فروش تلفن همرا قسطی

وزیر ارتباطات: مسیریاب ویز فیلتر نیست / فیلترینگ منسوخ خواهد شد!

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، روز گذشته در یکی از اتاق‌های کلاب هاوس اعلام کرد که اپلیکیشن مسیریاب ویز فیلتر نشده و به دلیل تحریم‌ها، مردم ایران به آن دسترسی ندارند. جهرمی در این خصوص گفت: ویز فیلتر نشده، بلکه ایران را تحریم کرده و دیتا‌های آن بر روی فضاهای ابری برقرار است که IPهای ایران را مسدود کرد‌ه‌اند.

وزیر ارتباطات در خصوص رشد فعالیت دو مسیریاب ایرانی نشان و بلد خاطرنشان کرد: دو مسیریاب نشان و بلد نمونه‌های خوبی از رقابت استارتاپ‌ها در کشور هستند و دیگر استارتاپ‌ها باید این موضوع را الگو قرار دهند. بلد و نشان بر اساس فیلترینگ رقیب خارجی خود رشد نکرده‌اند، بلکه در فضای رقابتی فعالیت می‌کنند. البته منظور من این نیست که جریان فیلترینگ در کشور حساب و کتابی دارد، اما مشکل ویز، فیلترینگ نیست.

مسیریاب‌های ایرانی در برخی نقاط ترافیک ایجاد می‌کنند

جهرمی تاکید کرد: برخی از مسئولان اذعان می‌کنند که مسیریاب‌های ایرانی، مسیرهای ترافیکی را به سمتی خاص سوق می‌دهند و ایجاد ترافیک می‌کنند، یا در نقاط خاصی از شهر، عبور و مرور را مختلف می‌کنند. صاحبان مسیریاب‌ها باید در این مورد به صورت شفاف توضیح ارائه دهند.

آذری جهرمی روز یکشنبه در خصوص توسعه پهنای باند و افزایش بهره‌وری در دوران کرونا اعلام کرده بود: هدف ما توسعه پهنای باند و حمایت از کسب و کارهایی است که به افزایش بهره‌وری دورکاری در کشور کمک می‌کنند. توسعه پهنای باند صورت گرفته و در مورد هدف دوم باید گفت که از طریق طرح نوآفرین، حمایت از این کسب و کارها را انجام دادیم.

وزیر ارتباطات با تاکید به همکاری دستگاه‌ها به توسعه دولت الکترونیک افزود: البته مهم‌ترین هدف ما حرکت دولت در مسیر دولت الکترونیک است، به همین منظور تمامی دستگاه‌ها باید سه خدمت پر طرفدار و پرمراجعه خود را به اپلیکیشن دولت همراه منتقل کنند.

فیلترینگ منسوخ می‌شود

جهرمی در خصوص روی کار آمدن اینترنت ماهواره‌ای و امکان فیلتر آن اعلام کرد: با توسعه تکنولوژی‌های بلاک‌چین و اینترنت ماهو‌اره‌ای، فیلترینگ منسوخ خواهد شد. اصولا باید فیلترینگ را فراموش کنیم و اگر فناوری جدیدی در راه است، به دنبال فیلتر آن نباشیم.

3 در مورد “وزیر ارتباطات: مسیریاب ویز فیلتر نیست / فیلترینگ منسوخ خواهد شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH