YouTube Shorts چیست و آیا رقیبی برای تیک‌تاک و Reels اینستاگرام است؟

محتوایی که کاربران بر روی یوتیوب آپلود می‌کنند، در طی این چند سال، تغییرات زیادی را به خود دیده است. از ویدیوهای کوتاه گرفته تا ویدیوهای باکیفیت امروزی، همگی بر روی سرورهای این وب‌سایت معروف آپلود شده‎‌اند. اکنون Shorts نیز تبدیل به یکی دیگر از راه‌کارهای تولید محتوا برای یوتیوب شده است. البته این بار تمرکز بر ویدیوهای کوتاه با ظاهری شبیه به ویدیوهای موجود در سایر شبکه‌های اجتماعی است. در ادامه قصد داریم که توضیحات بیشتری را در رابطه با YouTube Shorts به شما ارائه دهیم.

جدال بین تیک‌تاک و یوتیوب

YouTube Shorts

معمولا کاربران جهت تهیه محتوا برای حساب یوتیوب خود، با استفاده از یک دوربین، فیلم‌برداری کرده و سپس پیش آز آپلود کردن ویدیو، نسبت به ویرایش آن اقدام می‌کنند. البته درست است که پیش‌تر نیز از طریق اپلیکیشن یوتیوب گوشی‌های اندروید و آیفون، امکان انجام همین کار وجود داشت، اما در هر صورت استفاده از این روش کمی دیرتر به ذهن‌ها خطور کرد.

YouTube Shorts در واقع پاسخی به تیک‌تاک و Instagram Reels است. ایده این کار نیز این است که با استفاده از اپلیکیشن یوتیوب خود بتوانید که سریعا به ایجاد ویدیوهای 15 ثانیه‌ای بپردازید. همچنین همانند تیک‌تاک و Reels، جهت ویرایش ویدیوی خود، ابزارهای گوناگونی را نیز در اختیار خواهید داشت. می‌توانید کلیپ‌ها را به یکدیگر متصل کرده، متن و موسیقی اضافه کنید، سرعت پخش را تغییر دهید و …

شاید به صندلی خود تکیه داده و مشغول تماشای یکی از ویدیوهای مرسوم یوتیوب باشید، اما در هر صورت، YouTube Shorts تجربه تماشای کاملا متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد. در واقع جهت تماشای ویدیوهای Shorts باید گوشی خود را در حالت عمودی نگه دارید. به‌طور خلاصه، ویدیوهای YouTube Shorts، ویدیوهای 15 ثانیه‌ای بوده که با استفاده از دستگاه‌های موبایلی ساخته شده و همچنین جهت مشاهده بر روی همین دستگاه‌ها، طراحی شده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه بازدیدهای کانال یوتیوب خود را افزایش دهیم؟

از کجا می‌توانیم ویدیوهای YouTube Shorts را مشاهده کنیم؟

YouTube Shorts

YouTube Shorts در برگه Home اپلیکیشن یوتیوب اندروید، آیفون و یا آیپد، بخش جداگانه خود را دارد. در تاریخ نگارش این مطلب، Shorts در مرحله آزمایشی بوده و شاید آن را مشاهده نکنید و همچنین محل قرارگیری آن نیز می‌تواند در آینده تغییر کند.

تجربه مشاهده ویدیوهای Shorts نسبت به ویدیوهای سنتی یوتیوب، کاملا متفاوت است. از آنجایی که مدت زمان این ویدیوها کوتاه است، پس می‌توانید در بین آن‌ها سریعا جابجا شده و ویدیوهای زیادی را پشت سر هم مشاهده کنید. پس از باز کردن یک ویدیوی Short، سایر ویدیوها نیز پشت سر آن پخش شده و همچنین با سوایپ عمودی نیز می‌توانید به ویدیوی بعدی بروید. اگر قصد وقت‌کشی داشته و البته فرصت تماشا کردن یکی از ویدیوهای یوتیوبر محبوب خود را نیز ندارید، آنگاه ویدیوهای Shorts می‌توانند در این زمینه به شما یاری برسانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH