بررسی نمایشگر ال‌جی G3 و مقایسه با سامسونگ گلکسیS5

 

 

 

 

LG_G3_v_Galaxy_s5

گوشی LG G3 مشخصات بسیار چشمگیری دارد، ولی شاید در اخبار کمتر به صفه نمایش با کیفیت آن اشاره شده باشد. در این مقاله مقایسه‌ای در دنیای واقعی بین صفحه نمایش این دو پرچمدار ال‌جی و سامسونگ داریم.

LG G3 از مشخصات بسیار چشمگیری از جمله پردازنده بسیار قوی چهار هسته‌ای، 3 گیگابایت حافظه رم، و دوربینی که از لیزر برای فوکوس استفاده می‌کند، بهره می‌برد.

به طور حتم یکی از بارزترین ویژگی‌های آن، صفحه نمایش پنج و نیم اینچی با رزلوشن خیره کننده 2560×1440 پیکسل است.

این رزلوشن بسیار بالاتر از 1920×1080 پیکسل Galaxy S5 است. اما آیا واقعا تعداد پیکسل بالاتر در دنیای واقعی، تصویری بهتر برای ما ارایه می‌دهد یا فقط به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است؟

به منظر منطقی است که تعداد پیکسل بالاتر، تصویری شفاف‌تر را به نمایش می‌گذارد. این قضیه تا حد مشخصی حقیقت دارد. تفاوت بین یک گوشی ارزان قیمت با رزلوشن 320×480 پیکسل از سال گذشته، با گوشی مانند Galaxy S3 بسیار زیاد است، اما در رزولوشن‌های بالاتر این تفاوت بسیار کمتر می شود. درباره استفاده از وضوح 1080p برای گوشی‌ها، شک و تردید زیادی وجود داشت، چه برسد به 1440p کنونی!

شرکت اپل همیشه بر روی تراکم پیکسلی ۳۲۶ تاکید دارد و بر این عقیده است که این میزان تراکم برای استفاده معمولی (فاصله حدودا ۳۰ سانتی متر از صورت شما)  بسیار مناسب است، چرا که چشم شما قابلیت تشخیص تک تک پیکسل‌ها را در این فاصله ندارد. این همان چیزی است که اپل از آن با نام Retina Display نام می‌برد. حال شما می‌توانید این را با تراکم پیکسلی ۵۳۸گوشی ال‌جی مقایسه کنید، و این یعنی ۶۴ درصد تراکم بالاتر درهر اینچ.

بالاترین رزولوشنی که چشم انسان توانایی دیدن آن را دارد، چیست؟

طبق نظر تحلیلگران، در فاصله ۳۰ سانتی‌متری یک انسان با چشمان کاملا سالم با دید ۱۲/۲۰، می‌تواند حداکثر ۴۶۶ پیکسل در هر اینچ را ببیند.

دید ۱۲/۲۰ به این معنی است که چشم‌ها می‌توانند اشیا که به اندازه ۰.۶۲۵ دقیقه قوسی از هم فاصله دارند، جداسازی کرده و تشخیص دهند. با استفاده از قانون کسینوس ریاضی، این به فاصله فیزیکی ۰.۰۰۲۱۴۷ اینچ در فاصله ۳۰ سانتی‌متر تبدیل می‌شود که همان اندازه کوچک‌ترین پیکسلی است که چشمان انسان قادر به دیدن آن است. رزولوشنی معادل ۰.۰۰۲۱۴۷/۱=۴۶۶

مزیت اصلی رزولوشن بالاتر در گوشی‌ها، خواندن راحت‌تر مطالب و دیدن تصاویر با جزییات بیشتر است. از دیدگاه تولید کننده، صفحه نمایش یکی از اولین ویژگی‌هایی است که توسط مصرف‌کننده هنگام خرید مورد توجه قرار می‌گیرد و این به یکی از جنگ‌های بزرگ بین تولید کننده‌ها تبدیل شده است.

واقعا کدام‌ یک را ترجیح می‌دهیم؟

اگر ریاضیات را کنار بگذاریم، تفاوت قابل مشاهده‌ای را بین این دو رقیب نمی‌بینیم. شاید در مورد G3 در ویدیو‌ها جزئیات کمی بهتر نمایش داده می‌شوند که بسیار اندک و قابل چشم‌پوشی هستند. از فاصله نزدیک اگر ۵ دقیقه به صفحات نمایش این دو گوشی خیره شوید، تفاوت محسوسی را احساس نخواهید کرد. در مورد تصاویر ثابت هم هر دو کاملا مشابه عمل می‌کنند، به عنوان مثال می‌توانید اشیای بسیار نازک حتی یک تار مو را در هر دو به راحتی مشاهده کنید.

همه چیز وضوح تصویر نیست!

شاید جنگ اصلی بین بالانس رنگ‌ها و روشنایی صفحات نمایش است. در این مورد گوشی گلکسی بسیار روشن‌تر از مدل ال‌جی است. در حالی که رنگ‌ها را با آب و تاب بیشتری هم نمایش می‌دهد. ولی G3 رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان داده که شاید ویژگی مناسب‌تری باشد.

نتیجه‌گیری

به طور منطقی نتیجه می‌گیریم رزولوشن 1440p‌ واقعا تصویر واضح‌تری را به شما نشان نمی‌دهد. تفاوت بین رزولوشن‌ها حداقلی است و تاثیری بر روی چیزی که قصد دیدن آن را دارید، نخواهد گذاشت.

بهترین بهبودی که می تواند روی نظر ما تاثیر گذار باشد، تن رنگ‌ها و روشنایی است. پس می‌توان گفت رزولوشن 1440p یک ابزار تبلیغاتی برای فروش بیشتر است. مطمئن باشید رزولوشن‌های بالاتری در راه است!

پس بهتر است قبل از خرید و بدون توجه به تبلیغات این چنینی، خودتان صفحات را ببینید و تصمیم بگیرید.

9 در مورد “بررسی نمایشگر ال‌جی G3 و مقایسه با سامسونگ گلکسیS5”

  1. هنوز کسی ال جی را در دست ندارد تا با سامسونگ قیاس کند ، هر وقت ال جی ٣ به بازار امد میتوانیم در مورد ان حرف بزنیم ..

  2. اصلا برندی که کارش تقلید از دیگرانه مثل ال جی و اچ تی سی چه اهمیتی میتونه داشته باشه ، این کارایی هم که میکنه برای بازار گرمی هست وگر نه هیچکدوم از امکاناتش کاری نیست اوناییش هم که کاریه و به چشم میاد مال برند های دیگن.

    1. 1 – دقیقا چه تقلیدی ؟!
      2- کدوم کارا رو واسه بازار گرمی میکنه ؟! مگه مثله سامسونگه که همینجوری سنسور بزاره ملت رو گول بزنه فکر کنن یه هیولاییه
      3- کدوم امکانات کاری نیست دقیقا !؟ نیست که اپل و بقیه برند ها خیلی ok هستن
      4- اونایی که کاریه و به چشم میاد دقیقا چیه !؟

      اقا این نوبه !! NOOB !!!!

  3. به طور منطقی نتیجه می‌گیریم رزولوشن 1440p‌ واقعا تصویر واضح‌تری را به شما نشان نمی‌دهد. تفاوت بین رزولوشن‌ها حداقلی است و تاثیری بر روی چیزی که قصد دیدن آن را دارید، نخواهد گذاشت.

    بهترین بهبودی که می تواند روی نظر ما تاثیر گذار باشد، تن رنگ‌ها و روشنایی است. پس می‌توان گفت رزولوشن 1440p یک ابزار تبلیغاتی برای فروش بیشتر است. مطمئن باشید رزولوشن‌های بالاتری در راه است!

    پس بهتر است قبل از خرید و بدون توجه به تبلیغات این چنینی، خودتان صفحات را ببینید و تصمیم بگیرید.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــ

    البته بهتر است نوشتن و البته تحقیق رو بدون پیش فرض شروع کنید و قبل از نوشتن مطلب نتیجه گیری را ننویسید.

    این فرق نمیکنه رو همه در مورد تفاوت اچ دی و فول اچ هم میگفتند که اینطور نیست…

    توضیح میخواد که اینجا جاش نیست.

    1. با سلام
      دوست عزیز اگر مطلب را به دقت مطاله کرده باشید پی می برید رزلوشن ها کاملا نسبی هستند و وابسته به اندازه نمایشگر و فاصله چشمان شما تا صفحه دارند.رزلوشن 720 یا اچ دی در فاصله بیشتر از 2.5 متر از یک تلویزیون با سایز 40 اینچ هیج تفاوتی با 1080 یا فول اچ دی ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH