آی‌فون SE 5G و آی‌فون SE پلاس اپل در آینده نزدیک معرفی نخواهند شد

اکنون ماه آوریل فرا رسیده و تا این لحظه از سال کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و موتورولا تعداد زیادی دستگاه موبایلی را به بازار عرضه کرده یا از آن‌ها رونمایی کرده‌اند. با این‌حال اپل کماکان در تدارک معرفی یک دستگاه آی‌فون یا آی‌پد جدید است. با این‌حال پیش‌بینی کارشناسان نشان می‌دهد که در اواخر ماه جاری این شرایط به احتمال فراوان دستخوش تغییر خواهد شد. بدین‌ترتیب احتمالا پس از چندین ماه گمانه‌زنی و طرح شایعات ضدونقیض بالاخره شاهد رونمایی از آی‌پد پرو نسل جدید (پشتیبانی این تبلت از اتصال 5G کماکان با اما و اگرهایی همراه است) خواهیم بود.

اگرچه پیش‌بینی‌های سابق از معرفی دومین نسل آی‌فون SE طی چند هفته آینده حکایت داشتند (پدیده‌ای که معمولا تضمین‌کننده عرضه مدل جانشین با ویژگی‌های ارتقایافته است)؛ اما در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم اپل به‌دنبال معرفی چنین محصولی در آینده نزدیک است. در ابتدای امر چندین منبع خبری معمولا قابل اعتماد پیش‌بینی کردند که سومین نسل آی‌فون SE طی سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. اما طی ماه‌های اخیر این نظریه به تدریج کمرنگ‌تر شد و زمینه طرح داستانی کاملا جدید را فراهم کرد.

در سال 2021 شرکت اپل جهت ارتقاء سری آی‌فون SE هیچ تلاشی نخواهد کرد. آی‌فون‌های سال 2022 بدون تغییرات چشمگیر در مقوله طراحی عرضه خواهند شد

در راستای پیش‌بینی‌های یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو در ماه گذشته اکنون یک تحلیل‌گر دیگر با نام راس یانگ در حساب‌کاربری توئیتری خود پیش‌بینی کرده که مدل جدید آی‌فون SE در سال 2022 کماکان مجهز به نمایشگر LCD با اندازه 4.7 اینچ خواهد بود. اگرچه در اظهارات راس یانگ صریحا به این موضوع اشاره نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال حفظ زبان طراحی قدیمی آی‌فون 8 (محصول سال 2017) حداقل تا سال 2023 است. بعلاوه بعید است کمپانی بدون افزایش فضای حقیقی نمایشگر به‌دنبال کاهش چشمگیر حواشی ضخیم اطراف صفحه‌نمایش در آی‌فون SE 2020 خود باشد.

آی‌فون SE 2020

متاسفانه بدیهی است که اکنون و در فاصله تقریبا 1 سال مانده به معرفی آی‌فون SE 3 پیش‌بینی مشخصات و ویژگی‌های این هندست امری دشوار است. همچنین کارشناسان قویا بر این باورند که در سال 2022 این هندست با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه به‌صورت تجاری عرضه خواهد شد. با بررسی سیر تحولات تاریخی می‌توان پی برد که آی‌فون SE 2022 احتمالا همانند سری آی‌فون 13 سال 2021 از پردازنده A15 اپل استفاده خواهد کرد. با این‌حال بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین مشخصه‌ای برای متقاعد کردن مشتریان یک هندست مقرون‌به‌صرفه با طراحی قدیمی کفایت خواهد کرد یا خیر. البته انتظار می‌رود که سومین نسل آی‌فون SE حداقل با قیمت‌گذاری کمی گران‌تر نسبت به مدل نسل قبلی خود روانه بازار شود. راس یانگ نیز با تکرار شایعات پیشین مبنی بر پشتیبانی آی‌فون SE نسل سوم از شبکه‌های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز (فرکانس‌های پایین و میانی) در واقع گمانه‌زنی فوق را به‌صورت ضمنی موردتائید قرار داد.

به‌ عبارت دیگر هنوز مشخص نیست که آیا آی‌فون SE نسل بعدی کماکان یک مدل 4G LTE به‌شمار رفته یا اپل به‌دنبال عرضه ارزان‌ترین مدل 5G آی‌فون در سال 2022 است.

آی‌فون SE پلاس تا سال 2023 عرضه نخواهد شد

راس یانگ به‌عنوان یک خبرچین توئیتری و تحلیل‌گر مسائل فناوری در حوزه صنعت پیش از این بارها موفق به پیش‌بینی صحیح ویژگی‌های گجت‌های آینده شده است. وی ادعا می‌کند که شواهدی دال بر وجود ورژن 6.1 اینچی آی‌فون SE در زنجیره تامین اپل به چشم می‌خورد. این هندست دارای طراحی مدرن نمایشگر حفره‌دار بوده و احتمالا در سال 2023 معرفی خواهد شد.

آی‌فون SE پلاس احتمالا به مدل 6.1 اینچی آی‌فون 12 پرو شباهت بسیار زیادی دارد؛ اما این هندست فاقد نمایشگر ناچ‌دار است

طبیعی است که از امروز تا سال 2023 شرایط می‌تواند تا حد بسیار زیادی دستخوش تغییر شود. با این‌حال کاربران یقینا نبایستی برای عرضه پیش از موعد آی‌فون SE پلاس چندان هیجان‌زده شوند. اگرچه اکنون این هندست برای مدت زمانی طولانی به سرخط رسانه‌های خبری تبدیل شده است؛ اما حتی نام آن نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در ابتدا انتظار می‌رفت که اپل مدل‌های معمولی و پلاس آی‌فون SE ارتقایافته خود را در سال گذشته معرفی نماید. بدیهی است که پیش از حذف طراحی ناچ‌دار از مدل‌های فوق پیشرفته آی‌فون عرضه آی‌فون SE پلاس با نمایشگر حفره‌دار چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بر اساس گزارشات آی‌فون‌های سال آینده اپل (با نام احتمالی سری آی‌فون 13) احتمالا از طراحی نمایشگر حفره‌دار استفاده خواهند کرد. بنابراین اگرچه انتظار چند ساله برای عرضه یک آی‌فون 6.1 اینچی مقرون‌به‌صرفه توسط اپل امری دشوار به‌نظر می‌رسد؛ اما این تصمیم نهایتا بهترین گزینه پیش رو به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال کماکان بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل نهایتا موفق به عرضه یک آی‌فون بزرگ، شیک و مقرون‌به‌صرفه با قابلیت اتصال به شبکه 5G خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH