تولید انبوه تراشه A15 Bionic اپل برای سری آی‌فون 13 در خرداد ماه آغاز خواهد شد

با توجه به شایعات اخیر پیرامون رونمایی از سری جدید آی‌فون 13 اپل در اواخر ماه سپتامبر بدیهی است که غول کوپرتینویی به منظور اطمینان از عدم ایجاد تاخیر چشمگیر در تامین قطعات موردنیاز و تنظیم جدول زمانی مطلوب با شرکای خود در زنجیره تامین همکاری خواهد کرد. کمپانی TSMC یکی از تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل به‌شمار می‌رود. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این تولیدکننده تایوانی احتمالا در اواخر ماه مه تولید انبوه تراشه A15 Bionic را آغاز خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که فرآیند تولید احتمالا زودتر از برنامه زمانی مقرر آغاز خواهد شد. بدین‌ترتیب احتمال بروز تاخیر در معرفی سری آینده آ‌ی‌فون‌های اپل ناچیز خواهد بود.

تراشه A15 Bionic با استفاده از ورژن ارتقایافته فرآیند 5 نانومتری توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد

وبسایت MacRumors به نقل از موسسه DigiTimes خاطرنشان می‌کند که تولید انبوه تراشه A15 Bionic در اواخر ماه مه آغاز خواهد شد. موسسه DigiTimes پیش‌تر گزارش داد که تولید انبوه تراشه A15 Bionic در ماه مه شروع می‌شود؛ با این‌حال به زمان‌بندی دقیق انجام این‌کار اشاره نشده بود. به هرحال بر اساس محتوای گزارش نیمه‌هادی جدید اپل با استفاده از ورژن ارتقایافته فرآیند 5 نانومتری TSMC موسوم به N5P تولید خواهد شد.

اگرچه به تفاوت‌های میان ورژن‌های جدید و پیشین فرآیند 5 نانومتری دقیقا اشاره نشده است؛ اما کارشناسان بر این باورند که استفاده از معماری N5P احتمالا ارتقاء کارآیی و بهره‌وری انرژی در تراشه را به‌دنبال خواهد داشت. کمبود مداوم تراشه در بازار و شیوع فراگیر ویروس کرونا احتمالا یکی از دلایل آغاز تولید انبوه تراشه A15 Bionic پیش از برنامه زمانی معمول محسوب می‌شود. سال گذشته شرکت اپل به‌دلیل بحران بهداشتی در سطح جهان و کمبود موجودی تراشه‌های پیشرفته ناچارا عرضه 2 مدل از سری آی‌فون 12 را به تعویق انداخت. اکنون غول فناوری آمریکایی قصد دارد تا از عدم بروز هرگونه تاخیر دیگر هنگام رونمایی از سری آی‌فون 13 اطمینان حاصل کند.

البته اگرچه تراشه A15 Bionic یکی از مهم‌ترین قطعات مورد استفاده در سری آی‌فون 13 به‌شمار می‌رود؛ اما این نیمه‌هادی تنها قطعه حیاتی در مدل‌های چهارگانه جدید آی‌فون محسوب نمی‌شود. بر اساس شایعات این هندست‌ها در 3 ماهه چهارم سال 2021 به بازار عرضه خواهند شد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که معضل کمبود تراشه در جهان نهایتا به چه شکل حل و فصل خواهد شد. با این‌حال از آن‌جا که اپل با طیف گسترده‌ای از تامین‌کنندگان همکاری می‌کند؛ لذا تجربه چنین مشکلاتی توسط اپل طی ماه‌های آینده چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. این در حالیست که رقبای مستقیم اپل در بازار اسمارت‌فون با شرایط کاملا متفاوتی مواجه هستند. به هرحال بایستی منتظر ماند و دید که آیا شرایط کنونی بالاخره بهبود خواهد یافت یا خیر.

3 در مورد “تولید انبوه تراشه A15 Bionic اپل برای سری آی‌فون 13 در خرداد ماه آغاز خواهد شد”

  1. پس ایفون هم بالاخره مستقل شد مث سامسونگ
    اگه بتونه نمایشگر هم تولد کنه دیگه میشه بهش گفت یه برند کاملا مستقله 🙂

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. استقلال کامل با اون تعبیر موردنظر شما هیچ وقت در صنعت وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال شرکت سامسونگ تنظیم سیستم صوتی پرچمدارانش رو به شرکتهای AKG یا هارمن کاردن واگذار می کند. بعلاوه پنلهای اولد برخی تلویزیونهای خود را از تولیدکنندگان دیگر مثل الجی تامین میکند. در بخش تراشه هم شاهد استفاده از تراشه غیربومی اسنپدراگون در کنار نمونه های بومی اگزینوس هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH