شیائومی از لپ‌تاپ 15 اینچی جدید خود با نمایشگر E4 OLED رسما رونمایی کرد

برخلاف پپیش‌بینی کارشناسان، کمپانی شیائومی ضمن برگزاری رویداد بزرگ روز گذشته خود از لپ‌تاپ‌‌های جدیدی رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها با نام تجاری Xiaomi Mi Laptop Pro و در 2 اندازه 14 و 15 اینچی روانه بازار می‌شوند.

مدل 15 اینچی مجهز به یک نمایشگر E4 OLED است؛ پنلی که نمونه مشابه آن در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار شیائومی نیز قابل رویت است. میزان روشنایی این پنل در مقایسه با یک نمایشگر لپ‌تاپی بسیار زیاد است. بعلاوه نمایشگر مذکور با حداکثر روشنایی 600 نیتی خود از قابلیت تنظیم سطح روشنایی DC برخوردار است.

رزولوشن 3.5K این نمایشگر نویدبخش چگالی پیکسلی شارپ 261ppi بوده و نسبت ابعاد پنل نیز معادل 16:10 است. این پنل 10 بیتی قادر به پوشش‌دهی 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 بوده و پیش از فروش کالیبره شده است (میزان deltaE تقریبا برابر با 1 است). همچنین این نمایشگر مشخصه دیگری یعنی روکش محافظ گوریلا گلس را از پنل‌های اسمارت‌فونی به ارث برده است.

شیائومی می لپ‌تاپ پرو 15 اینچی از پردازنده‌های نسل یازدهمی Core اینتل بهره می‌گیرد. ورژن استاندارد این محصول مجهز به پردازنده Core-i5 بوده و پردازنده i7 نیز به‌صورت آپشنال در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. در هر 2 حالت از پردازنده گرافیکی انویدیا جیفورس MX450 با 2 گیگابایت حافظه VRAM استفاده می‌شود. سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ از 2 عدد فن تشکیل شده است. این لپ‌تاپ شرایط دقیق گواهینامه Intel Evo Platform را احراز نموده است.

شیائومی می لپ‌تاپ پرو 15 اینچی مجهز به یک باتری 66 وات‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این لپ‌تاپ مجهز به 1 پورت تاندربولت 4 و 2 درگاه USB-C است. شیائومی در پکیج خرده فروشی این محصول یک دانگل افزایش تعداد پورت را به‌صورت رایگان ارائه کرده است. این دانگل دارای یک پورت HDMI فول‌ سایز و یک درگاه USB-A است.

این لپ‌تاپ 15 اینچی دارای طراحی کاملا باریک بوده و تنها 15.9 میلی‌متر ضخامت دارد. کیس این محصول از آلومینیوم سری 6 در رده صنایع هوایی ساخته شده است. پیش‌سفارش لپ‌تاپ 15 اینچی جدید شیائومی از روز گذشته (10 فروردین ماه) آغاز شده و فروش آن نیز از روز 2 آوریل (13 فروردین ماه) کلید خواهد خورد.

مدل پایه این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i5، رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه SSD با قیمت‌گذاری 6500 یوان (990 دلار/ 845 یورو) عرضه می‌شود. ورژن مجهز به پردازنده i7 و پیکره‌بندی مشابه حافظه با برچسب قیمتی 8000 یوانی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

شیائومی همچنین مدل دیگری از لپ‌تاپ 15 اینچی خود مجهز به پردازنده AMD را نیز تولید کرده است. توان پردازشی این مدل از طریق پردازنده AMD Ryzen 5000H با توان طراحی حرارتی 45 واتی تامین می‌شود. این مدل در ماه مه به بازار عرضه خواهد شد.

چنان‌چه به‌دنبال خریداری لپ‌تاپی با قابلیت حمل‌پذیری بالاتر هستید؛ در این‌صورت شیائومی می لپ‌تاپ پرو 14 اینچی احتمالا گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. این مدل با طراحی باریکتر و سبکتر خود 15.6 میلی‌متر ضخامت و 1.5 کیلوگرم وزن دارد. بدنه این لپ‌تاپ نیز از آلومینیوم سری 6 ساخته شده است. 

این دستگاه مجهز به یک نمایشگر LCD با رزولوشن 2.5K، نسبت ابعاد 16:10 و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. دقت رنگ این پنل کماکان در سطح deltaE=1.5 است؛ اما از قابلیت HDR خبری نیست.


شیائومی می لپ‌تاپ پرو 14 اینچی نیز با پردازنده‌های نسل یازدهمی Core i5 یا i7 شرکت اینتل و GPU انویدیا جیفورس MX450 روانه بازار می‌شود. باتری 56 وات‌ساعتی این لپ‌تاپ از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می‌کند. بعلاوه کاربران این مدل صرفا به 1 پورت تاندربولت 4 دسترسی دارند؛ بنابراین بی‌تردید آن‌ها نیازمند یک دانگل جهت افزایش تعداد پورت‌های دستگاه خواهند بود. هر 2 لپ‌تاپ مجهز به اتصال وای‌فای 6 هستند.

مدل پایه شیائومی می لپ‌تاپ پرو 14 اینچی مجهز به پردازنده Core i5، رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه SSD با قیمت‌گذاری 5300 یوان (805 دلار/ 690 یورو) عرضه خواهد شد. مدل مجهز به پردازنده Core i7 با پیکره‌بندی مشابه حافظه نیز 7000 یوان قیمت‌گذاری شده است. پیش‌سفارش این لپ‌تاپ از روز 26 آوریل (6 اردیبهشت ماه) آغاز شده و فروش آن نیز از روز 1 مه (11 اردیبهشت ماه) کلید خواهد خورد.

4 در مورد “شیائومی از لپ‌تاپ 15 اینچی جدید خود با نمایشگر E4 OLED رسما رونمایی کرد”

  1. بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون قیمت خوبیه با این مشخصات مخصوصا که هاردش اس اس دی کاملا با همین مشخصات اگه بخوای ایسوز بگیری باید بالای ۳۰ تومن هزینه کنی
    ورود شیائومی و هواوی به صنعت لب‌تاب خیلی کمک میکنه به کاهش هزینه مصرف کننده
    مخصوصا واسه ایران که قیمت دلار سر به فلک کشیده

  2. میشه بگین امولد E4 چه ویژگی داره .
    چون این روزها خیلی شنیده ایم . الان کدام گوشی های سامسونگ امولد E4 هستن .

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. مصرف انرژی پایین‌تر و پشتیبانی از نرخ نوسازی تطبیقی شاخص‌ترین ویژگی‌های پنل‌های E4 AMOLED به‌شمار می‌روند. سری ردمی K40 و شیائومی می 11 اولترا از جمله هندست‌های مجهز به این پنل‌ها محسوب می‌شوند

  3. گوشی لپ تاپ ماشین ساعت پروژگتور تی وی حتی گوش پاک کن دیجیتال هم تولید میکنه ….
    سرعت پیشرفت شیائومی خیلی عجیبه

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH