معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: میزان کامنت‌های منفی در اینستاگرام دو برابر نظرات مثبت است!

امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با انتشار آماری در توییتر اعلام کرد که در میان کامنت‌های فارسی اینستاگرام، میزان کامنت‌های منفی دو برابر کامنت‌های مثبت است.

امیر ناظمی در صفحه رسمی خود در توییتر در خصوص میزان مثبت و منفی بودن کامنت‌ها در اینستاگرام فارسی نوشت: تحلیل محتوای کامنت‌ها در اینستاگرام فارسی نشان می‌دهد، احساسات منفی بیش از ۲ برابر احساسات مثبت است. در ۶ ماه آخر ۹۹ احساسات مثبت ۱۲ تا ۱۵ درصد و احساسات منفی ۳۲ تا ۳۵ درصد سهم داشته‌اند و بیش از نیمی از کامنت‌ها نیز خنثی هستند. این آمار یعنی حال مردم خوب نیست.

‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات در حالی آمارهای مذکور را مطرح کرد که هیچ مستندی از منبع تحلیلی این آمارها ارایه نداد. اما به نظر می‌رسد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به اتکا از نتایج بررسی یکی از گروه‌های تحلیلی داخلی به این نتیجه رسیده، اما به هر شکل از ارایه سند برای این موضوع خودداری کرده است.

نکته مهم در خصوص این آمار آن است که با مشاهده فعالیت ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر و اینستاگرام، می‌توان میزان برجسته کامنت‌ها، نظرات و حتی محتواهای انتقادی و منفی را احساس کرد. البته ارسال کامنت‌های منفی برای برخی‌ها به یک عادت تبدیل شده و گاها یک واکنش طنز از طرف برخی کاربران است. متاسفانه مشخص نشده که این آمار از کجا آمده و بر چه اساسی چنین نتیجه‌گیری شده است.

اما نکته دیگر آن است که بر اساس آمارهای جهانی، میزان کامنت‌های مثبت در شبکه‌های اجتماعی بیش از نظرات منفی است و آمارهای معاون وزیر ارتباطات نشان دهنده یک نارضایتی عمومی و حس منفی در سراسر جامعه است. حسی که طی دو-سه سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده، آمار ارایه شده از طرف امیر ناظمی نیز مربوط به شش ماهه دوم سال گذشته است.

در این مدت زمان مردم موج دوم و سوم بیماری کرونا را پشت‌سر گذاشتند و شاهد اثرات افزایش نرخ دلار در بازار بودند. در سال گذشته طی ماه مرداد و شهریور، میزان نرخ دلار از 13 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید.

15 در مورد “معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: میزان کامنت‌های منفی در اینستاگرام دو برابر نظرات مثبت است!”

  1. آقا معاون وزیر من از شما معذرت میخام….
    آهـــــای ملت چرا ناراضی هستید؟؟؟؟؟ دههههه؟؟؟؟؟ اوقات معاون وزیر ارتباطات رو چرا مکدر میکنید؟؟؟؟ دیگه نبینما !!!! دهههههه !!!!
    سرعت اینترنت خیلی هم عالیه !!!!

  2. اپراتورها پول مردمو بالا کشیدن اونوقت یک سامانه نمایشی برای شکایت مردم راه انداختین حالا هم دوباره مردمو سیاه می کنین

    2
    9
  3. اگه کامنتای مزخرف سایبریا که سعی در مثبت نمایی دارن بهت میگفتم اصلا نظرات مثبتی هم بود یا نه :))

    3
    8
  4. معلوم نیست دولت بی تدبیری و ناامیدی دوباره چه نقشه ای برای مردم کشیده، همونطور که تو بورس از ضرر مردم کلی پول به جیب زدن و کسری بودجه دولت رو جبران کردن از کامنتهای منفی هم یه چیزی بالاخره در میارن! کمربنداتون رو ببندید و محکم بنشینید، ایندفعه اسم خودشون رو گذاشتن “ناسا”، قراره همراه با نرخ دلار بفرستنتون فضا!

    6
    6
    1. یه بنده خدای دیگه که میگفت بیاید تو بورس 🙂 یادت رفت ؟ شما که سرتو کردی تو برف حداقل تلویزیون رو ببینی بد نیست
      FeelsWierdMan

      1. اول اینکه اون بنده خدا یک سال قبل از این ماجراها این توصیه رو کرد و اتفاقا تا قبل از توصیه اون شخص دوم که گفت “فضای بورس را برای مردم آماده کردیم” بورس 400 درصد رشد کرد و هر کسی که اون زمان تو بورس شرکت کرده بود تو یک سال 400 درصد سود کرد. زرنگی دولت مطبوع شما بود که از سخنرانی های آرشیوی ایشون برای تشویق مردم برای ورود به بورس استفاده کرد و با غارت مردم خزانه خالیشو پر کرد.
        دوم اینکه بورس به خودی خود چیز بدی نیست، توصیه به ورود به بورس هم توصیه بدی نیست، بورس چیزیه که همه کشورها دارن و موتور پیشران اقتصادهای بزرگه، اما تفاوت تو اینه که بورس رو چه کسی و چطوری مدیریت میکنه(یا در ساز و کارش دخالت میکنه)، فرض کنید یکی بگه آب بخورید برای بدن مفیده، همه مردم از آب لوله کشی مصرف کنند اما بعدا مشخص بشه اداره آب کارش رو به درستی انجام نداده و آب رو تصفیه نشده به خونه های مردم فرستاده، اینجا مقصر اداره آبه نه کسی که منطقی و درست گفته آب برای بدن مفیده! در مورد بورس هم مقصر کسیه که گفت: ” فضای بورس را برای مردم آماده کردیم”، اما نکرده بود که برعکس با دخالت غلط تو این فضا، بورس رو از ریل خودش خارج کرد.
        دوستِ من، با همین فرمون و سر در برف پیش برو که خوب میری، قراره دوباره با تکرار شماها یک روحانی دوم به ملت غالب بشه و با “ناسا” (نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان!) دلار رو بفرستین به فضای 500 هزار تومان! مرغا رو پر بدین به مدار یک کهکشان دیگه و مردم رو از اون هم دورتر توی فضا معلق کنید! خلاصه که ایول! خوب تو فضا سیر میکنید!

  5. مردم حتما باید *********** تا بفهمید؟? تا پارسال جوجه های بی گناه رو زنده زنده خاک کردین بعدش گفتید که این کار طبیعی هست!!! حالا مردم توی این کرونا باید تو صف مرغ بایستن؟؟

    18

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH