سونی کماکان بزرگترین تولیدکننده سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی در جهان محسوب می‌شود

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسه Strategy Analytics ارزش بازار سنسورهای تصویربرداری اسمارت‌فونی در سال گذشته به 15 میلیارد دلار رسید؛ رقمی که در مقایسه با سال پیش از آن رشد 13 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالیست که فروش اسمارت‌فون‌ها در مقایسه با سال 2019 افت 8.8 درصدی را تجربه کرد.

شرکت سونی با کسب سهم 46 درصدی کماکان عنوان بزرگترین تولیدکننده سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی در بازار را به خود اختصاص داد. کمپانی ژاپنی موفق به افزایش آمار فروش خود نسبت به دوره 6 ماهه نخست سال 2020 شد. در آن مقطع زمانی شرکت سونی سهم 44 درصدی از بازار را در اختیار داشت. با این‌حال سامسونگ همچنان سیطره سامورایی‌ها بر بازار را به چالش می‌کشد. غول کره‌ای در 6 ماهه نخست سال گذشته به سهم 29 درصدی از بازار دست یافت. این رقم یک رکورد جدید محسوب نمی‌شود؛ چرا که سامسونگ پیش‌تر سهم 32 درصدی از بازار را در اختیار داشت. کمپانی OmniVision با کسب سهم 10 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد (این رقم در مقایسه با سهم 9 درصدی کمپانی طی 6 ماهه نخست سال قبل افزایش یافته است).

البته بایستی خاطرنشان کرد که شرکت سونی به‌صورت غیرمستقیم نیز دچار زیان‌دیدگی شد؛ چرا که این برند ژاپنی اصلی‌ترین تامین‌کننده سنسورهای دوربین موردنیاز شرکت هواوی به‌شمار می‌رود. میزان فروش هندست‌های هواوی طی سال گذشته افتی چشمگیر را تجربه کرد؛ تا جایی‌که کمپانی چینی جایگاه خود در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون را از دست داد و واگذاری برند آنر نیز به بهبود اوضاع کمک چندانی نکرد. موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که جایگاه سونی به شکل فزآینده‌ای از سوی رقبای این شرکت مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

سال گذشته متوسط تعداد و رزولوشن سنسورهای دوربین مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها افزایش یافت. با این‌حال اگرچه شیوع فراگیر ویروس کرونا میزان تقاضا برای سنسورهای دوربین را کاهش نداده است؛ اما موسسه Strategy Analytics هشدار می‌دهد که کمبود نیمه‌هادی‌ها در مقیاس جهانی می‌تواند مشکلاتی را به‌دنبال داشته باشد.


استفان انتویستل؛ معاون ارشد واحد فناوری‌های راهبردی در موسسه Strategy Analytics می‌گوید: “رشد تقاضا برای سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی مدیون گسترش استفاده از ماژول‌های دوربین چندگانه و قابلیت‌های پیشرفته عکاسی در گوشی‌های هوشمند است. این پدیده به ادامه روند رشد بازار سنسورهای تصویربرداری کمک خواهد کرد. با این‌حال محدودیت تولید نیمه‌هادی‌ها در جهان می‌تواند در روند پاسخگویی به تقاضا برای سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی اختلالاتی را ایجاد نماید.”

2 در مورد “سونی کماکان بزرگترین تولیدکننده سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی در جهان محسوب می‌شود”

  1. دوربین فقط دوربین اپل. سونی هم مث الجی از بازار اسمارت فون خارج میشه البته این ممکنه تاثیری روی تولید و عرضه قطعات واسه برندای دیگه نداشته باشه

  2. کیفیتش در حد سامسونگ نیست فقط چونکه تامیین کننده سنسور های هواویه تعداد رو بالا برده
    کمیت ربطی به کیفیت نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH