شیائومی می 11 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و نمایشگر دوگانه رسما معرفی شد

روز گذشته کمپانی شیائومی از دومین نسل اسمارت‌فون پرچم‌دار اولترا خود با نام می 11 اولترا رونمایی کرد. این هندست دقیقا همانند مدل سال 2020 از امکانات و ویژگی‌هایی امیدوارکننده برخوردار است. این اسمارت‌فون از الگوی بازنگری شده فناوری‌های جدید بهره گرفته و جایگاهی فراتر از شیائومی می 11 پرو را به خود اختصاص خواهد داد. می 11 پرو یکی از پرچم‌داران قدرتمند بازار در سال 2021 به‌شمار می‌رود. بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چه عاملی موجب تمایز شیائومی می 11 اولترا از می 11 پرو خواهند شد؟

طراحی و نمایشگر

شیائومی می 11 اولترا صرفا در 2 مدل رنگی مختلف شامل سفید سرامیکی و مشکی روانه بازار می‌شود. هر 2 مدل رنگی بسیار زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. ماژول دوربین دارای رنگ‌آمیزی مشکی بوده و تقریبا کل نیمه فوقانی دستگاه را اشغال نموده است.

پنل پشتی گوشی از 3 سنسور دوربین به‌همراه نمایشگر دوم میزبانی می‌کند. این نمایشگر قادر به نمایش اعلان‌ها، میزان شارژ باتری، وضعیت هوا، هشدارهای مرتبط با سلامت و سایر اطلاعات ضروری است. همچنین با فعال‌سازی حالت ویژه صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف انرژی این نمایشگر کوچک به‌عنوان صفحه‌نمایش اصلی نقش‌آفرینی کرده و مدت زمان استندبای گوشی را تا حداکثر 55 ساعت افزایش خواهد داد. با این‌حال شیائومی اعلام کرده که مهم‌ترین جنبه کاربردی نمایشگر دوم در قسمت پشتی گوشی این است که امکان ثبت تصاویر سلفی با رزولوشن بالا توسط دوربین‌های پشتی را فراهم می‌کند.

نمایشگر این هندست کاملا مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در شیائومی می 11 پرو است. بنابراین این‌بار نیز کاربران به یک پنل 6.8 اینچی E4 AMOLED با  لبه‌های خمیده در هر 4 طرف، رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی دسترسی خواهند داشت. این نمایشگر از طریق روکش گوریلا گلس Victus محافظت شده و از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند؛ امکاناتی که در اسمارت‌فون می 11 پرو نیز مشاهده می‌شوند.


شیائومی می 11 اولترا دارای گواهی حفاظتی IP68 بوده و از اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط کمپانی هارمن کاردن بهره می‌گیرد.

سخت‌افزار

سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی مشابه شیائومی می 11 پرو است. بدین‌ترتیب شیائومی می 11 اولترا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888، حافظه رم LPDDR5 با پهنای باند 6400 مگابیت برثانیه و حافظه‌داخلی UFS 3.1 است. همچنین از اتصال پیشرفته وای‌فای 6 نیز پشتیبانی می‌‌شود. انرژی موردنیاز می 11 اولترا از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 67 واتی در بستر سیم و بی‌سیم تامین خواهد شد.

دوربین

یکی از بزرگترین تفاوت‌ها میان اسمارت‌فون‌های می 11 اولترا و می 11 پرو پیکره‌بندی دوربین‌های آن‌ها مربوط می‌شود. شیائومی می 11 اولترا مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی قدرتمند سه‌گانه شامل سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 ساخت سامسونگ است. همچنین 2 دوربین دیگر از نوع تله ماکرو و فوق‌عریض دارای سنسورهای 48 مگاپیکسلی IMX586 ساخت سونی هستند.

دوربین‌های شیائومی می 11 اولترا

سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 سامسونگ به لطف بهره‌مندی از فناوری dTOF با میدان دید 61 درجه‌ای و فوکوس خودکار بسیار شارپ روانه بازار می‌شود. این سنسور مجهز به سیستم فوکوس لیزری 64 نقطه‌ای است.

دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی از میدان دید بسیار گسترده 128 درجه‌ای برخوردار بوده و دوربین تله ماکرو 48 مگاپیکسلی نیز دارای زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال حداکثر 120 برابری است.

شیائومی در جریان رویداد اخیر خود اعلام کرد که این برند روی الگوریتم‌های Ultra Night Photo به شدت کار کرده است. این الگوریتم‌ها در کنار سنسور غول‌پیکر 1/1.5 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی به کاربران اطمینان می‌دهد که تصاویر ثبت شده حتی در شرایط نوری ضعیف نیز از وضوح و رنگ‌آمیزی مطلوبی برخوردار هستند. در واقع کمپانی چینی به مقایسه مستقیم دوربین شیائومی می 11 اولترا و دوربین کامپکت Sony RX100 M7 پرداخته است. تصاویر ثبت شده نشان می‌دهند که در شرایط نوری ضعیف پیکره‌بندی دوربین گوشی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر است.

می 11 اولترا با استفاده از هر 3 دوربین خود از جمله لنز تله ماکرو قادر به ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود. این اسمارت‌فون به لطف پیکره‌بندی دوربین قدرتمند خود موفق به کسب امتیاز 143 از موسسه DxOMark شده است. بدین‌ترتیب در حال حاضر این هندست مجهز به بهترین دوربین اسمارت‌فونی در پلتفرم مذکور است.


قیمت‌گذاری و زمان عرضه

شیائومی می 11 اولترا با قیمت‌گذاری پایه 5999 یوان (914 دلار) برای ورژن مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. این مدل با قیمت‌گذاری خرده فروشی 6499 یوان (990 دلار) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری خرده فروشی 6999 یوان (1065 دلاری) عرضه می‌شود.

شیائومی Mi 11 Marbled Ceramic Special Edition با برچسب قیمتی 6999 یوان (1065 دلار) به فروش خواهد رفت. فروش کلیه مدل‌ها از روز 2 آوریل  (13 فروردین ماه) در چین آغاز خواهد شد. پیرامون عرضه احتمالی این اسمارت‌فون در بازار جهانی هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH