سنسور دوربین 1 اینچی مخصوص اسمارت‌فون‌ها امسال به بازار عرضه نخواهد شد

شرکت سامسونگ در ماه فوریه از سنسور دوربین جدید خود موسوم به ISOCELL GN2 با رزولوشن 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد. این حسگر غول‌پیکر با اندازه 1/1.12 اینچی خود از پیکسل‌های درشت 1.4 میکرونی برخوردار است. در حال حاضر این حسگر بزرگترین نمونه قابل استفاده در یک اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود.

یک شخص خبرچین با شناسه IceUniverse@ ادعا می‌کند که غول فناوری کره‌ای تا پایان سال 2021 نیز برتری خود در این عرصه را حفظ خواهد کرد. وی افزود که این حسگر برای نخستین بار در یک هندست شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ محصولی که تا پایان ماه مارس عرضه خواهد شد.

“ISOCELL GN2 ساخت شرکت سامسونگ بزرگترین حسگر دوربین اسمارت‌فونی در سال 2021 به‌شمار خواهد رفت. با عرضه گوشی جدید شیائومی در پایان ماه جاری این سنسور تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران رقم خواهد زد”. – UniverseIce@؛ 19 مارس 2021

پیش از این گزارش شده بود که اسمارت‌فون‌های آینده سری هواوی P50 مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی با اندازه 1 اینچی خواهند بود؛ اما اکنون چنین سناریویی چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. در عوض ظاهرا این سری از سنسور 1/1.18 اینچی IMX استفاده خواهد کرد. این حسگر از سری IMX 700 انتخاب خواهد شد. بنابراین کماکان شاهد ارتقاء عملکرد دوربین نسبت به سنسور 1/1.28 اینچی مورد استفاده در هواوی P40 خواهیم بود. چنین حسگری قادر به ثبت تصاویر با جزئیات بیش‌تر است.

مشخصات دقیق دوربین هنوز اعلام نشده است؛ اما اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که هندست‌های مدل استاندارد و پرو با وجود 2 لنز غول‌پیکر دارای ماژول دوربین با برجستگی قابل‌توجه خواهند بود. بر اساس گزارشات سنسور 1/1.18 اینچی فوق در کنار ماژول‌های اولتراواید و تله‌فوتو در هواوی P50 به‌کار گرفته خواهند شد. همچنین هواوی P50 پرو نیز احتمالا با یک لنز پریسکوپی، یک ماژول تله‌فوتو و یک دوربین فوق‌عریض روانه بازار خواهد شد.

شایعات پیشین ادعا می‌کردند که هواوی P50 مجهز به تراشه کایرین 9000E خواهد بود. اما اکنون یک شخص خبرچین با نام مستعار Teme ادعا می‌کند که این هندست از تراشه جدید کایرین 9000L بهره‌برداری خواهد کرد. این نیمه‌هادی بر پایه فرآیند 5 نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که این تراشه ورژن ضعیف‌تر کایرین 9000E به‌شمار رفته و بر اساس اعلام شخص خبرچین، هسته پردازشی کورتکس A77 با حداکثر فرکانس 2.86 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد.

“هواوی P50 احتمالا مجهز به پردازنده کایرین 9000L خواهد بود. این پردازنده از تکنولوژی 5 نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد؛ اما پارامترهای کلیدی آن تا حدودی تضعیف شده‌اند. فرکانس هسته کورتکس A77 به 2.86 گیاهرتز تقلیل یافته است. همچنین تراشه مذکور مجهز به پردازنده گرافیکی 18 هسته‌ای G78 خواهد بود”. – (Teme (@RODENT950؛ 19 مارس 2021

این پدیده احتمالا بدان معناست که توان پردازشی هواوی P50 پرو از طریق تراشه کایرین 9000E تامین شده و احتمالا تنها مدل پرو پلاس مجهز به تراشه کایرین 9000 خواهد بود. این هندست‌های جدید احتمالا در روز 26 مارس (6 فروردین ماه) معرفی خواهند شد.

5 در مورد “سنسور دوربین 1 اینچی مخصوص اسمارت‌فون‌ها امسال به بازار عرضه نخواهد شد”

  1. کدوم برتری؟؟!!! ، سامسونگ که همه سنسورهاش کپی ناقص از حسگرهای سونیه.سامسونگ عمرا بتونه یه حسگر قوی بزنه واسه همین که گو‌شی های شیائومی قیمتی مفتی دارند چون از حسگرهای درجه سوم ساخت سامسونگ استفاده میکنه.

    1. از رو چی این حرفو میزنی اخه سامسونگ خودش داره قطعات برندای دیگه رو تامین میکنه
      تقریبا صفحه نمایش همه برندا از سامسونگه
      دوربینش هم زده رو دست دوربینای عکاسی حرفه ای
      سونی اگه اینی که شما میگی بود که رو گوشیای خودش دوربین اشغال نصب نمیکرد

      1. فعلا که اگزینوس در حد بخاری داغ میکنه و حسگر ۱۰۸ سامسونگ کیفیتش در حد ۴۸ سونی هم نیست و اثبات شده. برو بچه تو اصلا سونی دیدی آخه؟؟!! نمایشگر XZ3 بهترینه سامسونگ رو قورت میده درجا، عجب کیفیتی داره این OLED کوانتومی سونی :
        https://m.gsmarena.com/independent_strategy_analytics_survey_shows_the_sony_xperia_xz3_has_the_best_display-news-33045.php

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH