فروش ضعیف آی‌فون 12 مینی اپل موجب کاهش تقاضا برای پنل‌های اولد سامسونگ شده است

گزارشات اخیر یکی پس از دیگری ادعا می‌کنند که آی‌فون 12 مینی اپل مجهز به نمایشگر 5.4 اینچی فروش ضعیفی را تجربه نموده است. ظاهرا این هندست جمع‌وجور تنها 4 الی 6 درصد از کل فروش سری آی‌فون 12 را به خود اختصاص داده است. به‌نظر می‌رسد که اپل از قطعات به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون برای سایر اعضای خانواده آی‌فون 12 استفاده می‌کند. بر این اساس حتی تولید آی‌فون 12 مینی نیز احتمالا تا پایان 3 ماهه دوم سال 2021 به‌طور کامل متوقف خواهد شد.

معضل فروش ضعیف نه‌تنها بر خانواده آی‌فون 12 اپل سایه انداخته است؛ بلکه شرکت سامسونگ نیز با مشکل مشابهی مواجه شده است. موسسه تحقیقاتی Omdia اعلام کرده که فروش پنل‌های اولد سامسونگ دیسپلی در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن 9 درصد کاهش یافته و به 45 میلیون واحد رسیده است. بر اساس گزارش وبسایت The Elec این پدیده از فروش ضعیف آی‌فون 12 مینی ناشی شده است. البته این موضوع بدان معنا نیست که کوچک‌ترین مدل آی‌فون 12 تنها مقصر افت فروش پنل‌های اولد قلمداد می‌شود. این گزارش می‌افزاید که کاهش میزان فروش اسمارت‌فون‌ها در نخستین روزهای 3 ماهه نخست سال جاری میلادی امری طبیعی است. در عین‌حال بایستی خاطرنشان کرد که فروش پنل‌های اولد غیرقابل انعطاف سامسونگ به تولیدکنندگان چینی در ماه ژانویه کماکان چشمگیر بود. پنل‌های اولد Rigid (غیرقابل انعطاف) در مقایسه با نمونه‌های انعطاف‌پذیر مورد استفاده در گوشی‌های پرچم‌داری نظیر آی‌فون 12 و گلکسی S21 ارزان‌تر هستند.

اگرچه سفارشات مربوط به پنل‌های اولد آی‌فون 12 ظاهرا میان شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و BOE تقسیم می‌شوند؛ اما سامسونگ تامین‌کننده عمده پنل‌های اولد به‌شمار رفته و این شرکت تنها تامین‌کننده نمایشگر آی‌فون 12 مینی محسوب می‌شود. میزان فروش کلی پنل‌های اسمارت‌فونی (شامل انواع اولد و LCD) طی ماه ژانویه برابر با 164 میلیون واحد بود. کمپانی سامسونگ عنوان برترین تامین‌کننده پنل‌های نمایشگر را به خود اختصاص داد و شرکت‌های BOE و Tianma نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

تنها طی 2 سال گذشته شرکت اپل به‌دلیل کمبود سفارشات پنل‌های اولد سامسونگ برای 2 نوبت دچار خسارت‌دیدگی شده است.

3 در مورد “فروش ضعیف آی‌فون 12 مینی اپل موجب کاهش تقاضا برای پنل‌های اولد سامسونگ شده است”

  1. عرفان بادامی

    این فروش پایین یعنی شروعِ پایانِ آیفون
    برندهای جدید و بعضا خوب زیاد شدن ایفون دیگه‌چیز بالاتر و جدیدتری نسبت به بقیه نداره و فقط یه پوسته‌ی لاکچری و برند بودن ازش مونده که اونم میره با لغزشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH