شیائومی می 11 اولترا مجهز به سیستم خنک‌کننده بسیار پیشرفته خواهد بود

اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا اخیرا سروصدای زیادی به‌راه انداخته است و این موضوع ابدا مایه تعجب نیست. این محصول به پشتوانه موفقیت هندست سال گذشته موسوم به می 10 اولترا (هندستی که حتی در خارج از مرزهای چین نیز به‌صورت رسمی عرضه نشد) احتمالا با عملکردی برتر و ویژگی‌های پیشرفته به بازار عرضه خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای یکی از این قابلیت‌ها به‌شمار می‌رود.

بنیان‌گذار شیائومی با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی Weibo به معرفی اجمالی طراحی جدید سیستم خنک‌کننده گوشی پرداخت. متاسفانه سرویس مترجم گوگل بعضا عملکردی عجیب و غیرقابل فهم از خود ارائه می‌دهد. با این‌حال کارشناسان وبسایت Gsmarena به محتوای اصلی این پست پی برده‌اند.

اظهارات وی با “فناوری خنک‌کننده تمام فاز” مطابقت دارد؛ نامی که احتمالا از 3 حالت مختلف ماده شامل جامد، مایع و گاز الهام گرفته شده است. بر اساس اعلام این پست استفاده از مولفه‌ای موسوم به صفحه جاذب محفظه خلاء (VC) موجب بهبود 100 درصدی میزان هدایت حرارتی خواهد شد (البته مشخص نیست که این بهبود کارآیی نسبت به چه حالتی قابل دستیابی است). این تکنیک در اسمارت‌فون می 10 اولترا نیز مورد استفاده قرار گرفته است. با این‌حال این سامانه علیرغم نام فانتزی خود در اصل از عملکردی مشابه یک محفظه بخار استاندارد برخوردار است: مایع جاذب حرارت گرم شده و به بخار تبدیل می‌شود. سپس گاز داغ به محفظه بعدی منتقل شده و دوباره به مایع خنک تبدیل می‌شود. این چرخه به‌صورت مکرر تکرار می‌شود.

استفاده از اصطلاح “حالت جامد” احتمالا به وجود صفحات گرمایشی پیش‌تر اعلام شده یا وجود المانی مازاد بر آن‌ها اشاره دارد. خوش‌بختانه برای روشن شدن حقیقت لازم نیست مدت زمان زیادی منتظر بمانیم؛ چرا که تا موعد معرفی شیائومی می 11 اولترا تنها 2 روز دیگر زمان باقی مانده است.

2 در مورد “شیائومی می 11 اولترا مجهز به سیستم خنک‌کننده بسیار پیشرفته خواهد بود”

  1. چه دوربین زمختی داره یه جوری شده که دست گرفتنشون دیگه حالت تعادلیشو از دست داده یه ورش سنگین تره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH