مارک زاکربرگ: سیاست‌ اپل در زمینه حریم خصوصی به تحکیم جایگاه فیس‌بوک کمک کرده است

اکنون مدتی است که شرکت‌های فیس‌بوک و اپل به‌دلیل نگرانی در زمینه حریم خصوصی با یکدیگر دچار درگیری هستند. این وضعیت تا حدی حاد بوده که 2 طرف در بیانیه‌های خود مواضع تجاری یکدیگر را مورد انتقاد قرار داده‌اند. مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک بابت تصمیم اپل مبنی بر الزامی نمودن دریافت مجوز ردیابی از کاربران برای نمایش تبلیغات انتقاد کرد. این تصمیم صرفا بر صاحبان مشاغل کوچک تاثیرگذار خواهد بود. با این‌حال اوضاع دستخوش تغییر شده و این موضوع در لحن کلام آقای زاکربرگ کاملا مشهود است. تیم کوک نیز در اقدامی متقابل از فیس‌بوک بابت اقدامات این شرکت انتقاد کرد.

مارک زاکربرگ ظاهرا سیاست‌های اپل در زمینه حفظ حریم خصوصی را به نفع فیس‌بوک قلمداد می‌کند

در واقع زاکربرگ اکنون اعلام کرده که فیس‌بوک به لطف شرایط ایجاد شده توسط اپل با استفاده از سازوکار خاصی می‌تواند موقعیت خود را مستحکم‌تر نماید. بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC مارک زاکربرگ با حضور در یک اتاق Clubhouse این اظهارات را بیان کرد. مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اطمینان دارد این کمپانی قادر به مدیریت شرایطی است که به‌دنبال به‌روزرسانی مقررات حریم خصوصی در iOS 14 توسط اپل اعمال شده است. این تغییرات به کاربران آی‌فون و آی‌پد کمک خواهند کرد تا به شکلی آسان‌تر مانع ردیابی فعالیت خود توسط کمپانی‌ها برای اهداف تبلیغاتی شوند. مارک زاکربرگ بعدازظهر روز پنج‌شنبه در اتاق Josh Constine’s PressClub Clubhouse اعلام کرد که “ما در وضعیت مطلوبی قرار داریم”.

اپل اپلیکیشن‌ها را وادار می‌کند تا پیش از ردیابی کاربران از طریق IDFA نسبت به اخذ مجوز از آن‌ها اقدام نمایند. فیس‌بوک در دفاع از موضع خود اعلام کرده بود که دریافت مجوز از کاربران موجب از بین رفتن تبلیغات خواهد شد. اما اکنون ظاهرا وی نظر خود را تغییر داده است.

مارک زاکربرگ گفت: “چنان‌چه تغییرات اعمال شده توسط اپل مشاغل بیش‌تری را به فعالیت تجاری گسترده‌تر در پلتفرم‌های ما ترغیب نمایند؛ در این‌صورت چنین وضعیتی می‌تواند با تحکیم جایگاه ما کمک کند. این فرآیند از طریق دشوارتر نمودن استفاده کسب‌وکارها از داده‌های خود برای یافتن مشتریانی انجام می‌شود که مایل به استفاده از محصولات در خارج از پلتفرم ما هستند”.

به‌نظر می‌رسد که لحن بیان آقای زاکربرگ به میزان چشمگیری تغییر کرده است. اما ظاهرا این تغییر رویکرد از جانب کاربرانی که نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند؛ مورد استقبال قرار می‌گیرد. بدیهی است که این تغییر رویکرد به‌صورت خودخواهانه و در راستای منافع فیس‌بوک انجام شده است؛ اما کماکان غول رسانه اجتماعی را در مسیری صحیح قرار داده است.

2 در مورد “مارک زاکربرگ: سیاست‌ اپل در زمینه حریم خصوصی به تحکیم جایگاه فیس‌بوک کمک کرده است”

  1. به این‌میگن سیاست تبلیغات اگه‌گله کنه و واقعیت رو بگه سهامش افت میکنه و دیگه نمیتونه از شرکت های بزرگ تبلیغات بگیره

  2. با اینهمه تبلیغات منفی و دردسر درست کردن واسش همیشه موفقه
    زاکربرگ ادم عجیبیه
    از همون اولشم سر امتیاز فیسبوک شاکی داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH