اسمارت‌فون طی سال جاری محسوب می‌شود. سامسونگ در سنسور جدید خود در عوض تمرکز روی رزولوشن بالاتر از 100 مگاپیکسل (GN2 یک حسگر 50 مگاپیکسلی است) اقدام به طراحی پیکسل‌های درشتی با اندازه 1.4 میکرون نموده است. حتی با این وجود کاربران به کمک تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 می‌توانند کیفیت عکاسی در شرایط نوری ضعیف را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء دهند. سیستم فوکوس خودکار ارتقایافته موسوم به Dual Pixel Pro می‌تواند به شکلی سریع‌تر و با دقت بالاتر روی سوژه‌ها فوکوس نماید.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو مجهز به لنزهای پریسکوپی با سنسورهای 48 مگاپیکسلی و زوم دیجیتالی حداکثر 120 برابری هستند (فاصله کانونی حقیقی 120 میلی‌متری لنز از قابلیت زوم اپتیکال حدودا 5 برابری حکایت دارد). دوربین سوم نیز مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض است.

با وجود معرفی اسمارت‌فون‌های شیائومی می 11 اولترا و می 11 پرو در آینده نزدیک، کمپانی چینی هنوز به هیچ تاریخ خاصی برای برگزاری این رویداد اشاره نکرده است. بعلاوه تا پایان ماه مارس کمتر از 2 هفته دیگر زمان باقی‌ مانده است. البته امروزه با توجه به برگزاری آنلاین رویدادها نیاز به برنامه‌ریزی چندانی نخواهد بود.

تصاویر غیررسمی از اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا

3 در مورد “سنسور ISOCELL GN2 به‌همراه یک گوشی شیائومی در پایان ماه مارس معرفی می‌شود”

  1. نادر محمدیان

    این تمرکز روی دوربین رو بزارن روی باتری منطقی تره
    بخش باتری کلا عقب مونده یه گوشی بی نیاز به شارژ بسازن راحت شیم

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. طی سالیان اخیر کمپانی‌های مختلفی از جمله برندهای چینی شیائومی و اوپو روی باتری‌های جدید با فناوری‌های شارژ بسیار سریع کار می‌کنند. به‌عنوان مثال شیائومی می 11 اولترا از باتری با فناوری جدید آند سیلیکون-اکسیژن با توان شارژ 67 واتی برخوردار است.

  2. کاش میشد دوربین رو یه آپشن جداگانه‌کنن
    یه دوربین معمولی میزاشتن رو گوشیا هرکی میخواست جدا دوربین قابل نصب رو گوشی میخرید ?‍♂️?‍♂️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH